معرفی و دانلود کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012

عکس جلد کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012

علی خلیلی و کامران فیضی در کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 به شما آموزش می‌دهند تا یک سامانه‌ی اطلاعاتی دقیق و حرفه‌ای را برای مدیریت و دسته‌بندی داده‌های خود طراحی کنید. سرفصل‌های پرفایده‌ی این کتاب براساس یکی از کاربردی‌تری نرم‌افزار‌های مدیریت پایگاه داده در جهان یعنی Microsoft SQL Server تدوین شده و از مراحل نصب و راه‌اندازی برنامه و شناخت محیط اجرایی آن تا پیاده‌سازی مدل رابطه‌ای را در بر دارد.

درباره‌‌ی کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012

اگر به‌دنبال یک مرجع آموزشی کامل برای یادگیری محیط نرم‌افزار Microsoft SQL Server و استفاده از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد آن در زمینه‌ی مدیریت پایگاه اطلاعات هستید، کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شروع کار باشد. علی خلیلی و کامران فیضی نویسندگان این کتاب کمک‌آموزشی که خود از مدرسین حرفه‌ای علوم رایانه‌ای هستند، یک کلاس درس ویژه برای یادگیری صفر‌تاصد ابزار‌ها و ظرفیت‌های این برنامه ترتیب داده‌اند.

نرم‌افزار SQL Server یکی از شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های موجود در بازار برای طراحی و مدیریت بانک‌های اطلاعاتی‌ست؛ نرم‌افزاری که به کمک ظرفیت‌های پیشرفته‌ی خود، امکان دسته‌بندی و ذخیره‌ی داده‌های حساس و مورد‌نیاز را آن هم با سرعت و دقتی چند‌برابر فراهم می‌کند. سازندگان این برنامه سعی داشته‌اند تا مجموعه‌ای از مزیت‌های فنی را به‌صورت یک‌جا در برنامه‌ی خود جای دهند و فرصت ایجاد پایگاه داده‌ها را راحت‌تر از هر زمانی برای عموم کاربران فراهم آورند. با‌این‌حال، کار با محیط برنامه‌ی SQL Server نیز مانند نرم‌افزاری حرفه‌ای دیگری نیازمند یادگیری مجموعه‌ای از مهارت‌های ویژه و البته آشنایی با مقدمات فنی‌ست.

نویسندگان کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 سعی دارند تا به‌صورت گام‌به‌گام و طبقه‌بندی‌شده، و با بیانی ساده و شفاف، آموزه‌های لازم و راهگشا در این حوزه را در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار دهند. برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید با مفاهیم ابتدایی درخصوص داده و اطلاعات و همچنین سیستم‌های ذخیره‌ی اطلاعاتی و کارکرد اصلی آن‌ها آشنا شد و به تاریخچه‌ی پایگاه داده و تغییر‌وتحولات مدیریت آن نیز گریزی زد. پس از آشنایی با کلیات نوبت می‌رسد به شناخت زبان‌های برنامه‌نویسی و آشنایی اختصاصی با SQL که یک زبان فرعی برای داده‌هاست. همچنین درادامه، با فرایند درخواست داده و ذخیره‌سازی آن آشنا می‌شویم و سپس خود را برای تجزیه‌وتحلیل سیستم، استخراج موجودیت‌ها، ترسیم نمودار ER و طراحی نهایی پایگاه داده آماده می‌کنیم. سرفصل‌ بعدی کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 به پیاده‌سازی مدل رابطه‌ای اختصاص دارد. در این مرحله خواننده خواهد آموخت تا نمودار‌های ترسیمی ER را به صورت جدول پیاده‌سازی کند و ساختار بانک اطلاعاتی موردنظر خود را به مرحله‌ی نهایی برساند.

از دیگر بخش‌های کاربردی کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012، آموزش مرحله‌به‌مرحله‌ی نصب نرم‌افزار SQL و همچنین شناخت محیط اجرایی و امکانات اصلی آن است. این بخش به افراد کمک می‌کند تا پیش از ورود به مباحث دیگر کتاب، آشنایی بیشتری با کلید و منو‌های پراستفاده‌ی محیط این نرم‌افزار پیدا کنند و ضمناً بتوانند چالش‌های اجرایی نرم‌افزار را به‌راحتی برطرف کنند. همچنین اگر در یادگیری دستورات زبان SQL نیاز به کمک بیشتری دارید، سرفصل‌بعدی کتاب به کمک شما خواهد آمد تا مجموعه‌ای از کاربردی‌تری دستورات زبان SQL را به همراه شرح استفاده از آن دراختیار داشته باشید. همچنین برای یادگیری بهتر مباحث هر سرفصل، مجموعه‌ای از تصاویر آموزشی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد و همچنین مثال‌های متنوع و پراستفاده‌ای از مدل‌های طراحی‌شده در کنار مباحث نظری هر فصل ارائه می‌شود. «نمونه سوالات امتحانی» نیز از دیگر بخش‌های ویژه‌ی کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012، این بخش به خواننده کمک می‌کند تا در کنار مرور عمیق‌تر مباحث کتاب، خود را برای آزمون‌ها و امتحانات فنی مربوط به این حوزه نیز آماده‌ سازند. گفتنی‌ست که این کتاب پرفایده با تلاش ناشر موفق کتاب‌های کمک‌آموزشی، موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی به‌ویژه در حوزه‌ی حفاظت و مدیریت اطلاعات از مطالب این کتاب آموزنده استفاده می‌برند.

در بخشی از کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 می‌خوانیم

طراحی پایگاه دو نوع است: طراحی منطقی و طراحی فیزیکی.

طراحی منطقی
طرح، ایده یا نظرات کاربران را گویند به عبارتی دیگر دید غیر واقعی از پایگاه داده است. به عنوان مثال می‌خواهیم پایگاه داده مربوط به یک داروخانه را طراحی کنیم. هنوز در مرحله ایده و نظرپردازی قرار دارد لذا به تعداد کاربرانی که ایده می‌دهند، طراحی منطقی داریم. در این دید عملاً پایگاه داده‌ای طراحی نشده است، البته بر روی کامپیوتر، بلکه پایگاه داده بر روی کاغذ یا ذهن است.

طراحی فیزیکی
دید مفهومی از پایگاه داده که یک دید واقعی می‌باشد یعنی یک پایگاه داده ایجاد می‌شود لذا در هر پایگاه داده تنها یک طراحی فیزیکی خواهیم داشت. طراحی فیزیکی یعنی اینکه نظرات تمام کاربران جمع آوری شده و به یک ایده مشترک یا واحد می‌رسند. این ایده مشترک به عنوان مثال پایگاه داده یک داروخانه نام دارد که عملاً بر روی کامپیوتر ذخیره‌سازی شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فناوری اطلاعات
فصل دوم: معماری پایگاه داده
فصل سوم: طراحی پایگاه داده
فصل چهارم: پیاده سازی مدل رابطه‌ای
فصل پنجم: نصب SQL Server 2012
فصل ششم: پیکربندی پایگاه داده
فصل هفتم: کار با دستورات SQL
چند نمونه سؤال امتحانی
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-600-124-654-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012

برای دریافت کتاب ایجاد بانک اطلاعاتی با SQL Server 2012 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.