معرفی و دانلود کتاب آموزش SQL Server 2019: با نگاهی بر مفاهیم مدیریت پایگاه داده

عکس جلد کتاب آموزش SQL Server 2019: با نگاهی بر مفاهیم مدیریت پایگاه داده
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش SQL Server 2019 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش SQL Server 2019 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش SQL Server 2019: با نگاهی بر مفاهیم مدیریت پایگاه داده

ذخیره‌ی اطلاعات در دنیای گسترده‌ی فناوری امروز یکی از موارد مهم برای مهندسان کامپیوتر است. کتاب آموزش SQL Server 2019 نوشته‌ی عطاءاله یزدانی روش‌های ساده‌ی فراگیری و کار با یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد در زمینه‌ی نگهداری از اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش SQL Server 2019

امروزه در مسیر تکامل فناوری دیجیتال و علوم کامپیوتر نیاز کاربران به نرم‌افزارهای ذخیره‌ی اطلاعات فزونی یافته است. نرم‌افزارهای مختلفی برای رفع این نیاز وجود دارند، اما نرم‌افزار SQL Server 2019 با امکانات بسیار زیاد و قابلیت‌هایی که فرآیند ذخیره‌سازی و نگهداری را برای همه‌ی کاربران آسان می‌کند، می‌تواند یکی از مفیدترین آن‌ها باشد. کتاب آموزش SQL Server 2019 نوشته‌ی عطاءاله یزدانی مراحل گوناگونی را برای آموزش این نرم‌افزار در نظر گرفته است. در روند این آموزش، تکنیک‌های کار با نرم‌افزار به روش‌های ساده و قابل دسترس بررسی می‌شوند.

کاربرد اصلی SQL Server ساخت و مدیریت پایگاه داده است. تصور کنید کیف پولی دارید و باید بدانید که چطور از اسکانس‌هایی که در آن گذاشته‌اید، استفاده کنید. اما پیش از این شما باید اندازه و حجم کیف پول خود را بررسی کنید و بدانید که تا چه میزان اسکناس در کیف پول شما جا می‌گیرد. بنابراین بدیهی است پس از آن به این مساله فکر کنید که دسترسی به پول‌های شما برای چه کسانی مجاز است. کتاب آموزش SQL Server 2019 یک کیف پول امن را برای کامپیوتر شما معرفی می‌کند.

وقتی پایگاه داده‌ها در سیستم‌های کامپیوتری در خطر باشد، نرم‌افزاری مثل SQL Server 2019 به کار می‌آید. کاربران کامپیوتر و مهندسان نرم‌افزار همواره این نگرانی را دارند که جمع‌آوری داده‌ها به روش‌های سنتی امکان از بین رفتن اطلاعات را افزایش می‌دهد. از این رو به دنبال نرم‌افزاری هستند که تمامی خطرات احتمالی در فرآیند ذخیر و نگهداری اطلاعات را پیش‌بینی کند. کتاب آموزش SQL Server 2019 مطالب مفیدی جهت شناسایی نرم‌افزار SQL Server ارائه می‌کند تا مخاطب به راحتی کار با این نرم‌افزار را فراگیرد.

کتاب آموزش SQL Server 2019 شامل سه بخش کلی و نوزده فصل است. هر فصل از این کتاب مطالب مختلفی از معرفی نرم‌افزار گرفته تا روش‌های اجرایی آن را در بر می‌گیرد. بخش اول کتاب مربوط به مفاهیم پایه و روش نصب نرم‌افزار SQL Server 2019 است. این بخش به دو فصل تقسیم شده است و مواردی همچون یک‌پارچگی داده، بهینه‌سازی پرس‌وجو، نرمال‌سازی، نصب SQL Server در سیستم‌عامل ویندوز، الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مستندات امن‌سازی آموزش داده می‌شود.

در بخش دوم کتاب آموزش SQL Server 2019 تراکنش‌ها ارزیابی می‌شوند. شروع این بخش به بررسی مفهوم SQL و معرفی اجزاء آن اختصاص دارد. در این بخش مباحث کلیدی استفاده از نرم‌افزار SQL Server از طریق آشنایی با مقادیر ثابت و شناسه‌ها توضیح داده می‌شود. پس از آن انواع داده‌ها که شامل داده‌های عددی، داده‌ی کاراکتر، داده‌های زمانی و داده‌های متفرقه هستند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در ادامه‌ی کتاب، طی ده فصل، مطالبی مفید مربوط به سرفصل‌ ارائه شده از بخش دوم کتاب آمده است که در این ده فصل عناوینی همچون کاتالوگ سیستم، ایندکس‌ها، نماها، امن‌سازی و تامین پایگاه داده و کنترل همزمانی دیده می‌شود.

کتاب آموزش SQL Server 2019 در بخش سوم وارد آموزش مراحل مدیریت پایگاه داده می‌شود و مباحثی را درباره‌ی چگونگی حفظ و پشتیبانی اطلاعات ذخیره‌شده ارائه می‌کند. بخش پایانی این کتاب چهار فصل دارد و روند آموزش کاربران در این بخش به مراحل مهمی می‌رسد که تمرکز در یادگیری این مطالب آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که نتیجه‌ی کار با نرم‌افزار SQL Server 2019 در این بخش به دست خواهد آمد.

کتاب آموزش SQL Server 2019 این امکان را برای کاربران کامپیوتر فراهم می‌کند تا در زمان کوتاهی بتوانند کار با نرم‌افزار SQL Server 2019 را فرابگیرند و در حفظ و امنیت پایگاه داده‌ها بهترین روش‌ها را انتخاب کنند. این کتاب نوشته‌ی عطاءاله یزدانی است و توسط انتشارات دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب آموزش SQL Server 2019 مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای مهندسان کامپیوتر و دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر مناسب است. همچنین افرادی که به صورت خودآموز آموزش نرم‌افزارهای امنیت پایگاه داده را دنبال می‌کنند، از مطالب این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب آموزش SQL Server 2019: با نگاهی بر مفاهیم مدیریت پایگاه داده می‌خوانیم

هنگامی که یک روال ذخیره‌شده ایجاد می‌شود، می‌تواتن فهرستی اختیاری از پارامترها در آن تعریف نمود. روال مربوطه هر زمان که فراخوانی می‌شود، آرگومان‌های تعریف شده را پذیرفته و بارگذاری می‌کند. روال‌های ذخیره‌شده می‌تواند به صورت اختیاری مقداری را بازگرداند که اطلاعات تعریف شده توسط کاربر یا در صورت بروز خطا، پیام خطای مربوطه را نمایش دهد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مفاهیم پایه و نصب
فصل اول: معرفی سیستم‌های پایگاه داده رابطه‌ای
فصل دوم: برنامه‌ریزی نصب SQL server
فصل سوم: ابزارهای موتور پایگاه داده
بخش دوم: تراکنش‌ها
فصل چهارم: اجزاء SQL
فصل پنجم: زبان تعریف داده
فصل ششم: پرس‌وجوها
فصل هفتم: جداول و تغییر در داده‌ها
فصل هشتم: توابع و روال‌های ذخیره‌شده
فصل نهم: کاتالوگ سیستم
فصل دهم: ایندکس‌ها
فصل یازدهم: نماها
فصل دوازدهم: امن‌سازی و تامین امنیت پایگاه داده
فصل سیزدهم: کنترل همزمانی
فصل چهاردهم: تریگرها
فصل پانزدهم: بررسی موتور پایگاه داده
فصل شانزدهم: خودکارسازی وظایف مدیریت سیستم
فصل هفدهم: تهیه فایل پشتیبان، بازیابی، دسترس‌پذیری سیستم
فصل هجدهم: بهینه‌ساز پرس‌وجوها
فصل نوزدهم: بهبود کارایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش SQL Server 2019: با نگاهی بر مفاهیم مدیریت پایگاه داده
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات287
زبانفارسی
شابک978-622-218-510-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش SQL Server 2019

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش SQL Server 2019

برای دریافت کتاب آموزش SQL Server 2019 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.