معرفی و دانلود کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server

عکس جلد کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server

مدیریت اطلاعات و چگونگی ذخیره‌ی آن‌ها چالش مهمی است که کاربران رایانه همواره با آن روبه‌رو هستند. کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server نوشته‌ی محمدمهدی رحیمی مقدم، نرم‌افزار پرکاربردی را در این زمینه معرفی می‌کند که مورد نیاز تمامی کاربران رایانه است.

درباره‌ی کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server

حفظ و نگهداری از اطلاعات یکی از مهم‌ترین مسائل پیش رو در فناوری روز جهانی است. با پیشرفت علوم کامپیوتری و ارائه‌ی روش‌های نوین امروزی در جهت آسان ساختن استفاده از امکانات رایانه‌ای، نرم‌افزارهای سنتی از چشم کاربران افتاده‌اند و مهندسان کامپیوتر، طراحان وب و برنامه‌نویسان به دنبال جدیدترین نسخه‌ از هر نرم‌افزار هستند. چراکه سرعت انجام کارها در شرایط کنونی برای کاربران اهمیت زیادی دارد. کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server با معرفی و آموزش نرم‌افزار Microsoft SQL Server روش‌های تازه‌ای برای تمرین و تجربه‌ی عملی در فرآیند نگهداری و ذخیره‌ی اطلاعات را پیشنهاد می‌کند.

پایگاه داده‌ها یکی از عناصر مهم در ذخیره‌ی اطلاعات است. اطلاعات در پایگاه داده‌ها ذخیر می‌شوند تا هم در دسترس کاربران رایانه‌ها باشند و هم امنیت کافی در نگهداری از اطلاعات را فراهم سازند. ازاین‌رو پایگاه داده‌ها مثل خانه‌ای است که هرچه با دوام‌تر باشد، ارزش بیشتری پیدا می‌کند. البته کاربرد این خانه برای کاربران زمانی اهمیت می‌یابد که استفاده از داده‌های ذخیره‌شده در این خانه کار راحتی باشد. از طرفی پایگاه داده‌ای ارزشمند است که در مراحل ذخیره‌سازی و استفاده‌ی اطلاعات، مطابق با روش‌های نوین امروزی عمل کند و به روش‌های سنتی ذخیره‌سازی وابسته نباشد. کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server مطالب مفیدی در جهت آشنایی با روش‌های نوین مدیریت داده‌ها و یافتن یک پایگاه داده‌ی امن ارائه می‌کند.

مباحث آموزشی کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server تنها به انتقال برخی از تکنیک‌های نرم‌افزار مربوط نیست. محمدمهدی رحیمی مقدم در این کتاب سعی می‌کند ذخیره‌سازی و نگهداری از اطلاعات را به‌عنوان مهارتی معرفی کند که چگونگی مدیریت داده‌ها را به‌طور فراگیر انتقال می‌دهد. در واقع این کتاب به دنبال انتقال دانشی است که ضرورت استفاده از نرم‌افزار Microsoft SQL Server را نشان دهد.

کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server شامل سه فصل است. فصل اول این کتاب مربوط به تاریخچه‌ی ذخیره‌سازی و حفظ اطلاعات است. موضوعات این فصل با تعاریف اولیه‌ آغاز می‌شود و پس از شرح تاریخچه‌ی مدل رابطه‌ای، چگونگی پیدایش SQL بازگو می‌شود. همچنین در این فصل مواردی مثل بررسی و پیاده‌سازی مدل رابطه‌ای، مستندسازی نیازمندی‌ها و کشف نیازمندی‌ها نیز بررسی می‌شود. در فصل دوم کتاب زبان مدل‌سازی داده‌ها تشریح می‌گردد و مطالب آموزشی مفیدی درباه‌ی تکنیک‌های طراحی رابطه‌ای و تله‌های طراحی رابطه‌ای ارائه می‌شود. فصل سوم کتاب به معرفی جامع نرم‌افزار Microsoft SQL Server، مراحل نصب، و چگونگی استفاده از این نرم‌افزار اختصاص دارد.

کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server علاوه‌بر مطالبی که مربوط به آموزش نرم‌افزار است، شکل‌ها و تصاویر واضحی برای کمک به روند یادگیری در بر دارد که به مخاطب کمک می‌کند تا از طریق تصاویر با محیط نرم‌افزار نیز آشنا شود. این کتاب نوشته‌ی محمدمهدی رحیمی مقدم است و توسط انتشارت دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server برای چه کسانی مناسب است؟

مهندسان کامپیوتر، برنامه‌نویسان و کاربرانی که برای ذخیره‌ی اطلاعات در فضایی امن و بهینه‌سازی شده به دنبال نرم‌افزار مطمئنی هستند، می‌توانند از مطالعه‌ی مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server می‌خوانیم

برای شروع کار باید ابتدا مفهوم Connection را بررسی کنیم. همانطور که قبلاً هم گفته شد SQL Server از جنس سرویس بوده و هیچ رابط کاربری‌‌ ندارد. پس تمام نرم‌افزارها اعم از نرم‌افزارهای مختلف، SQL Server Management Studio و... که نیاز به ذخیره‌سازی داده‌ها با SQL Server دارند باید با یک روشی به سرویس متصل شده و دستورات لازم را برای آن ارسال کنند. این کار با استفاده از استانداردهایی در سیستم‌های اطلاعاتی اتفاق می‌افتد که ما در این کتاب قرار بر بررسی جزئیات آن نداریم، اما چند موضوع مهم را باید در این مرحله بیاموزیم.

ما برای برقرار ارتباط با SQL Server نیاز داریم تا آدرس سرویس را بدانیم تا بتوانیم با سرویس آن آدرس ارتباط برقرار کنیم. این آدرس با المان‌های مشخصی ساخته می‌شود. الگوی ساخت آن به‌صورت زیر است.

erver IP Address\SQL Server Instance Name:Port + Authentication Data

برای اینکه بتوانیم به سرویس متصل شویم باید بدانیم که سرویس روی کدام سیستم نصب شده است و برای رسیدن به سرور مورد نظر باید آدرس IP یا نام آن سرور در شبکه را بلد باشیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه نویسنده
فصل اول: تاریخچه
فصل دوم: زبان مدلسازی داده‌ها
فصل سوم: توسعه بانک اطلاعاتی Microsoft SQL Server

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-218-544-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server

برای دریافت کتاب طراحی و توسعه پایگاه داده رابطه‌ای با Microsoft SQL Server و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.