معرفی و دانلود کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم

عکس جلد کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم

مایک راکر در کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست به ما یادآوری می‌کند که تفریح چه نقش به‌سزا و مهمی را در سلامت جسم و روان ما بازی می‌کند. او اذعان دارد انسان امروزی فراموش کرده که چطور شادی کند و حال باید این مسئله را به عنوان امری اکتسابی بیاموزد. سراسر این کتاب پر از نکاتی است که شاید تا پیش از این بارها آن‌ها را شنیده باشیم اما با نگاهی جدید ابعادی را برایمان به نمایش می‌گذارد که از چشممان دور مانده است.

درباره‌ی کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست

یکی از اساسی‌ترین مشکلات انسان امروزی این است که هدف غایی‌اش در زندگی را جایی رها کرده و همین رهایی به گم‌شدن هدفش منجر شده! حال سرگشته و پریشان به دور خودش می‌گردد و تقلا می‌کند اما در نهایت بی‌نتیجه است. به اطرافیان خودتان نگاه کنید. آدم‌هایی که ساعت‌ها کار می‌کنند، در مقاطع بالای تحصیلی درس خوانده‌اند، پول روی پول انباشته می‌کنند و در نهایت اگر از آن‌ها بپرسی که از زندگی چه می‌خواهند در جواب دادن به تردید می‌افتند. اما این هدف غایی دقیقا چیست و چطور می‌توان به آن دست یافت؟

معرفی و دانلود کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست

شادی هدفی‌ست که انسان در تمام طول تاریخ به دنبال آن دویده ولی در نهایت از دستیابی به آن بازمانده است. همین مسئله و نرسیدن‌های پی‌در‌پی آن را برایش تبدیل به یک افسانه کرده و به مرور از یاد برده است که نتیجه‌ی تمام تلاش‌ها و رنج‌های او باید به شادی و احساس سعادت برسد. اشکال کار کجا بوده؟ نوع نگرش انسان نسبت‌به تفریح و در ادامه‌ی آن دستیابی به شادیباعث شده که او به آنچه می‌خواهد نرسد. شادی آنطور که انسان تصور می‌کند، امری ذاتی نیست و همراه او به دنیا نمی‌آید. بلکه مانند بسیاری از مهارت‌های دیگر اکتسابی است و انسان به مرور زمان و در ارتباط با افراد دیگر و مواجهه با مسائل گوناگون می‌آموزد که چطور شاد باشد و تفریح کند. اما عده‌ی زیادی در دنیا، راه یافتن شادی و خوشبختی را نمی‌دانند. به دنیای کودکان دقت کنید! آن‌ها قادرند در هر لحظه خودشان را سرگرم کرده و از زمان حال لذت ببرند اما بزرگسالان برای هر تفریح جزئی ناچارند مدت‌ها درگیر برنامه‌ریزی باشند و همین مر آن را برایشان تبدیل به امری چالش‌برانگیز کرده است.

حال چه می‌توان کرد؟ چطور می‌توان شادی را آموخت و از دام مسائلی که تفریح را به مسئله‌ای سخت تبدیل می‌کنند، بیرون آمد؟

مایک راکر (Mike Rucker) در کتاب تفریح یادگرفتنی‌ست (The Fun Habit: How the Pursuit of Joy and Wonder Can Change Your Life) به تشریح همین مسئله پرداخته و مسئله‌ی شادی و تفریح را زیر ذره‌بین بررسی و قضاوت قرار داده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب، آن است که از روانشناسی زرد دوری جسته و عینک واقع‌بینی را به چشمانش زده است. مایک راکر قرار نیست با بیان جملات انگیزشی شما را تحریک کند تا به تفریح بپردازید و به شخصی خوشحال و خوشبخت تبدیل شوید؛ بلکه به شکلی کاملا علمی بررسی کرده است که شادی چیست، چطور می‌تواند مثل سایر مهارت‌های زندگی آن را آموخت و چه چیزهایی ما را از شاد بودن باز می‌دارند. نویسنده در این اثر به شکلی دقیق و علمی به شما خواند گفت که تفریح کردن تاثیر مثبتی بر سلامت جسم و روان خواهد گذاشت و می‌تواند جنبه‌های روشنی را به زندگی شما ببخشد. از عناوین فصول این کتاب می‌توان به «وقت بازی»، «فرار بزرگ»، «کشف و شهود»، «دوستی عجیب است» و غیره اشاره کرد.

کتاب تفریح یادگرفتنی‌ست به همت مریم تقدیسی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات بذر خرد به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب تفریح یادگرفتنی‌ست

  • راهنمای کابردی در توضیح اینکه کی، چطور، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه تفریح کنید. مایک در نوشتار کتاب تفریح یادگرفتنی‌ست ترکیبی استثنایی از علم و داستان به کار برده است.(گری ور، بنیانگذار Breakthrough Play)
  • تفریح یادگرفتنی‌ست، ترکیبی استادانه از علم و تجربه شخصی‌ست که قدرت شگفت‌انگیزی که ما برای بهبود وضعیت فعلی خود داریم را برایمان آشکار می‌سازد و نشان می‌دهد که چطور تفریح کلید یک زندگی لذت بخش و رضایت بخش است. خوانندگانی که به دنبال استراتژی‌های عملی مبتنی بر علم هستند، این کتاب را دوست خواهند داشت. (نیر ایال، نویسنده)
  • نفسی تازه برای کسانی که می خواهند شادی و شگفتی بیشتری در زندگی خود داشته باشند! مایکل به طرز ماهرانه‌ای علم و داستان‌سرایی را در هم تنیده تا بهترین شیوه برای افزایش کیفیت زندگی را برایمان آشکار کند. تفریح یادگرفتنی‌ست برای کسانی که می‌خواهند عملکرد و روابط خود را بهبود بخشند، کاربردی خواهد بود. (دکتر مایکل جرویز، روانشناس و بنیانگذار Finding Mastery, Inc.)

کتاب تفریح یادگرفتنی‌ست برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که می‌خواهند کیفیت زندگی خود را بالا برده و یک قدم به خوشبختی افسانه‌ای که همیشه در جست‌وجویش بودند، نزدیک‌تر شوند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم می‌خوانیم

اگر در حین حسابرسی ساعات روز خود متوجه شدید وقت زیادی را صرف فعالیت‌های بی‌فکر می‌کنید خودتان را سرزنش نکنید. این اوقات تحت کنترل شما هستند و می‌توانند تغییرات کوچکی در رفتارهای شما ایجاد کنند که به موفقیت‌هایی فوری و اساسی می‌انجامند. یکی از مثال‌های موردعلاقه‌ی من در این مورد کتاب تخلف خلاقانه اثر تانیا کاتان است. او چند سال قبل برای مدیرعاملی به‌شدت برونگرا کار می‌کرد که کارمندانش را ترغیب می‌کرد همه‌ی کارها را گروهی انجام دهند. تانیا با خنده تعریف می‌کرد عقیده‌ی مدیرعاملش این بود که «بیایید با هم ناهار بخوریم. بیایید همه‌ی کارها را با هم انجام بدهیم. بیایید با هم به توالت برویم.» این روش با روحیه‌ی تانیا متناسب نبود. او برای این‌که بتواند کارش را خوب انجام بدهد باید هر روز زمانی را دور از همکاران و دفتر کارش سپری می‌کرد. به همین علت به‌جای تسلیم شدن در مقابل فرهنگ جاافتاده در محل کارش، تصمیم گرفت هر روز در زمان ناهار به‌تنهایی پیاده‌روی کند. بی‌هدف پرسه می‌زد یا برای دیدن دوستی به کافی‌شاپ می‌رفت. برنامه‌ی او این بود که تنها باشد و فضای آزادی برای فکر کردن داشته باشد ولی کمی بعد سایر همکارانش به او ملحق می‌شدند و آنها هم سؤال می‌کردند آیا می‌توانند به همراه او فرار کنند یا نه. او می‌گفت «من ناخواسته انقلاب پیاده‌روی به راه انداخته بودم.» (بعدها وقتی با همسرش، نقاش و پروفسور مدیر موزه‌ی واکینگ آشنا شد پیاده‌روی به نقطه‌ی آغاز عشق آن‌ها تبدیل شد.)

همان‌طور که تانیا هم تجربه کرده بود ما گاهی زندگی اجتماعی‌مان را تسلیم فشارهای فرهنگی می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
یادداشت نویسنده
مقدمه
1: چاره‌ی کار تفریح است
2: وقت بازی
3: برای همه‌ی لحظاتتان از سیستم «سِیور» استفاده کنید
4: به‌جای لحظه‌ی حال از لحظه‌ی بعد از لحظه‌ی حال لذت ببرید
5: فرار بزرگ
6: کشف و شهود
7: دوستی عجیب است
8: تفریح با فرزندان: از گهواره تا خانه‌ی خالی از فرزندان
9: عادت به تفریحتان را عملی کنید
10: لذت‌های دشوار و راه‌های رسیدن به اهداف
11: تفریح به عنوان نیرویی برای تغییر
نتیجه‌گیری: یافتن اولتیما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست: چطور تفریح کنیم
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات294
زبانفارسی
شابک978-622-5353-59-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست

برای دریافت کتاب تفریح یاد گرفتنی‌ست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.