معرفی و دانلود کتاب تربیت بدنی کاربردی: تاکید بر تمرینات ورزشی در خانه

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت بدنی کاربردی: تاکید بر تمرینات ورزشی در خانه

کتاب تربیت بدنی کاربردی، راهنمایی جامع و کاربردی برای فراگیریِ شیوه‌هایِ انجام تمرین‌‌های ورزشی در منزل است. حسین صمدی، فرحناز آیتی زاده تفتی، محمدجواد رضی و محمدرضا صادقیان شاهی، مفاهیم پایه‌ایِ تربیت بدنی، فیزیولوژیِ ورزش، تغذیه‌ی ورزشی و انواع تمرینات برای رسیدن به اندامی خوش‌تراش و ورزیده را در این اثر به خواننده آموزش داده‌اند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، می‌توانید بدون نیاز به باشگاه، مشغول به ورزش شوید و آمادگی جسمانیِ خود را افزایش دهید.

درباره‌ی کتاب تربیت بدنی کاربردی

کتاب تربیت بدنی کاربردی،‌ منبعی کامل برای فراگیری شیوه‌ی انجام تمرین‌های ورزشی در منزل است. حسین صمدی، فرحناز آیتی زاده تفتی، محمدجواد رضی و محمدرضا صادقیان شاهی تمرین‌هایِ ورزشی را در این اثر قرار داده‌اند که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در منزل انجام داد. این تمرین‌ها، طیف گسترده‌‌ای از فعالیت‌های بدنی را شامل می‌شوند. به همین دلیل با مطالعه‌ی کتاب حاضر و انجام تمرین‌های آن، می‌توانید به‌راحتی در منزل ورزش کنید و به اندام دلخواه برسید. انواع تمرین‌های کششی،‌ تمرین‌های مقاومتی با وزن بدن، تمرینات با کش، تمرینات با توپ فیزیوبال و تمرینات طناب‌زنی، بخشی از تمرین‌هایی است که نویسنده‌های این اثر درباره‌ی چگونگیِ انجام آن‌ها سخن رانده‌اند. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب،‌ تمرین در خانه به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به باشگاه، در هر زمان و مکانی که بخواهید، به تناسب اندام برسید و سلامتی خود را بهبود بخشید. با ورزش در خانه، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه، می‌توانید به راحتی به برنامه تمرینی خود پایبند بمانید و به اهداف تناسب اندامتان نزدیک‌تر شوید.

مطالب کتاب تربیت بدنی کاربردی با توضیحاتی درباره‌ی مزایای تمرینات با وزن بدن و معایب این تمرین‌ها آغاز شده است. در این بخش با مفاهیم کلی انجام حرکت‌های ورزشی در منزل آشنا می‌شوید. در ادامه‌ی کتاب، تفاوت‌های تمرین با وزن بدن در مقابل تمرین با وزنه را مطالعه می‌کنید و شیوه‌ی چک کردن ضربان قلب را فرا می گیرید. بخش دوم این کتاب به توضیحاتی درباره‌ی آمادگی جسمانی اختصاص دارد. منظور از آمادگی جسمانی، توانایی بدن برای انجام فعالیت‌های روزمره و ورزش بدون خستگی و آسیب است. این آمادگی با انجام تمرین‌های ورزشیِ کتاب، حاصل می‌شود.

در بخش بعدیِ کتاب تربیت بدنی کاربردی، مطالبی درباره‌ی ارتباط میان تغذیه و تناسب اندام را مطالعه می‌‌کنید. تغذیه‌ی مناسب، انرژیِ لازم بدن برای ورزش را فراهم می‌کند و نقش کلیدی در دستیابی به اهداف سلامتی و بهبود عملکرد ورزشی ایفا می‌کند. اطلاعات بسیار سودمندی برای آشنایی با مواد غذایی ضروری و مواد مغذیِ دریافتیِ توصیه‌شده در این کتاب قرار دارد. در این زمینه می‌توان به تعریفی از کربوهیدرات‌ها و اثربخشیِ آن‌ها در ورزش، پروتئین‌ها و وظیفه‌ی اصلی آن‌ در تغذیه‌ی انسان، چربی‌ها و ارتباط میان ورزش و چربی، مکمل‌های کاربردی تغذیه در ورزش و آب و نقش آن در عملکرد ورزشی اشاره کرد.

پس از آشنایی با مفاهیم پایه‌ای انجام حرکت‌های ورزشی در منزل، تمرین‌های ورزشیِ مختلفی را در این اثر مطالعه می‌کنید. حرکات کششی، حرکات تقویتی، تمرینات با کش و تمرین با توپ فیزیوبال، ورزش‌هایی است که روش‌های انجام آن‌ها با توضیحات کاملی در این کتاب قرار دارد. در کنار توضیحات کاملِ متنی، نویسنده‌های این اثر، تصویرهایی واضح برای درک بهتر شیوه‌ی انجام تمرین‌های ورزشی در این اثر گنجانده‌اند. مطالب کتاب پیش رو با واژه‌نامه، نمایه و معرفیِ منابعِ بیشتر برای مطالعه‌ی خواننده، خاتمه پیدا می‌کند.

کتاب تربیت بدنی کاربردی را انتشارات دانشگاه یزد، چاپ و ورانه‌ی بازار کرده است.

کتاب تربیت بدنی کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به ورزش، تندرستی و تناسب اندام که فرصتی برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی ندارند و می‌خواهند روش‌های انجام حرکت‌های ورزشی در منزل را فرا بگیرند، مخاطب‌های کتاب تربیت بدنی کاربردی به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب تربیت بدنی کاربردی: تاکید بر تمرینات ورزشی در خانه می‌خوانیم

همان طور که قبلاً ذکر شد، بدن انسان برای عملکرد صحیح به بیش از 40 ماده مغذی مختلف نیاز دارد. مفهوم رژیم متعادل این است که با خوردن طیف وسیعی از غذاها در حد اعتدال، تمام مواد مغذی مورد نیاز برای حمایت از رشد و تکامل همه بافت‌ها تنظیم فرایندهای متابولیک و تأمین انرژی کافی برای کنترل وزن مناسب را به دست می‌آورید. اگرچه رژیم غذایی همه به مواد مغذی ضروری و انرژی کافی نیاز دارد، اما این نسبت‌ها در مراحل مختلف چرخه زندگی متفاوت است. نوزاد نیازهای متفاوتی با نیازهای پدربزرگ خود دارد و زن باردار یا شیرده نیازهای متفاوتی با نیازهای دختر نوجوان خود دارد. همچنین تفاوت‌هایی بین نیازهای مرد و زن وجود دارد؛ به ویژه در مورد میزان آهن رژیم غذایی. علاوه بر این، تغییرات فردی در سبک زندگی ممکن است نیازهای مختلف مواد مغذی را تحمیل کند. یک دونده مسافت طولانی در حال تمرین برای ماراتن در مقایسه با یک فرد کم‌تحرک نیازهای تغذیه‌ای مشخصی دارد. فردی که برای کاهش وزن تلاش می‌کند باید بین کاهش کالری و کفایت مواد مغذی تعادل ایجاد کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مفاهیم کلی
فصل دوم: آمادگی جسمانی
فصل سوم: تغذیه و تناسب اندام
فصل چهارم: حرکات کششی
فصل پنجم: حرکلات تقویتی
فصل ششم: تمرینات با کش
فصل هفتم: تمرین با توپ فیزیوبال
فصل هشتم: تمرینات طناب‌زنی
پیوست
واژه‌نامه
نمایه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت بدنی کاربردی: تاکید بر تمرینات ورزشی در خانه
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات205
زبانفارسی
شابک978-622-5846-89-0
موضوع کتابکتاب‌های آمادگی جسمانی، کتاب‌های ورزش هوازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت بدنی کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تربیت بدنی کاربردی

برای دریافت کتاب تربیت بدنی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.