معرفی و دانلود کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال

عکس جلد کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال

بیت کوین مناقشه‌برانگیزترین پدیده‌ی سال 2015 به بعد است. برخی‌ها آن را چیزی بیشتر از شوخی تکنولوژی نمی‌دانند و برای بعضی‌ها ناجی ثروتشان است. اما واقعا بیت کوین چیست؟ کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال اثر ویتالیک بوترین به شما نشان می‌دهد بیت کوین چگونه ثروت را تولید می‌کند، مزیت‌های آن بر سایر سرمایه‌گذاری‌ها چیست و چه عواملی بر نوسانات آن تأثیر مستقیم دارد.

درباره‌ی کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال

دقیقاً نمی‌دانیم سرعت پیشرفت تکنولوژی کی آن‌قدر زیاد شد که از هیچ‌چیز سرمایه بسازد و مردم را به خرید و فروش پدیده‌های نادیدنی مجاب کند، اما در کمال حالا تعجب کدهایی رمزنگاری شده، توانستند با عناوین مختلفی مثل مونرو، زی‌کش و بیت‌کوین بیشتر از بانک‌ها، اعتماد مردم دنیا را به خود جلب کنند و به یکی از بزرگ‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شوند. این کدها پشتوانه‌ی حقیقی مثل طلا ندارند و حکومت‌ها نمی‌توانند مبادلات اقتصادی آن‌ها را کنترل کنند. از میان این‌همه رمزارز که هر روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، بیت‌کوین نخستین و معروف‌ترین پول دیجیتال است. هیچ‌کس هنوز نتوانسته هویت واقعی مخترع بیت‌کوین را کشف کند و این راز بعد از گذشت بیش‌از 15 سال، همچنان سربه‌مهر باقی مانده است. اختراع این فرد اسرارآمیز، همچنان برای بسیاری از افراد همچون یک مجهول است. بسیاری از مردم نمی‌دانند بیت‌کوین دقیقاً چه‌کار می‌کند؟ چگونه می‌توان به آن اعتماد کرد؟ در نهایت رمرارز چطور قابل دریافت است؟ کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال (Proof of stake: the making of Ethereum and the philosophy of blockchain) در پی پاسخ دادن به این پرسش‌هاست.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) درعین‌حال که به زبانی ساده و شفاف درباره‌ی چیستی بیت‌کوین توضیح می‌دهد، ما را با عواملی همچون سیاست‌های روز، تصمیمات باندها و گروه‌های پشت پرده‌ی سیاسی و جنگ‌ها بر نوسانات ارزش بیت‌کوین آشنا می‌کند. افرادی که با بیت‌کوین سروکار چندانی ندارند، ممکن است مواردی همچون عدم صلاحیت قضایی و غیرقابل پیگیری بودن را ویژگی‌ای مثبت برای یک سرمایه ندانند، اما کسانی که از طریق بیت‌کوین درآمد کسب می‌کنند، دقیقاً به‌دنبال رمزارزی با همین ویژگی‌ها هستند. تفاوت رمزارزها با سرمایه‌گذاری در بانک به همین عوامل برمی‌گردد؛ زیرا در بیت کوین و سایر رمزارزها، دست هیچ واسطه‌ای در میان نیست و ثروت فقط میان کدها و صاحب آن‌ها در گردش است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در محلی که امکان نظارت قانونی بر آن نباشد ثروت خود را ذخیره کنند تا از پرداخت مالیات و بازپرسی درباره‌ی منبع ثروت، معاف باشند.

معرفی و دانلود کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال

کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال تفاوت‌های رمزارز‌های گوناگون را نیز عنوان کرده است. مثلاً بعد از اختراع بیت‌کوین، رمزارز دیگری با اسم نیم‌کوین اختراع شد که قوانین آن همچون نام کاربران، افشا یا عدم افشای مبادلات اقتصادی با قوانین بیت‌کوین متفاوت است. تمام این قواعد تنها ازطریق کدنویسی‌هایی متفاوت ایجاد می‌شود و به هیچ مجوز و نظارتی نیاز ندارند. ویتالیک بوترین از اتفاقاتی همچون نقش انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر قیمت رمزارزها نیز پرده برداشته و با کمک تقویم و مطالعاتی زمانی را به ما نشان می‌دهد که یک انتخابات چگونه بر رونق بیت کوین تأثیر گذاشت.

شاید برایتان جالب باشد که تمام رمزارزها هم به قصد مبادلات عظیم مالی و تعیین خط‌مشی اقتصاد جهانی به‌وجود نیامده‌اند و بعضی از آن‌ها مثل: شطرنج 1/58 بُعدی، دوز در مقیاس کوچک و دوزبازی سه‌بُعدی تنها بازی‌های فکری هستند و هدفی جز سرگرم‌کردن افراد ندارند.

بیت کوین: زیر و بم دیجیتال با ترجمه‌ی بهاره علیمردانی در انتشارات راه طلایی چاپ شده و هم‌اکنون در دسترس خوانندگان قرار دارد.

کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

در جهان امروز بسیاری از آدم‌ها به روش‌های نوین کسب درآمد، مثل سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین و باقی ارز‌های دیجیتال علاقه‌مند هستند، اگر شما نیز یکی از همین افرادید و به‌دنبال راهی برای ورود به بازارهای جدید سرمایه می‌گردید، امیدواریم که این کتاب برایتان مناسب باشد.

در بخشی از کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال می‌خوانیم

هماهنگی، توانایی گروه‌های بزرگی از بازیگران برای همکاری با یکدیگر برای منافع مشترکشان، یکی از نیرومندترین‌ها در جهان است. این تفاوت بین پادشاهی است که در جایگاه دیکتاتوری ستمگر به‌راحتی کشوری را اداره می‌کند و مردمی که دور هم جمع می‌شوند و او را سرنگون می‌کنند. این تفاوت بین 35 درجۀ سانتی‌گراد بالا رفتن دمای کرۀ زمین و افزایش بسیار کمتر درجۀ حرارت است، به‌شرطی‌که با هم کار کنیم تا آن را متوقف کنیم؛ و این عاملی است که شرکت‌ها، کشورها و هر سازمان اجتماعی بزرگ‌تر از چند نفر را ممکن می‌کند.

هماهنگی را می‌توان از طرق مختلف بهبود بخشید: گسترش سریع‌تر اطلاعات، هنجارهای بهتر که بنا بر آن‌ها می‌توان تشخیص داد چه رفتارهایی در زمرۀ تقلب طبقه‌بندی می‌شوند، همراه با مجازات‌های مؤثرتر، سازمان‌های قوی‌تر و قدرتمندتر، ابزارهایی مانند قراردادهای هوشمند که امکان تعامل با سطوح کاهش اعتماد را فراهم می‌کند، فناوری‌های حاکمیتی (رأی دادن، سهام، بازارهای تصمیم‌گیری...) و موارد بیشتر. و درواقع، ما، به‌عنوان یک گونه، با گذشت هر دهه در همۀ این موارد بهتر می‌شویم.

اما از نظر فلسفی یک جنبۀ تاریک بسیار مغایر با هماهنگی نیز وجود دارد. هرچند کاملاً درست است که «همه با هم هماهنگ می‌شوند» به نتایج بسیار بهتری منتهی می‌شود تا «هر انسانی برای خودش»، چیزی که دلالت ندارد این است که هر گام فردی به‌سمت هماهنگی بیشتر لزوماً سودمند است. اگر هماهنگی به‌روشی نامتعادل بهبود یابد، نتایج به‌راحتی ممکن است مضر باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: پرماینینگ
بازارها، مؤسسات و ارزها: روشی جدید برای تشویق اجتماعی
اتریوم: یک پلتفرم کاربردی کریپتوکارنسی و غیرمتمرکز نسل بعدی
قراردادهای هوشمند و قانون فاکتوم
دربارۀ سیلوها
سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز و فوق‌عقلانیت
ارزش فناوری بلاک‌چین
بخش 2: اثبات کار
چرا محققان کریپتو امیکس و ایکس‌ریسک باید بیشتر با یکدیگر تعامل داشته باشند؟
فلسفۀ طراحی اثبات سهام
معنای تمرکززدایی
نکاتی دربارۀ حکومت بلاک‌چین
دربارۀ تبانی
دربارۀ آزادی بیان
کنترل به‌منزلۀ مسئولیت
ویژۀ کریسمس
بخش 3: اثبات سهام
بی‌طرفی معتبر به‌منزلۀ یک اصل راهنما
هماهنگی، خوب و بد
بازارهای پیش‌بینی: داستان‌هایی از انتخابات
مشروعیت، مهم‌ترین منبع کمیاب
علیه استفادۀ بیش‌ازحد از ضریب جینی
حرکتی فراتر از حکمرانی رأی‌گیری کوین
مدل‌های اعتماد
شهرهای کریپتو
سول‌باند
ضمیمه: اوراق سفید اتریوم: قرارداد هوشمند نسل بعدی و پلتفرم برنامۀ غیرمتمرکز
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال
نویسنده
مترجمبهاره علیمردانی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات382
زبانفارسی
شابک978-622-93201-6-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال

برای دریافت کتاب بیت کوین: زیر و بم دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.