معرفی و دانلود کتاب این میوه‌ی خودمه!

عکس جلد کتاب این میوه‌ی خودمه!
قیمت:
۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این میوه‌ی خودمه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این میوه‌ی خودمه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این میوه‌ی خودمه!

هیچ‌کس نمی‌تواند به هدفش برسد، مگر آنکه یاد بگیرد با آدم‌های درستی همکاری کند. کتاب این میوه‌ی خودمه! یک داستان تصویریِ کودکانه و آموزشیِ جذاب به نویسندگی آنوسکا آلپوز است که در آن چند فیل قصد دارند به‌تنهایی میوه‌ای را به‌دست آورند، اما تلاش‌هایشان نتیجه‌بخش نیست!

درباره‌ی کتاب این میوه‌ی خودمه!

هر کسی به‌تنهایی فقط یک قطره است، اما زمانی‌که آدم‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند،‌ مثل یک اقیانوس خواهند بود. از مهم‌ترین مسئولیت‌هایی که هر یک از ما به‌عنوان عضوی از جامعه به‌عهده داریم، همکاری در فعالیت‌های اجتماعی و مشارکت در کارهایی است که به همه‌ی افراد جامعه تعلق دارد. بخش مهم و بزرگی از وظایف ما در جامعه و خانواده، مشارکت در کارهای گروهی است. همه به‌خوبی می‌دانیم که مفهوم همکاری، مشارکت و کار گروهی در جامعه‌ی ما به‌خوبی جا نیفتاده است. در کودکی ما را با کار تیمی و گروهی به‌درستی آشنا نکرده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که اغلب در اجرای وظایفمان در عرصه‌‌ی مشارکت‌های جمعی و گروهی به مشکل بربخوریم. برای همین هم آموزش صحیح و مناسب این مفاهیم به کودکان از سنین ابتدایی، ضرورت ویژه‌ای دارد.

کتاب این میوه‌ی خودمه! (!That Fruit Is Mine) اثری از آنوسکا آلپوز (Anuska Allepuz) قصد دارد با روایت داستانی از پنج فیل که می‌خواهند میوه‌ای را به‌دست آورند، مخاطبان کودک را با اهمیت مشارکت و همکاری آشنا کند. در ابتدای داستان با پنج فیل آشنا می‌شویم که با یکدیگر دوست هستند و در جنگل زندگی می‌کنند. هر کدام از فیل‌ها دوست دارد میوه‌های متفاوتی بخورد، بنابراین هرگز مجبور به رقابت نیستند. اما وقتی با یک میوه‌ی جدید و نایاب مواجه می‌شوند، هر کدامشان دوست دارند که خودشان به‌تنهایی آن میوه را داشته باشند! هر فیل با فریاد «مال منه!» نشان می‌دهد که قصد دارد فقط خودش به‌تنهایی میوه را به‌دست آورد. در آن طرف گروهی از موش‌ها هم قصد دارند تا با همکاری یکدیگر میوه را به‌دست آورند. فکر می‌کنید نتیجه چه خواهد شد؟

آنوسکا آلپوز در کتاب این میوه‌ی خودمه! نشان می‌دهد که کار گروهی همیشه مؤثرتر از کار فردی است. او اعتقاد دارد که کودکان با یادگیری کار گروهی، می‌توانند خیلی بیشتر مهارت‌های خودشان را شکوفا کنند. داستان‌های آموزنده مانند آنچه در کتاب حاضر بیان شده قادر هستند که مهارت‌های فردی، جمعی، جامعه‌پذیری، خودباوری و اعتمادبه‌نفس را در کودکان افزایش دهند.

کتاب این میوه‌ی خودمه! اثری از آنوسکا آلپوز توسط سمیه حیدری به فارسی ترجمه شده و انتشارات مهرسا آن را چاپ کرده است.

نکوداشت‌های کتاب این میوه‌ی خودمه!

  • داستان ساده‌ای به‌نظر می‌رسد اما جز‌ئیاتش شما را شگفت‌زده می‌کند. (McKenzie Richardson)
  • داستانی فوق‌العاده برای تشویق کودکان به کار تیمی! (Reading Zone)
  • کتاب این میوه‌ی خودمه! یک هدیه‌ی عالی پر از شوخ‌‍طبغی و موضوع مهم همکاری است! (Red Reading Hub)

کتاب این میوه‌ی خودمه! مناسب چه کسانی است؟

این کتاب آموزنده برای کودکان 4 تا 7 ساله‌ای که از خواندن کتاب‌های داستانی و مصور لذت می‌برند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب این میوه‌ی خودمه! می‌خوانیم

روزی از روزها،‌ در اعماق جنگل،‌ فیل‌ها یک درخت جدید پیدا کردند، یک درخت خیلی بلند جدید. و روی آن درخت بلند، وای! خوشمزه‌ترین میوه‌ی عجیب‌غریبی بود که فیل‌ها تا حالا مثل آن را ندیده بودند. همه دلشان می‌خواست آن را بخورند.

مال من است! فیل اول فریاد زد: «آن میوه مال خودم است!» او بلد بود که چجوری میوه را از آن بالا بینداز پایین. برای همین با همه‌ی زوری که داشت هن‌وهونی کرد... ای بابا! میوه حتی یک ذره هم از جایش جم نخورد که نخورد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این میوه‌ی خودمه!
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-622-336-062-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این میوه‌ی خودمه!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این میوه‌ی خودمه!

برای دریافت کتاب این میوه‌ی خودمه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.