معرفی و دانلود کتاب صوتی چه بی‌ادب!

عکس جلد کتاب صوتی چه بی‌ادب!
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چه بی‌ادب! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چه بی‌ادب! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چه بی‌ادب!

کلر هلن والش انگلیسی در کتاب صوتی چه بی‌ادب! داستان بی‌ادبی‌های یک اردک کوچولوی بامزه و بی‌اخلاق را روایت می‌کند. این اردک بی‌‌ادب برای مهمانی به خانه‌ی دوستش اُرنا دعوت می‌شود اما از همان ابتدای ورودش رفتارهای بی‌ادبانه‌ای انجام می‌دهد و میزبان خودش را ناراحت می‌کند. اُرنا به‌عنوان میزبان مهمانی خیلی تحمل می‌کند؛ ولی در نهایت از کوره در می‌رود و تلاش می‌کند رفتار این اردک بداخلاق را تغییر دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی چه بی‌ادب!

داستان کتاب صوتی چه بی‌‌ادب! (!How Rude) اثر کلر هلن والش (Clare Helen Welsh) و ترجمه‌ی سمیه حیدری ازاین‌قرار است که یک اردک کوچولوی عصبی به یک مهمانی دعوت می‌شود؛ ولی نمی‌تواند احترام میزبان را نگه دارد و شروع به بداخلاقی می‌کند. این جریان به گونه‌ای ادامه پیدا می‌کند که همه ناراحت می‌شوند. حالا اگر شما بودید چه می‌کردید؟ آیا این بچه‌ی بی‌تربیت را تحمل می‌کردید یا به او می‌گفتید که باید رفتارش را تغییر دهد؟

کلر هلن والش به‌خوبی می‌تواند داستان خودش را تعریف کند و پیش ببرد. او می‌خواهد به کودکان از اهمیت دوستی و احترام بگوید. نکته اینجاست که به قول زیگموند فروید در بچه‌ها بخشی به اسم «نهاد» فعال است که نیرویی بسیار زیاد دارد و مربوط به لذت و سرگرمی می‌شود. بچه‌ها نمی‌دانند که باید با ادب و احترام با بزرگ‌ترها و دوستان خودشان صحبت و رفتار کنند؛ زیرا بیشتر به فکر لذت خودشان هستند. اینجاست که اهمیت تربیت مهم می‌شود.

این اردک خوشگل و جذاب وقتی می‌خواهد حرف بزند، بلند بلند حرف می‌ند. وقتی می‌خواهد آب بنوشد، آن را با صدا و به شکلی بسیار زشت می‌نوشد. وقتی می‌خواهد غذا بخورد دهنش خیلی صدا می‌دهد و تمام ساندویچ‌ها را لیس می‌زند. او دوستش اُرنا را خیلی ناراحت می‌کند. مشکل اینجاست که این اردک ریزه و میزه فقط به فکر لذت و تفریح خودش است و نمی‌داند که باید به حال و نظر دیگران نیز توجه کند.

از میان انواع مختلف ادبیات اسطوره‌ای، قصه‌های کودکان از ساده‌ترین و ناب‌ترین بیانات، ناخودآگاه جمعی است. اگر دقت کنید، رفتار ناپسند این کودک یک امر جهانی است؛ زیرا هنوز با تربیت یک موجود باشخصیت آشنا نشده است. این کودک باید خیلی چیزها را یاد بگیرد و این داستان هم قصد دارد این موضوع را گوشزد کند. اگر از منظر یونگی به این داستان نگاه کنیم این کودک یک نهاد خیلی فعال دارد و کهن‌الگوی سایه‌ی او بسیار قدرتمند است.

گویندگی کتاب صوتی چه بی‌ادب! نوشته‌ی کلر هلن والش و ترجمه‌ی سمیه حیدری راکه انتشارات مهرسا آن را منتشر کرده است، ملیکا ملک نیا برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب چه بی‌ادب!

  • این کتاب ساده، خنده‌دار و در نهایت تاثیرگذار، برای هر کودکی که می‌فهمد بی‌ادبی نکردن و مهم‌تر از آن دوست واقعی‌بودن چیست، جذاب خواهد بود. (گودریدز)
  • ساده، خنده‌دار و در نهایت تاثیرگذار و با یک پیام اساسی مهم در مورد دوستی. (بررسی کتاب میدوست)
  • پر از محتوای احساسی و طنز. (کرکاس)

کتاب صوتی چه بی‌ادب! برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 4 تا 8 سال شما مناسب است؛ زیرا اهمیت با ادب بودن را آموزش می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی چه بی‌ادب! می‌شنویم

سلام اردک خوشحالم که می‌بینمت.
برو کنار ببینم!
هان... چه بی‌ادب!
آخ جون مهمونی عصرانه. لباس‌های منو آویزون کن.
هان... چه بی‌ادب!
من با ساندویچ شروع می‌کنم.
چی میل داری؟
من فقط موز با سس گوجه می‌خورم. فکر نمی‌کنم این غذاهایی که اینجاست خیلی هم بدمزه باشن.
بعد از خوردن اون همه غذا حتماً تشنه‌ت شده، می‌خوای برات نوشیدنی بیارم؟
همین خوبه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
چه بی ادب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چه بی‌ادب!
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
راویملیکا ملک نیا
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چه بی‌ادب!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چه بی‌ادب!

برای دریافت کتاب صوتی چه بی‌ادب! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.