معرفی و دانلود کتاب این جهان گذرا: تاریخچه بشریت

عکس جلد کتاب این جهان گذرا: تاریخچه بشریت
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این جهان گذرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این جهان گذرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این جهان گذرا: تاریخچه بشریت

کتاب این جهان گذرا از دیوید کریستین شرح مختصری است از آنچه سده‌ها بر اجداد ما گذشته؛ شرح شکست‌هایی که از طبیعت خورده‌اند تا آن را رام خود کنند. این کتاب برای همه‌ی مخاطبانی است که به انسان نخستین و چگونگی تبدیل آن به انسان امروزی علاقه دارند.

درباره‌ی کتاب این جهان گذرا

چه به بیهودگی این جهان معتقد باشیم و چه به هدفدار بودنش، هرگز نمی‌توان منکر این اصل شد که «جهانْ گذراست». اگر تمام همتمان را در زمان حیات معطوف به شناخت بیشتر خود و دنیایمان کنیم، بخشی از این همت والا باید صرف دانستن تاریخ اجدادمان بر روی زمین شود. اگر در ابتدای این مسیرید و هنوز آمادگی مواجهه با کتاب‌های بزرگ‌تر را ندارید، دیوید کریستین (David Christian) اینجاست تا با کتاب جامع اما مختصر این جهان گذرا: تاریخچه‌ی بشریت (This Fleeting World: A Short History of Humanity) شما را با سیر کلی حضور بشر دوپا بر سیاره‌ی زمین آشنا کند.

معرفی و دانلود کتاب این جهان گذرا

برای آنکه ذهنیت بهتری داشته باشید نسبت به اینکه یک کتاب درباره‌ی تاریخ بشر چگونه باید باشد، بهتر است اول با اهداف و روش نوشتن کتاب‌های این‌چنینی آشنا شوید. هدف کتاب‌ این جهان گذرا یا انسان خردمند از یووال نوح هراری این است که شما دورنمایی از تاریخ بشر به دست بیاورید و با مشکلات و مصائب اجداد هوشمندتان آشنا شوید. این دید همه‌جانبه به شما این امکان را می‌دهد که نسبت به آینده‌ی خود و فرزندانتان رفتار بالغانه‌تری داشته باشید. حال برای نیل به این هدف، هر نویسنده روشی مخصوص به خود دارد. به‌عنوان مثال هراری بر سیر تغییر موجودی به نام انسان خردمند و تاریخچه‌ی پیروزی او بر دیگر انواع هوشمند موجود بر زمین، مانند نئاندرتال‌ها، تمرکز دارد که باعث می‌شود نگاه انتقادی‌تری داشته باشد، اما دیوید کریستین در پی آن است که کمتر جانبدارانه به این سیر نگاه کند و تنها روایتگری باشد که در پی الهام بخشیدن به مخاطب است.

در کتاب جهان گذرا شما مواجهید با اطلاعاتی کلی که گاه به عمق موضوع نفوذ نمی‌کند. البته که این اتفاق آگاهانه رخ داده است تا مخاطب عام بتواند با خیال راحت بهترین و مهم‌ترین اطلاعات را در گزیده‌ترین حالت ممکن به دست بیاورد.

کتاب این جهان گذرا در سه بخش عمده تدوین شده و به رشته‌ی تحریر در آمده است. در بخش اول، «آغازها: عصر خوراک‌جویی» دیوید کریستین به سراغ عصر ابتدایی تاریخ بشر می‌رود. در این فصل، تاکید خواننده بر این است که چگونه اجداد ما از پس قرن‌ها خود را با طبیعت و مقتضیات جسم خودشان تطبیق داده‌اند. آن‌ها با دادن تلفات بسیار سرانجام بهترین راه را برای سیر کردن شکم خودشان پیدا کردند. مادر زمین وظیفه‌ی غذارسانی سازمان‌مند به ابناء بشر را برعهده گرفت و آنگاه عصر جدیدی از تاریخ بشریت آغاز شد: عصر کشاورزی. این عصر که در فصل دوم کتاب مورد بررسی قرار گرفته است به تاریخ پیدایش اولین شهرها و تمدن‌ها تا شکل‌گیری انقلاب مدرن می‌پردازد. در این بخش از کتاب مولف تلاش می‌کند تا اطلاعات عمده‌ای را درباره‌ی نقش کشاورزی در تمدن‌پذیری بشر بیان کند.

فصل سوم تحت عنوان «جهان ما: عصر مدرن» حاوی اطلاعاتی مفید درباره‌ی مدرنیته و تاریخچه‌ی آن است. در ابتدای دوره‌ی مدرن ما با انقلاب صنعتی روبه‌روییم. این مهم اصلا از چشم نویسنده‌ی حرفه‌ای این کتاب پنهان نمانده است. او به تاریخ انقلاب صنعتی، جنگ‌های جهانی و بحران‌های قرن بیستمی و زندگی پس از جنگ جهانی دوم می‌پردازد.

دیوید کریستین در پایان روش‌شناسی خود را تاحدودی برای مخاطب توضیح می‌دهد و ملاحظات کار در حین نگارش این کتاب را بیان می‌کند. این کتاب به کوشش نشر بیدگل چاپ و روانه‌ی بازار شده است. ترجمه‌ی این اثر بر عهده‌ی مزدا موحد بوده است.

معرفی و دانلود کتاب این جهان گذرا

نکوداشت‌های کتاب این جهان گذرا

  • امیدوارم این کتاب مخاطبان گسترده‌تری را برای این دانشمند و معلم به ارمغان بیاورد. (بیل گیتس)
  • چه شیوه‌ی سریع، راحت و متقاعدکننده‌ای برای شروع فهم این جهان گیج‌کننده‌ای که ما خود را در آن یافته‌ایم. (ویلیام هاردی مک‌نیل، استاد تاریخ دانشگاه شیکاگو)
  • هیچ‌کس انتظار نداشت دیوید کریستین بتواند چنین کاری انجام دهد. او استعداد ویژه‌ای در جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات و بیان آن به ساده‌ترین شکل ممکن دارد. خوانندگان می‌توانند به او اعتماد کنند و اطلاعاتی دقیق، آگاهانه و منصفانه دریافت کنند. (فیلیپه فرناندس آرمستو، استاد تاریخ دانشگاه نوتردام)

کتاب این جهان گذرا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دانستن تاریخ زمین و سیر تحول بشر در این سیاره علاقه‌مندید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب این جهان گذرا: تاریخچه بشریت می‌خوانیم

فرضیه‌ی دوم که گاهی «فرضیه‌ی خروج از آفریقا» خوانده می‌شود، بیشتر مبتنی بر مقایسه‌های ژنتیکی انسان‌های مدرن است، گرچه ادعای سازگاری با مدارک اسکلتیِ باقی‌مانده را هم دارد. فرضیه با این مشاهده آغاز می‌شود که انسان‌های مدرن از نظر ژنتیکی به‌هم شباهت زیادی دارند، آن‌قدر شبیه که نمی‌توان قائل به دوره‌ی تکاملی بیش از 250000 سال برای آنها شد. فرضیه بر آن است که تمامی انسان‌های مدرن از تعداد قلیلی از نیاکان نَسَب برده‌اند که حدود 250000 سال پیش زندگی می‌کردند. امروزه بیشترین تنوع ژنتیکی در میان مردم آفریقا یافت می‌شود و بر اساس آن می‌توان گفت که انسان در آفریقا تکامل یافته و قبل از مهاجرت به سایر نقاط جهان مدت بیشتری در آفریقا سکونت داشته است. اگر فرضیه‌ی خروج از آفریقا درست باشد، انسان مدرن در آفریقا و از اَشکال متأخرتر گونه‌ای به نام هومو اِرگاستِر یا هومو اِرِکتوس تکامل پیدا کرده است. این گونه‌های جدید احتمالاً نسبتاً سریع و در یک گروه جداافتاده و دورافتاده پدیدار شدند.

خودِ فرضیه‌ی خروج از آفریقا دو صورت اصلی دارد. صورت اول که مدت‌هاست ریچارد کلاینِ باستان‌شناس و دیگران از آن دفاع می‌کنند، می‌گوید که حتی اگر هم انسان مدرن حدود 250000 سال پیش در آفریقا تکامل یافته باشد، اولین شواهد دال بر رفتارهای مشخصاً انسانی، از جمله مهارت‌های بهبود یافته در شکار و فعالیت‌های هنری مختلف، قدیمی‌تر از 50000 تا 60000 سال پیش نیستند. در این صورتِ فرضیه، انسان‌ها هنوز کاملاً انسان نبودند و تاریخ بشر تا زمانی که برخی تغییرات ژنتیکی جزئی توان دستیابی به طیف کامل زبان‌های نمادین مدرن را مهیا نکرد، آغاز نشده بود. این صورتِ فرضیه‌ی خروج از آفریقا متکی بر تولید انبوه انواع جدیدی از ابزار و مصنوعات است که یافته‌های باستان‌شناسی متعلق به در حدود 50000 سال پیش در اوراسیا نشانگر آن است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
یادداشت ناشر
مقدمه
پیش زمینه: پیش از آغاز
آغازها: عصر خوراک جویی
مطالعه‌ی عصر خوراک‌جویی
آغاز تاریخ بشر
روش‌های زندگی خوراک‌جویانه
تغییرات عمده در عصر خوراک‌جویی
عصر خوراک‌جویی در تاریخ بشر
شتاب: عصر کشاورزی
خاستگاه‌های کشاورزی
مشخصات عمومی و روندهای طولانی
جوامع کشاورزی پیش از شهرها: 8000 تا 3000 سال قبل از میلاد
اولین شهرها و حکومت‌ها: 3000 تا 500 سال قبل از میلاد
کشاورزی، شهرها و امپراتوری‌ها: 500 سال قبل از میلاد تا سال 1000 میلادی
جوامع کشاورزی در آستانۀ انقلاب مدرن: 1000 تا 1750 میلادی
عصر کشاورزی در تاریخ جهان
جهان ما: عصر مدرن
مشخصه‌های اصلی و روندهای عصر مدرن
شرح انقلاب مدرن
انقلاب صنعتی: سال‌های 1750 تا 1914
بحران قرن بیستم: سال‌های 1914 تا 1945
دوره‌ی معاصر: سال 1945 تاکنون
عصر مدرن در تاریخ جهان
دوره بندی در تاریخ جهان
درباره‌ی نویسنده
منابع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این جهان گذرا: تاریخچه بشریت
نویسنده
مترجممزدا موحد
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-6863-44-5
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این جهان گذرا

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۶/۱۲
افتادم رو دور ادبیات، فرهنگ، نویسندگان، تاریخ، رمان نویس و... روسیه. دارم متخصص این کشور می‌شوم؛ از ادبیات قدیم شوروی تا بزرگان معاصر و اساتید روسی در شوروی و جهان.
کتاب این جهان گذرا، از نویسنده روسی و استاد تاریخ دانشگاه سن دیگو، دیوید کریستین، که البته نام فامیلی‌اش در کتاب خودش با نام دیگر هم
بود🤔، گویی به عنوان کنترات، از ازل تا ابد جهان را مسئولیت داشته است که بنویسد. کتاب علنیو تحقیقی این جهان گذرا، از مورخی به نگارش درآمده است که به آن اشاره می‌توان کرد که سیاه و سفید تاریخ را می‌نویسد نه خاکستری. قبل از خوانش درباره نویسنده متوجه نشدم که نویسنده روس است اما با توجه به متن کتاب و جهت گیری متن، در این کتاب به خوبی گرایش یه روس و شوروی و ژاپن و چین و سیبری و سرما و... دیده می‌شد. نویسنده کتاب از پیدایش زیر زمین شروع کرده است به آفریقا و استرالیا رسیده است و... در قسمت آخر کتاب به بهترین وجه از کتابش خلاصه برداری نیز کرده است و اگر می‌خواهید به این ترتیب با این توصیفات قریب شوید فصل آخر را فقط بخوانید. خرسندم که کامنت‌ها رو من تاثیر نگذاشتم و کتاب را خواندم و استفاده کردم.
محمدرضا فرجی
۱۴۰۳/۶/۳
بیشتر از بابت رایگان بودن این ستاره هارو گذاشتم وگرنه کتابو نخوندم که ستاره ای بذارم واقعا دنیای ما ارزش زیستن انگار نداره هر جا میری بوی دروغ میاد حقیقتی که به تو باید بگن رو از تو پنهان میکنن در حالی که حق تو شنیدن حقیقت حروم خوری فقط دزدیدن مال کسی نیست حروم خوری محروم کردن کسی هم هست که گوشش رو از شنیدن حقیقت محروم میکنیم داریم دورِ خودمون بی خودی میگردیم جهان یعنی جَهنده کارش بر پایه گذشتن ترس همه آدما از مردن بیشتر از هر چیز دیگه ایه اگه هر مشکلی برامون پیش میومد مردنی در کار نبود ترس نداشتیم مردنم معناش برامون به معنی پایانِ پایانی که که آغازی نداره واقعاً اگه کسی معنا و مفهوم زندگی رو میدونه به منم بفهمونه سردرگمم نمیدونم کی هستم دارم چی کار میکنم تو خیلی جاها حرفامو مطرح کردم ولی بهشون نمیخورد جوابی داشته باشن امیدوارم شماها کمکم کنید که کتاب خونید با تشکر از کتابراه وهمه کسانی که کتاب میخونن باعث مانایی و پایداری همچین اپلیکیشن های خوبی میشن
امید نبیزاده
۱۴۰۳/۶/۵
سلام دوستان کتابراهی کتاب این جهان گذرا یک کتاب تاریخی وتمام تاریخ انسان از انسان واره تا عصر مدرن را به سادگی مرور میکند دیوید کریستین در این کتاب بدون اضافه کردن موضوعات مربوط به دوران های زمین شناسی وکیهان شناسی واعصار یخبندان مستقیم به تاریخ انسان میپردازد و مختصر و مفید تمام دوران انسان را توضییح میدهد من به تاریخ علاقه زیادی دارم ولی برای کسب اطلاعات این کتاب شاید چندین کتاب قطور را قبلا مطالعه کرده بودم اما دیوید کریستین دقیقا مثل یک معلم تاریخ این اطلاعات را به طور مفید وکامل در یک کتاب نسبتا کوتاه جمع آوری کرده است یاد جزوه های تاریخ مدرسه رو در یاد من زنده کرد این کتاب رو به علاقه مندان به تاریخ زمین ونسان مخصوصا معلمان تاریخ عزیز توصیه میکنم
Babak Zakerifar
۱۴۰۳/۵/۳۱
ممنون از کتابراه بابت رواج و توسعه فرهنگ کتابخوانی 🙏🏻
غلامرضا ایزدی
۱۴۰۳/۶/۱۲
خوب نویسنده، دیوید کریسچن مدرس دانشگاه ایالتی سن دیگو است و در آن جا تاریخ جهان، تاریخ محیط‌زیستی و تاریخ روسیه درس می‌دهد. او نویسندۀ کتاب نقشه‌های زمان: مقدمه‌ای بر تاریخ بزرگ است که به‌خاطر آن جایزۀ انجمن تاریخ جهان برای بهترین کتاب تاریخ جهان منتشر شده در سال 2004 را از آن خود کرد.
این اثر هم از ایشان و خواندنی ست
آترین فهیمی نجم
۱۴۰۳/۶/۲۰
من نتونستم خیلی باهاش ارتباط برقرارکنم، فکرمیکنم این کتاب برای کسانی خوبه که خودشون درباره تاریخ اطلاعات کتفی داشته باشند
هادی خزاعی امین
۱۴۰۳/۶/۱
ممنونم از کتابراه بابت اینکه اینجور کتابها رو رایگان در اختیار ما قرار میده تا سرانه افزایش مطالعه رو در کشورمان افزایش دهد
نسرین سهیلی
۱۴۰۳/۶/۱۲
کتاب خوبی ه ولی کاش اسمش با متنش که تاریخ آغاز بشریت ه بیشتر نزدیک بود. واقعا لذت بردم، عالی بود
متین مبارکی
۱۴۰۳/۶/۱۰
خیلی برای من که به تاریخ علاقه مندم جذاب و نو بود در کل عالی بود
Morteza Nasiri
۱۴۰۳/۶/۷
از نظر شخص بنده کتاب عالی برای آشنایی و نزدیکی به مفهوم تاریخ بشریت می‌باشد.
حنانه کیمیائی
۱۴۰۳/۶/۴
واقعا عالی بود من کتاب‌های اقای دیوید کریستین رو خیلی دوست دارم
هاجردهقان
۱۴۰۳/۶/۱
ممنون ازکتابراه که فرهنگ کتابخوانی رو ترویج میکنند
مائده
۱۴۰۳/۵/۳۱
کتاب عالی بود و ممنون از کتابراه برای رایگان کردن این کتاب ها
مریم بهرامیان
۱۴۰۳/۶/۱۵
به لحظه‌های زندگی خود معناهایی که دوست داریم بدهیم
امیر حسین
۱۴۰۳/۶/۹
کتاب تاریخی و دوران زندگی بشر را برسی می‌کنند
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب این جهان گذرا

برای دریافت کتاب این جهان گذرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.