معرفی و دانلود کتاب اعمال تصادفی پزشکی: تاریخچه ناشناخته نوآوری‌های پزشکی

عکس جلد کتاب اعمال تصادفی پزشکی: تاریخچه ناشناخته نوآوری‌های پزشکی
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعمال تصادفی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعمال تصادفی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعمال تصادفی پزشکی: تاریخچه ناشناخته نوآوری‌های پزشکی

آیا به تاثیر عنصر شانس در حوادث زندگی اعتقادی ندارید؟ حال اگر بگوییم شانس می‌تواند حتی بر سلامت ما تاثیر بگذارد چه‌طور؟ کتاب اعمال تصادفی پزشکی را بخوانید تا به صورت علمی با تاثیر عامل شانس در سلامت جسمانی خود آشنا شوید. آناپوم بی. جنا به عنوان استاد پزشکی دانشگاه هاروراد و کریستوفر ورشم، پزشک مراقبت‌های ویژه در این کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهند. این اثر در سال 2022 برنده جایزه کتاب پزشکی برتر انجمن ناشران آمریکا شده است.

درباره‌ی کتاب اعمال تصادفی پزشکی

در علوم مختلف بسیار پیش‌آمده است که حوادث و اتفاقاتی که ما آنان را تحت عامل شانس می‌دانیم، باعث کشفیات بزرگ و تاثیرات فراوان در جهان شده‌اند، همچون داستانی که در مورد نیوتون و کشف قانون جاذبه وجود دارد که در آن سیبی از بالای درختی روی سر نیوتون می‌افتد و همین حادثه‌ی شانسی کوچک ما را به درک عظیم‎‌تری از جهان هستی رساند. آناپوم بی. جنا و کریستوفر ورشم نیز در کتاب اعمال تصادفی پزشکی به بررسی اثرات غیرمنتظره و نادیده گرفته شده در علم پزشکی می‌پردازند که باعث کشفیات پزشکی بزرگی شد. اما تقلیل دادن این کشفیات بزرگ به عامل شانس به صورت تنها، اجحاف در حق کاشفان آن است. همه‌ی این کشفیات یک عامل مشترک درون خود دارند: توجه محققان برای کشف لایه‌های علمی پنهان‌شده پشت عنصر شانس.

معرفی و دانلود کتاب اعمال تصادفی پزشکی

این دو پزشک دانشمند به مطالعه و بررسی موردی تاثیر رویدادهای تصادفی در سلامت انسان پرداخته‌اند. آن‌ها داده‌های مشترکی را جمع‌‌آوری و پژوهش می‌کنند و در کتاب اعمال تصادفی پزشکی (Random Acts of Medicine) به پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ می‌دهند که برای مثال چرا کودکانی که در فصل تابستان متولد می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا قرار دارند؟ و آیا ممکن است ماراتن برای سلامتی مضر باشند؟

آناپوم بی. جنا (Anupam B Jena) اقتصاددان، پزشک و پروفسور در هاروارد است. دکتر جنا میزبان پادکست Freakonomics است که جنبه‌های پنهان مراقبت‌های بهداشتی‌درمانی را واکاوی می‌کند. کریستوفر ام ورشم (Christopher Worsham) محقق، متخصص ریه، و پزشک مراقبت‌های ویژه در هاروارد است. جنا و ورشم در بیمارستان عمومی ماساچوست طبابت می‌کنند. تحقیقات و نوشته‌های آن‌ها توسط مجله پزشکی نیوانگلند، نیویورک‌تایمز، وال‌استریت‌ژورنال و واشنگتن‌پست منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب اعمال تصادفی پزشکی

  • کتاب اعمال تصادفی پزشکی، کتاب مورد علاقه‌ی من است: هوشمندانه، جالب و پر از غافل‌گیری. حوزه‌ی علم پزشکی در زمینه‌ی آزمایش‌های طبیعی ناتوان بوده‌است. جنا و ورشم در حال یک تلاش تمام‌عیار برای تغییر آن هستند. این کتاب را بخوانید تا خودتان باور کنید. (Steven D. Levitt)
  • جنا و ورشام خوره‌های تحلیل‌های شبه‌اقتصادی در قلمرو پزشکی هستند. آن‌ها محققانی هستند که در کارشان بسیار جدی‌اند و با مهارت در دنیای پزشکی و در مسیر آزمایش‌های طبیعی پیش می‌روند. Random Acts of Medicine از روش موفقیت‌آمیز نویسندگان علوم عامه مانند مالکوم گلدول، استیون دوبنر و استیون لویت و امیلی اوستر پیروی می‌کند و تجربه‌های انسانی مرتبط، کاوش‌های آماری و توضیحات علمی را با هم ترکیب می‌کند. اما فریب خوانش سرگرم‌کننده‌ی این کتاب را نخورید. اعمال تصادفی پزشکی نشان می‌دهد که استفاده هوشمندانه از آزمایش‌های طبیعی می‌تواند پزشکی را بهبود بخشد و جان انسان‌ها را نجات دهد. (وال استریت ژورنال)
  • اعمال تصادفی پزشکی در نوع خود کتابی بسیار کمیاب است که هم فوق‌العاده سرگرم‌کننده و هم عمیقا تفکربرانگیز است. (Emily Oster)
  • این کتاب نگاهی جذاب و آموزنده به نقش شانس در زندگی بیماران و پزشکان دارد و این‌که چگونه آزمایش‌های طبیعی می‌توانند این شانسی بودن را به ‌نتیجه‌گیری‌های جذاب تبدیل کنند.

کتاب اعمال تصادفی پزشکی: تاریخچه ناشناخته اعمال پزشکی توسط انتشارات بله منتشر شده است.

کتاب اعمال تصادفی پزشکی برای چه کسانی مناسب است؟

پزشکان، کادر درمان و علاقه‌مندان به علم پزشکی و آزمایش‌های طبیعی می‌توانند از مطالعه‌ی این کتاب لذت ببرند.

در بخشی از کتاب اعمال تصادفی پزشکی: تاریخچه ناشناخته نوآوری‌های پزشکی می‌خوانیم

خطاها در پزشکی می‌توانند در انواع مختلفی رخ دهند. ما قبلاً در مورد خطاهای تشخیصی بحث کرده‌ایم؛ که حتی ممکن است زمانی رخ دهد که پزشکان به اطلاعات فراوانی دسترسی دارند، اما به هر دلیلی به نتیجه‌گیری اشتباهی می‌رسند. علاوه بر این، امکان دارد در انتخاب درمان نیز خطا کنیم. برای مثال، یک پزشک ممکن است تصمیم بگیرد یک بیمار مبتلا به عفونت مجاری ادراری را با آنتی‌بیوتیک استاندارد درمان کند، تنها برای اینکه دو روز بعد از آزمایشگاه متوجه شود که آیا باکتری مسئول عفونت در برابر آن آنتی‌بیوتیک مقاوم است و درمان بی‌اثر است یا نه. این نوع خطاهاست که پزشک ممکن است با نگاه به عقب بگوید: «با دانشی که در آن زمان داشتم، تصمیم دیگری نمی‌گرفتم.»

در کنار این خطاها، خطاهای دیگری نیز وجود دارند که از نظر تئوری همیشه باید قابل جلوگیری باشند، بدون توجه به پیچیدگی یا عدم قطعیت وضعیت. مثلاً، رها کردن ابزار جراحی در داخل بدن بیمار به صورت تصادفی در حین عمل جراحی، انجام جراحی روی بخش اشتباهی از بدن، یا اشتباه در تزریق گروه خونی متفاوت. با این حال، در یک سیستم که شامل انسان‌های مستعد‌به‌خطا هستند و میلیون‌ها درمان و آزمایشی که در هر سال انجام می‌شوند، حتی این خطاهای قابل پیش‌گیری نیز، به طور ناخوشایندی به صورت مکرر اتفاق می‌افتند. برخی از این خطاها ممکن است بی‌اهمیت یا بدون عواقب باشند؛ در حالی که برخی دیگر می‌توانند منجر به آسیب جدی به بیماران یا حتی مرگ آن‌ها شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: زندگی‌مان در بافته‌ای از اتفاقات شکل می‌گیرد
فصل دوم: آزمایش‌های طبیعی
فصل سوم: چرا کودکانی که در فصل تابستان متولد می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا قرار دارند؟
فصل چهارم: تام بردی، اختلال کمبود توجه/بیش‌فعالی و سردرد بسیار بد
فصل پنجم: آیا ماراتن‌ها برای سلامتی زیان‌آور هستند؟
فصل ششم: چه اتفاقی می‌افتد وقتی تمام متخصصان قلب شهر را ترک می‌کنند؟
فصل هفتم: نظارت دقیق پزشک بزرگ
فصل هشتم: جراحان قلب و خودروفروش‌های دست دوم چه اشتراکی دارند؟
فصل نهم: چه چیزی یک پزشک خوب می‌سازد؟
فصل دهم: سیاست در کنار تخت بیمار
تشکر و قدردانی
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعمال تصادفی پزشکی: تاریخچه ناشناخته نوآوری‌های پزشکی
نویسنده،
مترجمملیکا افشاری
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات419
زبانفارسی
شابک978-622-91323-1-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعمال تصادفی پزشکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اعمال تصادفی پزشکی

برای دریافت کتاب اعمال تصادفی پزشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.