معرفی و دانلود کتاب اردیبهشت

عکس جلد کتاب اردیبهشت
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اردیبهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اردیبهشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اردیبهشت

داستان‌نویس معاصر ایرانی، غزل سلیمانی در کتاب اردیبهشت از زخم‌های کهنه و تجربیات مشترک انسانی صحبت می‌کند. او در این درام اجتماعی و عاشقانه، موضوع طلاق را سوژه‌ی اصلی روایت خود قرار می‌دهد و به نقل ماجرا از زبان پنج شخصیت اصلی رمان خود می‌پردازد. گذشته‌ی هر یک از راویان کتاب، به‌نوعی با از دست دادن و جدایی گره خورده است و اکنون با گذشت سال‌ها، همین رنج هم‌سان، قهرمانان قصه را گرد هم جمع می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب اردیبهشت

تصور کنید در جمعی دوستانه نشسته‌اید. جمعی نه‌چندان همیشگی و نه‌چندان معمولی. هر یک از افراد این گروه، سرگذشت منحصربه‌فرد و قصه‌ی پرفرازونشیب و متفاوتی برای تعریف کردن دارد، اما همگی آن‌ها به یک تجربه‌ی تلخ و مشترک گرفتارند: «طلاق». این شمایلی اولیه از اثر داستانی نویسنده‌ی ایرانی غزل سلیمانی است. او در کتاب اردیبهشت قصه‌های جمع‌شده و ناگفته‌ی کودکان طلاق را از زبان شخصیت‌های رمان خود بازگو می‌کند. افرادی که حالا سال‌ها از تجربه‌ی تکان‌دهنده‌ی زندگی خود دور شده‌اند و اکنون دریچه‌ی نگاه متفاوتی نسبت به این موضوع دارند.

ماجرای رمان اردیبهشت پنج قهرمان و پنج راوی دارد. در ابتدا به نظر می‌رسد زندگی این شخصیت‌ها ارتباط چندانی به یکدیگر پیدا نمی‌کند؛ اما با پیش رفتن داستان پی می‌بریم که درحقیقت نخی نامرئی اما محکم، سرگذشت هریک از آن‌ها را به دیگری گره می‌زند. راویان داستان اردیبهشت همگی در کودکی شاهد طلاق و جدایی والدین خود بودند و هر کدام به‌نوعی سایه‌ی سنگین این تجربه را بر زندگی امروز خود احساس می‌کنند. پا پیش رفتن ماجرای رمان، این نخ نامرئی نیز تنگ‌تر می‌شود و بالاخره راویان ماجرا را دور هم جمع می‌کند تا رازهای سربسته‌ی گذشته‌ی خود را برای همدیگر بازگو کنند. اما چه می‌شود اگر در چنین شرایطی یکی از این قهرمانان رنج‌دیده به دیگری دل ببندد؟

اختلافات عاطفی و معضلات خانوادگی از سوژه‌های داغ و همیشگی آثار ادبیات داستانی و به‌ویژه درام‌های اجتماعی هستند. سوژه‌هایی که باوجود پرتکرار بودن، هرگز تکراری نمی‌شوند، بلکه در هر اثر رخ و نمای تازه‌ای از دغدغه‌های انسانی را بر مخاطب ادبیات نمایان می‌کنند. ماجرای رمان اردیبهشت نیز یکی از نمونه‌های خوب قصه‌پردازی در باب فاصله و جدایی میان انسان‌هاست. نویسنده با انتخاب شیوه‌ی روایی خاص خود و بیان ماجراها از زبان شخصیت‌های گوناگون به خواننده کمک می‌کند تا نگرش عمیق و گسترده‌تری درباره‌ی سوژه‌ی طلاق داشته باشد و هم‌ذات‌پنداری بهتری با قهرمانان رمان پیدا کند.

غزل سلیمانی، خالق رمان اردیبهشت در بازگو کردن عواطف و احساسات انسانی و روحیات مشترک میان افراد ظرافت و دقت ویژه‌ای به خرج می‌دهد. او همچنین قلمی روان و ملموس دارد و می‌تواند مخاطب رمان‌های فارسی را به‌خوبی با خط روایی خود همراه کند. از این نویسنده آثار داستانی دیگری با نام‌های «ماهتاب» و «ملجأ» نیز به چاپ رسیده است و رمان اردیبهشت نیز همچون دیگر آثار این نویسنده، با تلاش انتشارات طلایه به دست کتاب‌دوستان می‌رسد.

کتاب اردیبهشت برای چه کسانی مناسب است؟

خوانندگان داستان‌ها‌ی بلند و رمان‌های ایرانی و دنبال‌کنندگان ماجراهای درام و عاشقانه با مطالعه‌ی این اثر جذاب اوقات به‌یاد‌ماندنی‌ای را تجربه می‌کنند.

در بخشی از کتاب اردیبهشت می‌خوانیم

پشت سر نوش‌آذر وارد راهروی ورودی شدم و پشت سرم در را بستم. بو کشیدم. بوی جوراب و زباله نمی‌آمد. از راهرو بیرون رفتم. درست در پذیرایی و نشیمن بودم... مبل‌های قرمز و مشکی و میز مشکی و عسلی‌های مشکی و فرش‌های تخته مشکی با گل‌های کرم و گردویی... کانتر دکور شده و آشپزخانه روبه‌رویم هم پر از کابینت قرمز و مشکی بود.

برخلاف تصورم خبری از پوست تخمه و کالباس گندیده روی کانتر یا میز نبود. نوش‌آذر خودش را روی مبل جابه‌جا کرد و نفس عمیقی کشید.
- آخ... بالاخره نجات پیدا کردم از اون چهار دیواری وحشتناک!

به سمت آشپزخانه رفتم.
- آره، خداروشکر!

وارد آشپزخانه شدم. روی ظرف‌شویی یک استکان بلور عجیب غریب بود و چهار بطری...

یاد حرف دکتر افتادم. الکل، کبد.

نفسم را کلافه فوت کردم و از پلاستیک درون دستم داروهای نوش‌آذر را بیرون کشیدم و روی کانتر گذاشتم: کپسولات رو سر وقت بخور. یادت نره تقویتی‌هاتو با غذا بخوری. زودم نخوابی بیام زنگ بزنم زابرات کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اردیبهشت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات568
زبانفارسی
شابک978-600-7602-89-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان عاشقانه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اردیبهشت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اردیبهشت

برای دریافت کتاب اردیبهشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.