معرفی و دانلود کتاب آنارکوسندیکالیسم: تاریخ آنارشیستی مبارزات سندیکایی طبقه کارگر

عکس جلد کتاب آنارکوسندیکالیسم: تاریخ آنارشیستی مبارزات سندیکایی طبقه کارگر
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنارکوسندیکالیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنارکوسندیکالیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنارکوسندیکالیسم: تاریخ آنارشیستی مبارزات سندیکایی طبقه کارگر

کتابی برای دغدغه‌مندان آزادی و عدالت. رودلف رکر تاریخ‌نگار اهل آلمان در اثر شناخته‌شده‌ی خود، کتاب آنارکوسندیکالیسم، خواننده را به مطالعه‌ی تاریخ آنارشیسم در سنت سندیکایی قشر کارگران دعوت می‌کند. این کتاب شامل تاریخچه‌ای از اعتراضات صنفی قرن بیستم و به‌ویژه انقلاب اجتماعی کارگری در اسپانیا، و ارتباط این جنبش‌های کارگری با مبانی و چارچوب‌های نظریه‌ی آنارشیسم و گزیر از اقتدارگرایی است.

درباره‌‌ی کتاب آنارکوسندیکالیسم

نظریه‌پرداز و شخصیت شناخته‌شده‌ی آلمانی رودلف رکر (Rudolph Rocker)، در شاهکار سیاسی و فلسفی خود یعنی کتاب آنارکوسندیکالیسم (Anarcho-Syndicalism) نظریات اقتدارگریزانه و آنارشیستی را به تاریخ فعالیت‌های اعتراضی اتحادیه‌های صنفی و کارگری پیوند می‌زند. این کتاب اولین‌بار در سال 1938 و در پی انقلاب اجتماعی کارگران در اسپانیا به رشته‌ی تحریر درآمد و تاکنون به عنوان یکی از منابع غنی معرفی ایده‌های آنارشیستی مطالعه می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب آنارکوسندیکالیسم

رودلف رکر کتاب آنارکوسندیکالیسم را در ابتدا به پیشنهاد و سفارش اما گلدمن از فعالان سیاسی و مشاهیر تاریخ آنارشیسم به رشته‌ی تحریر درآورد. هدف اصلی او از نگارش چنین کتابی در قدم اول آشنایی با تاریخ جنبش‌های کارگری و نمونه‌های عینی اعتراضات سندیکایی و کارگری‌ای بود که به‌تازگی اخبار آن از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسید. رودلف رکر در قدم بعدی کتاب سعی می‌کند تا با تجزیه و تحلیل این نمونه‌های واقعی، به شرح استراتژی‌های اعتراضی و تاکتیک‌های موفق اقتدارگریزانه در جامعه‌ و طبقه‌ی کارگران بپردازد. به‌عبارتی نویسنده‌ی کتاب آنارکوسندیکالیسم تلاش دارد تا با استفاده از آن‌چه گذشتگان طی کرده‌اند، مسیر روشن و هموارتری برای طرفداران نظریه‌ی اقتدارگریزی ترسیم کند. ازهمین‌رو، کتاب آنارکوسندیکالیسم نه یک اثر تئوریک و نظری صرف بلکه کتاب ره‌جویان مسیر عدالت است.

نکته‌ی طلایی دیگر آن که رودلف رکر در بیان عقاید آنارشیستی خود در این اثر، به ابعاد ملی محدود نمی‌شود و بلکه آنارشیسم را در ابعاد بین‌المللی آن بررسی می‌کند، که از این جهت نیز کتاب آنارکوسندیکالیسم اثری یکه‌تاز و کم‌نمونه به حساب می‌آید. کتاب آنارکوسندیکالیسم، در مرحله‌ی اول با بیان اهداف و مقاصد نویسنده در بیان نظرات آنارشیستی و شرح تاریخ اعتراضات سندیکایی آغاز می‌شود. در فصل بعدی، رودلف رکر، مقدمه‌ای از آغاز جنبش‌های سندیکایی و و پیشگامان جنبش نوین کارگری قرن بیستم به مخاطب ارائه می‌دهد و سپس اهداف این‌ جنبش‌ها و خواسته‌ی قشر پرولتاریا را مرور می‌کند.

بخش بعدی کتاب به استراتژی‌ها و شیوه‌های آنارکوسندیکالیسم اشاره دارد و فصل پایانی کتاب نیز چشم‌اندازی از تحولات آینده‌ی آنارکوسندیکالیسم اختصاص پیدا می‌کند. از دیگر بخش‌های جذاب و خواندنی کتاب آنارکوسندیکالیسم مقدمه‌ی کوتاهی‌ست که نوآم چامسکی تاریخ‌شناس و دانشمند معاصر بر این اثر نوشته است. این قسمت به همراه پی‌گفتاری که در قسمت پایانی کتاب آمده، به خواننده کمک می‌کند تا به‌طور ویژه و عمیق‌تری با جهان فکری نویسنده و قصد او از پرداختن به موضوع آنارکوسندیکالیسم باخبر شود. درنهایت کتاب آنارکوسندیکالیسم را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آثار نوشته‌شده در معرفی مبانی و تاریخ آنارشیسم مطالعه کرد. نسخه‌ی فارسی این کتاب با ترجمه‌ای از محمودرضا عبداللهی به دست شما می‌رسد و چاپ آن را انتشارات افکار برعهده داشته است.

در نکوداشت کتاب آنارکوسندیکالیسم

  • رویکرد نویسنده در این کتاب، بیان یک آرمان‌شهر انتزاعی نیست، بلکه یک فراخوان اقدام‌گرایانه است. (نوآم چامسکی)

کتاب آنارکوسندیکالیسم برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به علوم سیاسی و همچنین فلسفه سیاسی از خواندن این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب آنارکوسندیکالیسم: تاریخ آنارشیستی مبارزات سندیکایی طبقه کارگر می‌خوانیم

کارگران از پیکارهای روزانە‌ی خود با کارفرمایان و متحدان‌شان اندک‌اندک معنی عمیق‌تری فرا گرفتند. نخست آنان در پی بهبود وضعیت تولیدکنندگان درون نظام اجتماعی موجود بودند، اما به تدریج ریشە‌ی این تباهی را آشکار ساختند؛ انحصارات اقتصادی و همراهان سیاسی و اجتماعی آن. برای دستیابی به چنین درکی، مبارزات روزانه از بهترین مباحثات نظری آموزنده‌تر خواهد بود. هیچ‌چیز نمی‌تواند در روح و ذهن کارگر همچون تلاش مداوم برای یافتن نان روزانه مؤثر واقع شود و هیچ‌چیز بهتر از تلاش بی‌وقفه برای رفع نیازهای روزمره، او را پذیرندە‌ی آموزه‌های سوسیالیسم نخواهد ساخت.

درست همانند زمان سلطه‌ی فئودال‌ها که بردگان دهقان با قیام‌های مکرر خود - که در ابتدا هدف‌شان فقط گرفتن حقوقی مشخص از اربابان فئودال به‌منظور بهبود نسبی سطح زندگی فلاکت‌بارشان بود - راه را برای انقلاب کبیر هموار کردند؛ انقلابی که تمام امتیازات ویژە‌ی فئودالی را در عمل ملغی ساخت. بنابراین، چه بسا گفته شود، مبارزات بی‌شمار کارگری درون جامعە‌ی سرمایه‌داری پیش‌درآمدی باشد برای انقلاب بزرگ آینده که سوسیالیسم را به واقعیت بدل می‌سازد. بدون قیام‌های بی‌وقفە‌ی دهقانی - تین روایت می‌کند که بین سال 1781 و طغیان باستیل، در حدود پانصد قیام این‌چنینی تقریبا در تمامی بخش‌های فرانسه رخ داد - هرگز توده‌های مردم از زیان‌باری کل نظام ارباب و رعیتی و فئودالیسم آگاهی نمی‌یافتند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
پیش‌گفتار
فصل یکم: اهداف و مقاصد
فصل دوم: پرولتاریا و آغاز جنبش نوین کارگری
فصل سوم: پیشگامان سندیکالیسم
فصل چهارم: اهداف آنارکوسندیکالیسم
فصل پنجم: شیوه‌های آنارکوسندیکالیسم
فصل ششم: تحول آنارکوسندیکالیسم
پی‌گفتار
کتاب‌نامه
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنارکوسندیکالیسم: تاریخ آنارشیستی مبارزات سندیکایی طبقه کارگر
نویسنده
مترجممحمودرضا عبداللهی
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-6374-49-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنارکوسندیکالیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آنارکوسندیکالیسم

برای دریافت کتاب آنارکوسندیکالیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.