معرفی و دانلود کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری: جدال رویه‌های دموکراتیک در عرصه‌های عمومی شهر

عکس جلد کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری: جدال رویه‌های دموکراتیک در عرصه‌های عمومی شهر
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری: جدال رویه‌های دموکراتیک در عرصه‌های عمومی شهر

کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری، اثری برای بررسی حاکمیت مشارکتی در نمونه‌های سرمایه‌داری غربی است. مارکوس هولدو، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر به تحلیلِ نقشِ فضاهای مردمی در جوامع سرمایه‌داری پرداخته‌ است. پس از مطالعه‌ی کتاب پیش رو، با این نکته آشنا می‌شوید که چگونه فضاهای ایجاد شده توسط مردم برای تعامل و همکاری، می‌توانند در شکل‌دهی به شهرهای دموکراتیک‌تر و جوامع پایدارتر نقش داشته باشند.

درباره‌ی کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه داری

کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه داری (Participatory Spaces Under Urban Capitalism)، نوشته‌ی مارکوس هولدو (Markus Holdo)، اثری برای بررسی نقش فضاهایی است که مردم، داوطلبانه ایجاد می‌کنند تا همکاری بیشتری در گرداندن امور شهری داشته با‌شند. اثربخشی فضاهایی مانند کارگاه‌های اشتراکی، باغ‌های شهری و کافه‌های اجتماعی در جوامع سرمایه‌داری در این کتاب کاملاً‌ تحلیل شده‌اند. مطالعه‌ی این کتاب به خواننده در درک ماهیت فضاهای مشارکتی، چگونگیِ شکل‌گیریِ این فضاها، نقش آن‌‌ها در جامعه و زندگی روزمره‌ی مردم و چالش‌های پیش روی توسعه و بقای این فضا‌ها، کمک می‌کند. پس از مطالعه‌ی کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری، با ارتباط این فضاها با دولت‌ها، کسب‌و‌کارها و دیگر نهادهای دولتی آشنا می‌شوید و در جریان ظرفیت‌های این فضاها برای ایجاد تغییرات مثبت در جامعه قرار می‌گیرید. مطالعه‌ی کتاب حاضر در ایجاد درکی عمیق‌تر از نقش شهروندان در شکل‌دهی به محیط زندگی خود و چگونگی ایجاد جوامع پایدارتر و عادلانه‌تر، اثربخشی چشمگیری دارد.

مطالب کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه داری با توضیحاتی درباره‌ی ساختار این اثر آغاز می‌شود. نویسنده سپس به تحلیل سرمایه‌داری و دموکراسی محلی توجه نشان می‌دهد. نوآوری یا مقاومت و بازنگری در داستان پورتو آلگره، مطالبی است که در این بخش مطالعه می‌کنید. ارتباط بین مشارکت و همکاری گزینشی، اخلاق و سرمایه‌ی مشارکت و قدرت و... را می‌توان از مفاهیم دیگری نام برد که در ادامه‌ی کتاب حاضر درباره‌ی آن‌ها سخن‌ رانده‌ شده‌ است. نویسنده در کنار توضیحِ مفاهیمِ فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌داری، به چالش‌های پیش روی این فضاها اشاره می‌کند. پس از بررسی این چالش‌ها، نمونه‌هایی از همکاری گزینشی و عدم همکاری گزینشی را مطالعه می‌کنید. مارکوس هولدو، نمونه‌هایی عملی از تسهیلگرهایی که نقش مهمی در اجرای فضاهای مشارکتی دارند را در این اثر گنجانده‌ است. مطالب کتاب حاضر با طرح نظریه‌ی مذاکره‌ی مجدد، خاتمه پیدا می‌‌کند. در انتهای هر کدام از فصل‌های کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه داری، مراجعی برای مطالعه‌ی بیشتر خواننده‌های علاقه‌مند به مطالعات علوم اجتماعی و سیاسی، قرار دارد.

کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه داری را انتشارات شهرسازی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه داری برای چه کسانی مناسب است؟

افراد علاقه‌مند به مطالعه‌ در حوزه‌های علوم اجتماعی، فعالیت‌های مدنی، سیاست‌گذاری شهری، طراحی شهری و مشارکت شهروندی، مخاطب‌های اصلی کتاب حاضر به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری: جدال رویه‌های دموکراتیک در عرصه‌های عمومی شهر می‌خوانیم

اصطلاح همکاری گزینشی در این بخش به معنای به‌ تصویر کشیدن موقعیت‌هایی است که در آن بازیگران نخبه از شیوه‌های ظاهرا مشارکتی برای «جذب» کسانی که به دنبال تغییر می‌باشند، استفاده می‌کنند تا آن‌ها را بخشی از روابط قدرت تثبیت‌شده قرار داده و نتوانند مستقل عمل کنند. آن‌ها به اشکالی از همکاری مجبور می‌‌شوند که در ازای آن هیچ دستاورد مفیدی به آن‌ها نمی‌دهد. آن‌ها مواضع و خواسته‌های خود را با امید به دست‌آوردن مزیت‌های راهبردی تغییر می‌دهند، اما این مزیت‌ها محقق نمی‌شود. در عوض، نخبگان طبق برنامه به اهداف خود می‌رسند.

برای درک مزیت مدل همکاری گزینشی به عنوان یک راهبرد برای حاکمیت، می‌توان آن را با انواع دیگر راهبردها، مانند سرکوب خشونت‌آمیز یا امتیازدادن، مقایسه کرد. هر دوی این گزینه‌ها از نظر سیاسی پرهزینه‌تر هستند. خشونت اغلب خطر ایجاد اعتراض‌های بیشتر یا حداقل نارضایتی را در پی دارد و می‌تواند مردم را به سمت زیر سوال بردن مشروعیت یک دولت یا نخبگان حاکم، سوق دهد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه کتاب
پیشگفتار
فصل 1: مشارکت و روابط قدرت
اهداف این کتاب
دیدگاه ارتباطی در مشارکت
مذاکره مجدد در فضایی آرام: درصدد ایجاد اخلاق و سرمایه نمادین
ساختار کتاب
یادداشت
مراجع
فصل 2: مرزهای مشارکت
سرمایه‌داری و دموکراسی محلی
نوآوری یا نوعی مقاومت؟
بازنگری در داستان پورتو آلگره
فراتر از پورتو آلگره
یادداشت
مراجع
فصل 3: ارتباط بین مشارکت و همکاری گزینشی
همکاری گزینشی در مقابل همکاری مشروط
زمان انتخاب همکاری گزینشی به عنوان راهبرد منتخب
همکاری مشروط به عنوان جایگزینی برای همکاری گزینشی
فرآیندهای تفسیری و شرایط ساختاری: تحلیل رابطه‌ای
اعتماد و مشروعیت همکاری مشروط
یادداشت
مراجع
فصل 4: اخلاق و سرمایه مشارکت
مهارت‌های یادگیری، هنجارشکنی‌ها
اخلاق مشارکت
سرمایه مشارکت
اخلاق، سرمایه و مذاکره مجدد
یادداشت
مراجع
فصل 5: قدرت، وسیله‌ای برای تسلط
خطرات همکاری گزینشی
همکاری گزینشی در مقابل خودمختاری
عقلانیت سیاسی
زمینه‌های مشارکت
نمونه‌هایی از همکاری گزینشی و عدم همکاری گزینشی
نیاز به مشروعیت
تسهیل‌گرها
علاقه و اشتیاق به ایجاد استقلال
قدرت، وسیله‌ای برای تسلط
یادداشت
مراجع
فصل 6: نظریه مذاکره مجدد
مکانی برای ایستادن
یادداشت
مراجع
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری: جدال رویه‌های دموکراتیک در عرصه‌های عمومی شهر
نویسنده
مترجمامیرحسین عظیم پور، احسان شرافتی مقدم
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-622-8058-03-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری

برای دریافت کتاب فضاهای مشارکتی در جوامع سرمایه‌ داری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.