معرفی و دانلود کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ: کسی که کیفیت را به ژاپنی‌ها آموخت

عکس جلد کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ: کسی که کیفیت را به ژاپنی‌ها آموخت
قیمت:
۹۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ: کسی که کیفیت را به ژاپنی‌ها آموخت

کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ نوشته‌ی رافائل آگوایو کتابی است که مباحثش، صنعت ورشکسته‌ی ژاپن را در دهه‌ی 1950 از ورطه‌ی هلاک نجات داد. مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌ها در ژاپن با به کارگیری آنچه دمینگ به آنان آموزش داد، توانستند به رشد اقتصادی چشمگیری دست یابند. این کتاب یکی از منابع مهم در زمینه‌ی مدیریت و کیفیت است.

درباره‌ی کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ (ب.ن)

کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ (Dr. Deming: The American who Taught the Japanese About Quality) نوشته‌ی رافائل آگوایو (Rafael Aguayo) تعبیری از درس‌های دکتر ادوارد دمینگ (W. Edwards Deming) در دانشگاه نیویورک است که به دست آگوایو، دانشجوی دمینگ، تدوین و نگاشته شده. نسخه‌ی نهایی این کتاب با تأیید و مقدمه‌ی دکتر دمینگ به چاپ رسیده است.

ایده‌ی اصلی آموزه‌های دمینگ در این مسئله خلاصه می‌شود که در سیستمی که به خوبی سازمان‌دهی شده است، اعضای سیستم باید به شکلی همدلانه از یکدیگر پشتیبانی کنند. مسئله‌ی رقابت در میان اعضای یک سیستم، به نابودی آن منجر می‌شود. این نکته، همان اصلی است که دکتر دمینگ در سال 1950 به مدیران ارشد و مهندسان ژاپنی آموخته. آموزه‌ای که به واسطه‌ی آن، یک کشور از وضعیت ورشکستگی به شکل موفقی خارج شده.

معرفی و دانلود کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ

رافائل آگوایو در جایگاه یک کارمند بانک با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، در آمریکا با اوضاع در حال صعود صنعت ژاپن برخورد می‌کند. مسئله‌ی تفاوت مدیریتی در ژاپن و آمریکا برای او دغدغه‌ای لاینحل می‌شود. ژاپنی‌ها در سیستم خود همدلی و پشتیبانی را مدنظر دارند و آمریکایی‌ها بر ایجاد رقابت تمرکز کرده‌اند. این تقابل در نهایت موجب جلو افتادن صنعت ژاپن از آمریکا می‌شود. در این میان آگوایو با دبلیو ادواردز دمینگ، متخصص کنترل کیفیتی که منجر به بهبود اوضاع ژاپن و صعود صنعتی آن شده، آشنا می‌شود. او در یک دوره‌ی آموزشی شرکت می‌کند و آموزه‌های دمینگ را به طور مستقیم می‌شنود. دمینگ در این دوره، تمام پیش‌فرض‌های آگوایو را از مدیریت نابود می‌کند و نکات مفید و جدید را به او می‌آموزد. مشهور نبودن دمینگ و آموزه‌های پرتأثیرش در ایالات متحده، و اوضاع مدیریتی نابه‌سامان این کشور، موجب ایجاد انگیزه‌ی نگارش این کتاب به دست رافائل آگواریو شده است.

شیوه‌ی متفاوت دمینگ در مباحث مدیریت و کیفیت را می‌توان در مقایسه‌ی برخی از باورهای مرسوم و رایج، در برابر باورهای دمینگ مشاهده کرد:

باورهای شرکت‌های استاندارد:

  • کیفیت گران است.
  • عیب‌ها به کارگران مربوط است.
  • با کمترین هزینه خرید کنید.
  • تنبیه و پاداش دو راه مناسب برای ایجاد انگیزه هستند.

باورهای شرکت دمینگ:

  • کیفیت منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.
  • بیشتر عیب‌ها ناشی از سیستم است.
  • از فروشندگان متعهد به کیفیت خرید کنید.
  • ترس منجر به فاجعه می‌شود.

نکته‌ی مهم اینجاست که با وجود اهمیت بسیار زیاد تکنیک‌های کنترل کیفیت، هنوز اکثر مدیران به این مسئله توجه نمی‌کنند. موضوع مهم در این حوزه، خود مدیریت است. این کتاب نظریه‌ها، فلسفه‌ها و مفاهیم مدیریتی دمینگ را به شکلی واضح توضیح می‌دهد.

استفاده از زبان روشن و بی‌ابهام و به دست دادن نمونه‌های فراوان که ریشه در تجربه‌ی بسیار آگاوایو دارند، مطالب کتاب را به نحو قانع‌کننده‌ای برای مخاطب تبیین می‌کند. نویسنده در این کتاب قدرت کیفیت را به عنوان محوری اصلی برای مدیریت برجسته می‌کند. آموزه‌های دکتر دمینگ جهانی هستند و در همه‌ی کشورها قابلیت پیاده‌سازی دارند. هم‌چنین بیان ساده و نمونه‌های فراوان کتاب، موجب می‌شود که طیف گسترده‌ای از خوانندگان بتوانند از آن بهره بگیرند. خواننده‌ی حرفه‌ای با مطالعه‌ی این کتاب، بینشی برای ایجاد و اداره‌ی شرکت‌های بهتر و در کنار آن، زندگی بهتر، دریافت خواهد کرد.

کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ نوشته‌ی رافائل آگوایو با ترجمه‌ی میترا تیموری و ویراستاری آزاده رادنژاد، در انتشارات ناب‌اندیشان به چاپ رسیده است. این کتاب حاوی مقدمه‌ای از کاظم موتابیان، اقتصاددان و فعال حوزه‌ی مدیریت، نیز هست.

کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر در راستای بهبود و مدیریت کسب و کار، برای مدیران، رهبران سازمان‌ها و گروه‌ها و فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی که با بحث مدیریت و کیفیت در ارتباط باشد، مناسب است. هم‌چنین مطالب این کتاب می‌تواند در مدیریت زندگی شخصی نیز، برای افراد مناسب باشد.

در بخشی از کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ: کسی که کیفیت را به ژاپنی‌ها آموخت می‌خوانیم

تعالیم مدیریت دمینگ با آنچه اخیراً در بیشتر مدارس علوم تجاری و اقتصادی تعلیم داده می‌شود و از طرف مشاوران مدیریتی و نویسندگان متخصص دفاع می‌شود، مستقیماً ضدیت دارد. حتی عده‌ای از کسانی ‌که خود را مشاور کیفیت می‌نامند روش‌هایی را تشویق می‌کنند که اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد. بعضی تفاوت‌ها واقعاً چشم‌گیر هستند. پیتر دراکر، نویسنده و مشاور مشهور در امور اقتصادی تجاری، به شدت از یک سیستم پاداش حمایت می‌کند که آن را مدیریت بر پایه اهداف می‌نامد. نویسندگان دیگری هم که نظریات عالی آن‌ها درباره شرکت‌ها در جهان واقعی متحقق شده است بر شیوه مدیریت بر پایه اهداف پافشاری می‌کنند. این نظریه به قدری ساده و خوشایند است که تقریباً این باور را بین مدیران امریکایی‌ ایجاد کرده است که برای بهتر کار کردن و در نتیجه بهبود بهره‌وری و سود، یک سیستم پاداش لازم است. ولی دمینگ معتقد است این سیستم‌های پاداشی، به هر نامی که خوانده شوند، از جمله مدیریت بر پایه اهداف، مخرب‌ترین نیرو در مدیریت امروز امریکا هستند.

سیستم مدیریت بر پایه اهداف، به دلیل تجاربی که شخصیت ما را شکل داده است برای ما جالب توجه است. بیش‌تر ما از طریق معلمان، مربیان یا دوستان خود، به انجام بهتر کارها تشویق شده‌ایم. ما شاید معلم نمونه‌ای داشته‌ایم که از ما می‌خواسته هر دو روز یک کتاب بخوانیم و ما هم اطاعت می‌کرده‌ایم. گرچه هدف ما ادامه این روند بوده ولی پس از پایان ترم دوم کتاب‌خوانی ما هم ضرب‌آهنگ آرام‌تری به خود گرفته است. شاید گاه بعضی از معلم‌ها پاداش‌های بالایی برای ما در نظر گرفته باشند و این نکته ما را به کار بهتر ترغیب کرده است. به همین دلیل، در سیستم مبتنی بر پاداش (که در آن، هر کس باید برای خودش دائماً اهداف بالاتری در نظر بگیرد) فرض می‌شود که کلید بهبود کل شرکت در آن است که هر کس فقط خودش را بهبود دهد. اما سؤالی که باید پرسیده شود و همیشه فراموش می‌شود این است: آیا اگر هر کس بهترین تلاش خود را انجام دهد از بحران خارج می‌شویم؟ پاسخ دمینگ این است: نه، چنین نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ادواردز دمینگ
درآمد
آموزه‌های دکتر دمینگ: زیرساخت بهبودهای واقعی
فصل 1. مدیریت و کیفیت
فصل 2. اولویت با کیفیت است
فصل 3. کیفیت چیست؟
فصل 4. نوسان در مدیریت
فصل 5. سیستم‌های پایدار
فصل 6. همیاری: تأمین‌کنندگان و بخش‌ها
فصل 7. همیاری: میان مدیریت و کارکنان
فصل 8. همیاری میان رقبا
فصل 9. نیاز به تغییر واقعی
فصل 10. کانون توجه و فلسفه دمینگ
فصل 11. بازرسی
فصل 12. طرز رفتار با تأمین‌کنندگان
فصل 13. تولد دوباره و نوسازی مجدد
فصل 14. اهمیت آموزش
فصل 15. رهبری
فصل 16. از بین بردن ترس
فصل 17. افزایش غرور و لذت از کار
فصل 18. بهبود و اذهان کارگران
فصل 19. دگرگونی اساسی
فصل 20. رقابت
فصل 21. اینک در کجا هستیم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزه‌های دکتر دمینگ: کسی که کیفیت را به ژاپنی‌ها آموخت
نویسنده
مترجممیترا تیموری
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-95810-2-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ

برای دریافت کتاب آموزه‌های دکتر دمینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.