معرفی و دانلود کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

عکس جلد کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

محمدرضا مفیدی در کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار از رمز‌وراز ساختن فضایی شاد، آرام و پربازده در محیط کار حرفه‌ای می‌گوید. او با کمک گرفتن از رویکرد‌ روان‌شناسی مثبت‌نگر و با استفاده از داده‌های علوم رفتاری سعی می‌کند مدیران و کارآفرینان را از قواعد و اصول برخود حرفه‌ای در فضای کار اداری باخبر کند و به‌این‌ترتیب به بالا بردن رضایت حرفه‌ای کارمندان و سطح کیفی مجموعه کمک برساند.

درباره‌‌ی کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

هر مدیر حرفه‌ای و موفقی، برای بالا بردن بازدهی کاری مجموعه‌ی خود، به شناخت اصول و قواعد مدیریتی و آشنایی با روان‌شناسی محیط حرفه‌ای نیاز دارد. کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار، راهنمای حرفه‌ای شما برای فراگیری این دانش مفید و پرکاربرد است. محمدرضا مفیدی در این اثر آموزشی سعی دارد آموزش‌های لازم را برای ارتقا برخورد حرفه‌ای در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار دهد و در چالش‌های مسیر مدیریت محیط کار همراه خوانندگان خود باشد.

امروزه، قواعد و اصول دنیای مدیریت بیش از هر زمانی به داده‌های علم روان‌شناسی و به‌ویژه روان‌شناسی مثبت‌نگر گره خورده است. این شاخه و رویکرد پرطرفدار به ما کمک می‌کند تا به درستی از جنبه‌های مثبت و نقاط قوت کار باخبر شویم و با تقویت و تمرکز بر آن‌ها، مسیر پیشرفت حرفه‌ای را بپیماییم. ترکیب رویکرد روان‌شناسی مثبت‌نگر با اصول مدیریتی امتحان خود را در بسیاری از مجموعه‌های کاری موفق دنیا پس داده و این‌روز‌ها به‌عنوان یک روش مدیریتی نوین و کارآمد در سمینار‌های بزرگ دنیا ارائه می‌شود.

کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار فشرده‌ای از یافته‌های علم روان‌شناسی مثبت‌نگر در محیط کار را به‌صورت ساده و کاربردی در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد. محمدرضا مفیدی در طول سرفصل‌های کتاب خود از موضوعات متنوعی ازجمله شکوفایی در فضای کار، مدیریت پاداش و حفظ انگیزه‌ی کارکنان، تقویت مهارت‌های کار گروهی، انعطاف‌پذیری و درنهایت بالا بردن میزان امنیت روانی کارمندان و رضایت شغلی آن‌ها صحبت می‌کند.

البته همان‌طور که می‌دانیم، محیط و فضای کاری هیچ‌گاه خالی از چالش و معضل نخواهد بود. اما آموزه‌های روانشناسی مثبت در محیط کار، در این خصوص نیز خوانندگان خود را همراهی می‌کند. در سرفصل‌های بعدی کتاب ، با انواع تعارض‌های محیط شغلی آشنا می‌شویم و به‌صورت گام‌به‌گام، راه عبور و حل‌وفصل اصولی آن‌ها را می‌آموزیم. قلدری در محیط کار، اضطراب کاری و اعتیاد به کار ازجمله چالش‌هایی هستند که با اصول مدیریت و کنترل آن در این کتاب آشنا خواهیم شد.

اگر بخواهیم تعریف کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توانیم این اثر را راهنمای پاک‌سازی محیط کار از الگو‌های رفتاری منفی و نگرش‌های غیرحرفه‌ای بدانیم. محمدرضا مفیدی، نویسنده‌ی این اثر پرفایده، قدم‌به‌قدم در شناسایی نقاط تاریک مجموعه‌ی کاری همراه شما خواهد بود و راه برون‌رفت و جایگزینی آن را همراه با تکنیک‌های مدیریتی نوین به خوانندگان خود خواهد آموخت. در نهایت نیز گفتنی‌ست که اثر پیشِ رو را انتشارات مهر وطن به چاپ و انتشار رسانده است.

کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران، کار‌آفرینان، صاحبان کسب‌وکار و علاقه‌مندان به مباحث روابط اجتماعی مخاطبان این اثر کاربردی خواهند بود.

در بخشی از کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار می‌خوانیم

روابط: روابط کلید سلامت، شادی و طول عمر هستند. در محل کار، روابط مثبت با افزایش بهره‌وری و مدیریت بهتر استرس مرتبط است. سازمان‌ها می‌توانند ارتباطات کارکنان را با تشویق کارکنان به اجتماعی در داخل و خارج از کار تسهیل کنند. رویدادهای تیم‌سازی، ناهارهای گروهی، و شامل چند دقیقه مکالمه معمولی قبل یا بعد از جلسات، همگی راه‌های آسانی برای تشویق ارتباطات اجتماعی بیشتر هستند.

معنی: کار زمانی معنادارتر می شود که کارمندان بتوانند ببینند که چگونه تلاش‌های آن‌ها بر دیگران در کسب‌وکار یا مشتریان آن تأثیر می‌گذارد. این طبیعت انسان است که بخواهد بر زندگی دیگران تأثیر بگذارد. هنگامی که یک سازمان بتواند به وضوح نتیجه نهایی تلاش‌های کارکنان را به آن‌ها نشان دهد، می‌تواند کار را با ارزش‌تر کند.

به رسمیت شناختن و جشن گرفتن دستاوردها راهی عالی برای نشان دادن کارمندان است که برای کار سخت و مشارکت آن‌ها ارزش قائل هستید. خواه به رسمیت شناختن کاری که در یک پروژه به‌خوبی انجام شده باشد، یا جشن سالگرد کار، قدردانی و پاداش دادن به کارکنان برای دستاوردهایشان می‌تواند به ایجاد روابط مثبت و ایجاد انگیزه در کارکنان برای ادامه کار سخت کمک کند. این کمک می‌کند تا معنای بیشتری به کار آن‌ها بیاورد و انگیزه درونی را نیز بهبود می‌بخشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیش درآمد
چگونگی شکوفایی محیط کار
صداقت در محیط کار
راهنمای رهبری برای تنوع و گنجاندن در محیط کار
تنوع عصبی در محیط کار: رویکردی مبتنی بر نقاط قوت
چگونه برنامه سلامتی محیط کار را بسازید
حفظ کارکنان در محیط کار با بهبود برنامه‌های رفاهی
ایجاد انگیزه کار تیمی در کارکنان به کمک پاداش
استفاده استراتژیک از روانشناسی مثبت در مشارکت کارکنان
استراتژی‌های حل تعارض برای محیط کار
قلدری در محیط کار با ایده‌هایی برای حمایت از بزرگسالان
رفاه در محیط کار با ایده‌هایی برای سلامت فضای کسب
راهکارهایی برای ایجاد محیط کاری شادتر
روانشناسی صنعتی
رفتار سازمانی مثبت
مدیریت استرس در محیط کار
اندازه گیری قاطعیت در محیط کار
انجام تمرینات قاطعیت
مهارت‌های جرات ورزی در درمان
کمک به یک معتاد به کار در درمان
قاطعیت در روانشناسی
قیاسی بر ایجاد رضایت شغلی
عاملیتی برای زیست کارکنان شادتر
اهمیت تیم سازی در محیط کار
رضایت شغلی و چرایی اهمیت آن
غلبه بر سندرم متقلب
راه‌هایی برای دادن بازخورد منفی، مثبت
قدرت عدم انطباق یا انحراف مثبت
اهمیت روابط مثبت در محیط کار
شایعات مثبت
روانشناسی سازمانی مثبت
کارآفرینی
انعطاف پذیری یا تاب آوری در محیط کار
قاطعیت در محیط کار
روانشناسی کار گروهی بر اساس عادت‌های تیمی موثر
نحوه ایجاد امنیت روانی در محیط کار
ذهن آگاهی در محیط کار
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی مثبت در محیط کار
نویسنده
ناشر چاپی مهر وطن
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-4821-01-0
موضوع کتابکتاب‌های موفقیت شغلی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

برای دریافت کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.