معرفی و دانلود کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود

عکس جلد کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود
قیمت:
۶۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود

کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود مجموعه اشعاری از یکی از پیشروترین شاعران تاریخ ادبیات روسیه، ولادیمیر مایاکوفسکی را گرد آورده است. مایاکوفسکی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین نمایندگان ادبیات فوتوریست در سطح جهان، سال‌ها با استفاده از ادبیات عامیانه، ابداعات تکنیکال و مخاطب قرار دادن قشر بزرگی از خوانندگان، در عرصه‌ی شعر تلاش کرد و موفق شد میراث خود را در اشعاری که امروز در سرتاسر جهان خوانده می‌شود به جا بگذارد. این کتاب نامزد جایزه‌ی BTBA شده است.

درباره‌ی کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود

سرنوشت زندگی ولادیمیر مایاکوفسکی (Vladimir Mayakovsky) و آثارش با خشونت، انقلاب، شورش، تنهایی و رنج گره خورده است. مایاکوفسکی در کودکی پدر خود را از دست داد و پس از آن همراه با مادر و خواهرش به مسکو نقل مکان کرد. تنها 15 سال داشت که به حزب کارگران سوسیال دموکرات روسیه پیوست و وارد فعالیت‌های سیاسی و اعتراضی شد. او بارها برای فعالیت‌های اعتراضی‌اش به زندان افتاد و همان روزها، در دوره‌ای که در سلول انفرادی اسیر شده بود شروع به سرودن شعر کرد؛ اشعاری که بعدها پایه‌های ادبیات روسیه و جهان را به لرزه درآورد و برخی از آن‌ها در کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود (Night Wraps the Sky: Writings by and about Mayakovsky) گرد آورده شده است.

ولادیمیر مایاکوفسکی پس از آزادی از زندان هم از فعالیت‌های سیاسی و ادبی خود دست نکشید؛ بلکه باید گفت این تازه اول راهی بود که مایاکوفسکی جوان را به خلق شاهکارهایی مانند ابر دوپا و ژاکت توخالی هدایت می‌کرد. مایاکوفسکی پس از آزادی به دانشگاه هنر مسکو رفته و آنجا همراه با دیوید بورلوک و برخی دیگر از هنرمندان معاصر خود اقدام به تاسیس گروه فوتوریست روسیه کرد و به‌زودی عنوان سخنگوی آن مجمع را به خود اختصاص داد. مایاکوفسکی همراه با دیگر هنرمندان حاضر در این مجمع مانیفست فوتوریسم روسی را تحت عنوان «سیلی‌ای بر صورت سلیقه‌ی عام» نوشته و امضا کردند و تا آخرین نفس از به چالش کشیدن چارچوب‌های زیبایی‌شناسی و اصول ادبی که سر راهشان قرار می‌گرفت دست نکشیدند.

معرفی و دانلود کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود

کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود برخی از بهترین و ماندگارترین اشعار مایاکوفسکی را در بر می‌گیرد که توسط مایکل آلمیرادا گردآوری و به انگلیسی ترجمه شده است. آزاده مسعودنیا در مقدمه‌ی کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود نوشته آلمیرادا که خود کارگردان و نویسنده‌ی به‌نامی بود در آثارش از مایاکوفسکی بسیار الهام گرفته و به همین دلیل تلاش کرده تا قدمی برای ماندگار کردن نامش بردارد. بدون شک ترجمه‌ی شعر کار ساده‌ای نیست و هرگز نمی‌توان اصل و اساس شعر را از زبان مبدا کاملاً به زبان مقصد منتقل کرد و این اولین باری نیست که مترجمان ایرانی برای ترجمه‌ی اشعار مایاکوفسکی تلاش کرده‌اند؛ با این حال امید است که مخاطبان ایرانی بتوانند به واسطه‌ی این ترجمه، قدمی به درک مهارت و استعداد ولادیمیر مایاکوفسکی نزدیک شوند.

کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود توسط آزاده مسعودنیا ترجمه شده و به همت نشر چشمه در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود

  • به جرئت می‌توان گفت ولادیمیر مایاکوفسکی در اوج شهرت خود در سال‌های دهه‌ی بیست میلادی چهره‌ی پیشرو هنر شوروی بود. شاید تنها والت ویتمن، که مایاکوفسکی شیفته‌اش بود بتواند در هنر و مهارت خود به پای این شاعر روسی برسد. کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود برخی از بهترین آثار مایاکوفسکی را با ترجمه‌ای روان و زیبا گرد آورده است. (نیویورکر)
  • مایاکوفسکی در سال 1930 با شلیک گلوله به جان خود پایان داد و در سال‌های پس از آن به واسطه‌ی بت‌سازی و سواستفاده‌های دولت فاشیست روسیه از آثارش، حتی شهروندان عادی که پیش از این طرفدارش بودند را نیز دچار احساسات متناقضی نسبت به اشعارش کرد. کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود با گردآوری و ترجمه‌ی برخی از بهترین اشعار مایاکوفسکی، می‌خواهد نسل جدیدی از مخاطبان را با این شاعر اثرگذار آشنا کند. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود را به تمام علاقه‌مندان شعر و ادبیات روسیه و طرفداران ولادیمیر مایاکوفسکی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود می‌خوانیم

تو آمدی
چون جلادی، مأمور اجرای حکم
درحالی‌که مخملین‌دستکش‌هایت مدام در دستانت می‌فشاری گفتی
می‌دانی… من…
به‌زودی متأهل خواهم شد…
خب!
که چه؟
بشو…
نگران نباش!
من ردیفم… نگاه! چه‌قدر آرامم!
حتی دیگر نبضم نمی‌زند.
به خاطر داری که این کلمات ورد زبانت بود
جک لندن، پول، عشق و شهوت.
و من همه‌ی آن‌چه درمی‌یافتم تو بودی…
تو…
همان ژوکونری که باید ربوده می‌شد و چنین شد.
این‌بار در عشقی دوباره
با آتشفشانی از خشم بر شکن ابروانم
روانه‌ی قمارخانه‌های شهر خواهم شد.
چه می‌شود کرد؟
گاهی قلندرانِ خانه‌به‌دوش را
کاشانه‌ای به‌خاکسترنشسته منزل است!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
فریاد می‌زنم، فریاد
رفیقْ مأمور
بندر
پیش‌درآمد
کلام آخر
ژاکت توخالی
چند کلام اندر احوال من
بشنو
برای تو
ابرِ دوپا
لیلیچکا
هم‌نوای اسبان
ماجرای حیرت‌زای تفتِ تموز و ولادیمیر
یکصدهزار هزار و نیم
درباره‌ی او
مرثیه‌ی محبس ردینگ
پل بروکلین
برای سرگئی یسنین
ماهیت عشق
در ظلام شب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود
نویسنده
مترجمآزاده مسعودنیا
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-01-1010-1
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود

برای دریافت کتاب آسمانم غرق ظلمت می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.