معرفی و دانلود کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی

عکس جلد کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی
قیمت:
۱۰۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی

کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی، اثری برای آشنایی با روش‌های برآوردِ میزان کارِ بدن ورزشکاران در حین انجام تمرین‌های ورزشی است. امیر مقدم و جواد فولادیان، نویسنده‌های کتاب، با شیوه‌ای علمی و کاربردی، روش‌‌های ارزیابی عملکرد حرکتی را در این اثر آموزش داده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، روش‌های علمی و عملیِ ارزیابی دقیق توانایی‌های حرکتی ورزشکاران را فرا می‌گیرید و می‌توانید برنامه‌های تمرینی مؤثرتری را طراحی کنید.

درباره‌ی کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی

کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی، منبعی برای آشنایی با روش‌های کسب اطلاعات دقیق و عینی از انجام میزان کارِ بدنِ ورزشکاران در زمان انجام تمرین‌های ورزشی به‌حساب می‌آید. این اطلاعات به مربیان ورزشی و ورزشکاران برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه برای افزایش یا کاهش تمرین‌های ورزشی در آینده، کمک می‌کند. امیر مقدم و جواد فولادیان، نویسنده‌های کتاب، مناسب‌ترین و معتبرترین مجموعه‌ی آزمون‌های اندازه‌گیری عملکرد حرکتیِ ورزشکاران را در این اثر گنجانده‌اند. خواننده با مطالعه‌ی کتاب حاضر، روش‌های پیش‌بینی عملکرد ورزشکاران و ارزشیابی سطح آمادگیِ فعلی آن‌ها را فرا می‌گیرد. آزمون‌های مطرح شده در این اثر، تمامی عوامل مهم ورزشی مانند آمادگی، چابکی، جنبش‌پذیری، تعادل، قدرت، سرعت و توان ورزشی را شامل می‌شود. این آزمون‌ها با روشی گام‌به‌گام توضیح داده شده‌اند. انجام این تمرین‌ها، جمع‌بندی کاملی درباره‌ی نتیجه‌ی اجرای طبیعی ورزشکار پیش روی ارزیابِ عملکرد حرکتی قرار می‌دهد. در کنار این آزمون‌ها، جدول‌هایی برای مقایسه عملکرد ورزشکار با سطح ایدئالِ انجام همان حرکت قرار دارد. این رویکرد به ورزشکاران کمک می‌کند تا پس از انجام آزمون‌های این کتاب، از عملکرد حرکتیِ بدن خود آگاه شوند. تمامی آزمون‌های این اثر بر اساس اطلاعات علمی و کارشناسی مطرح شده است تا ورزشکار و مربیان از دقت و ثبات نتیجه‌ی آزمون اطمینان خاطر حاصل کند.

مطالب کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی با توضیحاتی درباره‌ی مفاهیم و مواد قابل اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد، آغاز می‌شود. خواننده با مطالعه‌ی این بخش در جریان اهمیت و ضرورت سنجش، اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد حرکتیِ بدن قرار می‌گیرد. انواع آزمون‌های مختلف برای ارزیابی عملکرد حرکتی در بخش‌های بعدی این اثر گنجانده شده‌اند. در این زمینه می‌توان به آزمون‌های ارزیابی استقامت اشاره کرد. طیف گسترده‌ای از انواع آزمون‌های استقامتی در ادامه‌ی کتاب قرار دارند. نویسنده‌ها در ادامه به شیوه‌ی انجام آزمون‌های چابکی، جنبش‌پذیری و توازن و ترکیب بدن اشاره کرده‌اند. شاخص توده‌ی بدن، درصد چربی و آزمون چین پوستی یوهاس، آزمون‌های مهمی است که برای بررسی عملکرد حرکتی بدن کاربرد دارد. منظور از شاخص توده‌ی بدن، معیاری آماری برای تخمین میزان چربی بدن و تعیین وضعیت وزن افراد بر اساس قد و وزن افراد است.

در ادامه‌ی کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی، روش انجام آزمون‌های قدرت و استقامت عضلانی، سرعت، توان و سلامت عمومی را مطالعه می‌کنید. برای انجام بسیاری از آزمون‌ها باید محاسبه‌های ریاضی انجام داد. این محاسبه‌ها توسط نویسنده‌های کتاب به‌خوبی توضیح داده‌ شده‌اند تا خواننده برای حل فرمول‌های پیچیده با مشکل روبه‌رو نشود. مراحل زمان‌بندی این آزمون‌ها نیز در جدول‌هایی با توضیحات کامل قرار گرفته‌اند. ورزشکاران با بررسی این جدول‌‌ها در جریان وضعیت عملکرد حرکتی بدن قرار می‌گیرند.

کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی برای چه کسانی مناسب است؟

کارشناسان ورزشی، پزشکان طب ورزشی، مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای، مخاطب‌های این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی می‌خوانیم

بسیاری از مربیان وقتی اصطلاح ارزیابی را می‌شنوند تنها چیزی که به آن فکر می‌کنند اجرای آزمون و دادن رتبه به ورزشکار می‌باشد گرچه این کار جزو جنبه‌های مهم ارزشیابی هست ولی ارزشیابی بسیار فراتر از آزمون گرفتن و دسته‌بندی است. همان‌طور که در این کتاب خواهید دید ارزشیابی در بسیاری از اهداف برنامه‌های تربیت‌بدنی کاربرد دارد. تعدادی واژه‌ی فنی در این کتاب به طور مکرر بکار گرفته شده است که آشنایی با تعریف و مفهوم آنها درک بهتر کتاب را سهولت بیشتری می‌بخشد. به‌علاوه اغلب به‌اشتباه سه اصطلاح آزمون، اندازه‌گیری و ارزشیابی مترادف بکار می‌روند. هر چند این اصطلاحات در ارتباط با یکدیگرند ولی هر کدام معنی و مفهوم معینی دارند پس لازم است قبل از ادامه‌ی بحث، این واژه‌های فنی تعریف شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم و مواد قابل اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد
فصل 2: استقامت
فصل 3: چابکی
فصل 4: جنبش‌پذیری و توازن
فصل 5: ترکیب بدن
فصل 6: قدرت و استقامت عضلانی
فصل 7: سرعت و توان
فصل 8: سلامت عمومی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-600-6904-97-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های آمادگی جسمانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی

برای دریافت کتاب آزمون‌های ارزیابی عملکرد حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.