معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چک لیست

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چک لیست
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چک لیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چک لیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چک لیست

خلاصه کتاب صوتی چک لیست نوشته‌ی آتول گاواندی، راهنما و پاسخی برای یکی از پرتکرارترین مشکلات انسان، یعنی حواس‌پرتی است. گاواندی در این کتاب با معرفی روش چک‌لیست و جزییات طراحی آن، به شما کمک می‌کند تا در هر کاری که انجام می‌دهید، بی‌نقص و بی‌خطا باشید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی چک‌لیست

خطای انسانی؛ کلمه‌ای که به شنیدنش عادت داریم و دیگر طبیعی شده که در همه‌ی کارها، چند درصدی را به احتمال خطای انسانی اختصاص بدهیم. به‌هرحال ما همگی انسانیم، و انسان هم ممکن‌الخطاست! اما چه اتفاقی می‌افتد که ما در کاری که در آن تخصص داریم و برایش آموزش دیده‌ایم اشتباه می‌کنیم؟ چه می‌شود که بعضی وقت‌ها، مهم‌ترین مراحل کار را فراموش می‌کنیم و نتیجه‌ی کار خراب می‌شود؟ اگر کاری که در آن اشتباه و فراموشی داشته‌ایم، به جان دیگر آدم‌ها ارتباط داشته باشد، آن‌وقت چطور باید بهای اشتباهمان را بپردازیم؟ جواب این سوال را یک پزشک هندی داده است؛ آتول گاواندی (Atul Gawande) در خلاصه کتاب صوتی چک‌لیست (The Checklist Manifesto: How to Get Things Right) به شما توضیح می‌دهد که چطور انسان ممکن است در کارهای مهم و حیاتی، یا حتی بی‌اهمیت و پیش‌پاافتاده اشتباه کند و چاره و راه حل این مشکل چیست.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چک لیست

آتول گاواندی که خود یک پزشک است، خوب می‌داند که اگر در کارش چیزی را فراموش کند ممکن است نتیجه به آسیب یا حتی مرگ یک انسان ختم شود. او تنها کسی نیست که در دنیا شغلی چنین خطیر و حساس دارد. در صنایع هوانوردی، و البته بسیار صنایع دیگر، یک اشتباه کوچک و یک حواس‌پرتی ساده می‌تواند بهایی به قیمت جان آدم‌ها یا میلیادها دلار خسارت به همراه داشته باشد. حال راه حل این مشکل چیست؟ چطور می‌توانیم مطمئن شویم که چیزی را جا نینداخته‌ایم و همه‌چیز درست پیش می‌رود؟

جواب این سوال، بسیار نزدیک‌تر، در دسترس‌تر و حتی ساده‌تر از آن چیزی است که انتظارش را دارید. همه‌چیز در معجزه‌ی چک‌لیست نهفته است. همان لیست ساده و کوچکی که به‌ترتیب مراحل و ابزار و وسایل مورد نیاز را در آن یادداشت می‌کنید،‌ و با انجام دادن هر کدام، یه تیک ساده جلوی اسمش می‌زنید. به همین سادگی!

معجزه‌ی چک‌لیست در همین سادگی آن نهفته است. در خلاصه کتاب صوتی چک‌لیست می‌شنویم که چطور این لیست ساده، هم به پزشکان و مهندسان و هم به فضانوردان و دیگر مشاغل کمک می‌کند تا کارشان را بدون خطا پیش ببرند، و هم آدم‌ها را یاری می‌دهد که برای جمع کردن اسباب سفر، مدارک و لباس مناسب و پول‌هایشان را جا نگذارند، در هنگام آشپزی، ریختن خامه در سوپ را فراموش نکنند، یا موقع درس خواندن سرفصلی را جانیندازند.

کتابی که پیش روی شماست هم روش اصولی نوشتن چک‌لیست، برای هر کاری که مدنظرتان است را آموزش می‌دهد، هم تعیین می‌کند که چک‌لیست خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چک‌لیست بد به کدام مورد گفته می‌شود، و هم اینکه به شما کمک می‌کند که متوجه شوید چک‌لیست نوشتن برای کدام کارهایتان مناسب و کاربردی است و در کدام کارها، چندان کمک‌کننده نخواهد بود.

خلاصه کتاب صوتی چک‌لیست کاری از نشر صوتی کتاب‌سرای نیک و انتشارات آسمان نیلگون است. حوا میرمحمدیان و نسترن نجاران نیز، به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های صد خلاصه‌ی برتر

صد خلاصه‌ی برتر عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌های برتر، تأثیرگذار و پرفروشی است که به٬صورت خلاصه‌کتاب صوتی منتشر شده‌اند تا دسترسی مخاطبان را به مطالب مفید و کاربردیِ آن‌ها ساده‌تر کنند. کتاب‌های این مجموعه، این امکان را برای مخاطبانی که فرصت کافی برای مطالعه‌ی تمامِ مطالب کتاب را در اختیار ندارند فراهم کرده‌اند تا در مدت زمان کوتاهی از محتویات کتاب‌های جالب‌توجه و پرمخاطب آگاه شده و از آن‌ها بهره ببرند. از جمله آثاری که در این مجموعه کتاب به انتشار رسیده‌اند می‌توان به خلاصه کتاب‌هایی مانند «کفش‌باز»، «حافظه نامحدود»، «روش گرگ»، «کیمیاگر»، «مردی به نام اُوه»، «من پیش از تو»، «بیندیشید و ثروتمند شوید» و «دنیای سوفی» اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب چک‌لیست

  • سال‌ها بود که کتابی به این قدرتمندی و تامل‌برانگیزی نخوانده بودم... گاواندی نویسنده و داستان‌نویس فوق‌العاده‌ای است و اهداف این کتاب جاه‌طلبانه است. (مالکوم گلدول)
  • پرکشش و تامل‌برانگیز. (تایمز)
  • کتابی گیرا ... مملو از نوشته‌های زنده، حکایت‌های شگفت‌انگیز و آمار جالب. (فایننشال تایمز)

خلاصه کتاب صوتی چک‌لیست برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب را به همه‌ی کسانی که می‌خواهند کارهایشان را دقیق‌تر و اصولی‌تر انجام بدهند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چک لیست می‌شنویم

او دریافت که در یک آزمایش یک ساله در محله‌های کثیف و پرجمعیت کراچی، فقط استفاده‌ی درست از صابون میزان شیوع بیماری اسهال را در کودکان تا پنجاه‌ودو درصد کاهش داده است. مردم کراچی قبلاً از صابون استفاده می‌کردند اما دستورالعمل‌های نظافتی‌ای که همراه با صابون مطرح شد نتایج بسیار متفاوتی به همراه داشت. گاواندی چک‌لیست‌هایی را که جراحان برای کاهش آسیب‌ها در بیمارستان کودکان کلمبوس، بیمارستان جانز هاپکینز و بیمارستان دانشگاه تورنتو استفاده می‌کردند بررسی کرد. تمام چک‌لیست‌ها از طرح مشابهی پیروی می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
25 دقیقه
درباره‌ی کتاب
24 دقیقه
چک لیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چک لیست
نویسنده
مترجمحوا میرمحمدیان
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات کتابسرای نیک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چک لیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چک لیست

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چک لیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.