معرفی و دانلود کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

عکس جلد کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری، درباره‌ی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی انسان با جامعه است، فرآیند حرف زدن و گوش دادن آن‌هم به‌طور اصولی و مؤثر. در این مجلد چهار درس برای ایجاد و پیش‌برد گفت‌وگوی سازنده ارائه شده تا شما بتوانید این فرآیندِ بعضاً دشوار و پیچیده را کنترل کرده و به راهکار آسان سکوت کردن بسنده نکنید.

درباره‌ی کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

شاید شما هم به‌عنوان یک انسان اختلافِ نظر با دوستان، آشنایان، همکاران یا حتی عزیزانتان را در زندگی تجربه کرده باشید. باید بدانید که همه‌ی ما انسان هستیم و چنین امری در زندگی یک انسان بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است. اینکه چقدر برایتان پیش می‌آید که با دیگران اختلاف‌نظر داشته باشید و البته این مسئله که چگونه بتوانید این اختلاف‌نظرها را کنترل کرده و آن‌ها را به سمت و سوی سازنده‌ای ببرید، در کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری به آن پرداخته شده. در این کتاب می‌خوانید که متأسفانه در فضای قطبی‌شده‌ی جوامع امروزی، هر مسئله‌ی کوچکی می‌تواند باعث ایجاد تفرقه شود. فرقی نمی‌کند که در حال خواندن اخبار باشید یا مشغول تماشای برنامه‌ی موردعلاقه‌تان در اواخر شب یا حتی وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی؛ در هر صورت اجتناب از خشم امری‌ست که تقریباً غیرممکن به‌نظر می‌رسد. همه‌ی افراد در مورد همه چیز نظری دارند و با یک کلمه یا عبارت اشتباه، ممکن است حتی بحث‌های دوستانه‌تان هم به مسابقه‌ی فریادزنی تبدیل شوند!

معرفی و دانلود کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

بله، حقیقت این است که هر شخص افکار، نگرش‌ها، عقاید و تجربیات منحصربه‌فرد خود را دارد و در نتیجه چشم‌اندازهای شما از جهان اطراف با دیگران بسیار متفاوت است. همین امر باعث می‌شود که با قرار گرفتن چشم‌اندازهای متفاوت در مقابل یکدیگر، مشکل ایجاد شود. در چنین شرایطی شما نه می‌توانید طرف مقابلتان را به‌خوبی درک کنید و نه می‌توانید او را متقاعد کنید؛ پس چاره چیست؟ چه اتفاقی در مغزهای شما در حال رخ دادن است؟ چگونه می‌توانید هیجانات دشوار و ناخوشایند را مدیریت و بحث و گفت‌وگو را به سمت مسیری سازنده هدایت کنید؟ و آیا در این مسیر الزاماً باید فرد مقابل را متقاعد کنید که اشتباه می‌کند، یا ناچار به پذیرش اشتباه خود هستید؟ پاسخ این سؤالات اساسی را در کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری خواهید یافت.

کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری بخش اول از ترجمه‌ی یک دوره‌ی آموزشی تحت‌عنوان Perspectives تالیف شده که در سایت Constructive Dialogue در قالب هشت درس وجود دارد. محتوای این هشت درس، شامل تشریح ریشه‌ها و علل شکل‌گیری اختلاف‌نظرها و همچنین بررسی عملکرد مغز انسان هنگام رویارویی با اختلاف نظرهاست. پژوهشگران و استادان این دوره مغز انسان را از منظر روان‌شناختی بررسی کرده‌اند و فرآید شکل‌گیری جهان‌بینی‌های متفاوت طی تفسیر رخدادهای واحد به شیوه‌های مختلف توسط آن را توضیح داده‌اند. می‌توان ادعا کرد که تمام منابع این کتاب حاصل تلاش و تحقیقات روانشناسان، پژوهش‌گران و محققانی است که نتایج مطالعات خود را در قالب این مقالات یا سخنرانی‌هایی در اختیار عموم قرار داده‌اند.

کتاب راهنمای گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری شامل چهار درس باعنوان‌های «کشف کارکردهای درونی ذهن»، «کشف ریشه‌های تفاوت‌ها ما»، «پرورش فروتنی فکری» و «استقبال از دیدگاه‌های متنوع» است. همانطور که از عناوین این درس‌ها مشخص است شما پس از مطالعه‌ی این راهنما نه‌تنها قادر خواهید بود خشم خود را کنترل کرده و ارتباط کلامی مؤثرتری با اطرافیان خود داشته باشید، بلکه حتی برای شنیدن نظرات مخالف مشتاق نیز خواهید بود! از جمله موارد دیگری که در این راهنما به آن‌ها پرداخته شده، می‌توان به ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی و تمرین‌هایی عملی، شیوه‌ی درک دیدگاه‌های متنوع، مدیریت هیجانات و در نهایت شیوه‌ی تسلط پیدا کردن بر گفتگوهای دشوار اشاره کرد. انجام تمرینات کتاب پیش رو به صورت قدم‌به‌قدم، منجر به کسب مهارت‌هایی می‌شود که از طریق اجرای آن‌ها می‌توانید ارتباطات خود را بهبود داده و گفتگوهایی صادقانه و سازنده داشته باشید.

انتشارات بذر خرد کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری را با ترجمه‌ی فارسی مستانه نعمت منتشر کرده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌دنبال ایجاد گفتگوهای اثربخش با اطرافیان خود هستید، بهتر است کتاب پیش رو را خوانده و راهکارهایش را اجرا کنید.

در بخشی از کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری می‌خوانیم

بعضی مواقع اینکه بتوانیم از خودمان مراقبت کنیم، بهتر است درگیر گفت‌وگو نشویم. اما اگر همیشه از گفت‌وگوهای دشوار اجتناب کنیم، آنگاه ممکن است حتی فکر کردن به موضوعاتی که هیجاناات قوی را برمی‌انگیزد ترس و اضطراب زیادی را بر ما تحمیل کند. به اولین باری فکر کنید که کار جدید یا ترسناکی انجام دادید،‌ مثلا رانندگی را یاد گرفتید یا خود را در موقعیت اجتماعی جدیدی قرار دادید. در ابتدا،‌ بیشتر ما احساس ترس و اضطراب می‌کنیم. اما با گذشت زمان و تمرین، می‌توانیم با اندکی اضطراب یا حتی بدون نگرانی از عهده‌ی آن بربیاییم.

اگر می‌خواهید احساسی را که در اثر این تعاملات در ما ایجاد می‌شود تغییردهیم و همین‌طور توانمندتر شویم، می‌‍توانیم خودمان را طوری تربیت کنیم که قادر باشیم هیجاناتمان را در طول گفت‌وگوهای سخت کنترل کنیم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه‌ی مترجم
درس اول: کشف کارکردهای درونی ذهن
درس دوم: کشف ریشه‌های تفاوت‌ها ما
درس سوم: پرورش فروتنی فکری
درس چهارم: استقبال از دیدگاه‌های متنوع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری
نویسنده
مترجممستانه نعمت
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات498
زبانفارسی
شابک978-622-5353-41-1
موضوع کتابکتاب‌های مهارت گفتاری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری

برای دریافت کتاب گفتگوی اثربخش - جلد اول: پرورش فروتنی فکری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.