معرفی و دانلود کتاب کشف بزرگ حلزون

عکس جلد کتاب کشف بزرگ حلزون
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشف بزرگ حلزون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشف بزرگ حلزون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشف بزرگ حلزون

لوئیس سپولودا، نویسنده‌ی بریتانیایی در کتاب کشف بزرگ حلزون روایتگر داستان حلزونی‌ست که از آهسته راه‌رفتنش بسیار غمگین است و به آن اعتراض دارد. او می‌خواهد بداند که راز آهستگی حلزون‌ها چیست و همین کنجکاوی باعث می‌شود تا دوستان و خانواده‌اش او را ترک کنند! از این نقطه سفر تنهایی و ماجراجویانه‌ی شخصیت جسور و کنجکاو کتاب برای این کشف بزرگ آغاز می‌شود.

درباره‌ی کتاب کشف بزرگ حلزون

اغلب داستان‌ها و رمان‌هابا مضامین سفرهای ماجراجویانه و تنهای یک شخصیت، مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده و در تاریخ ماندگار شده‌اند. از داستان دن‌کیشوت گرفته تا ماجرای کشتی شکسته‌ی رابینسون کروزو‌ئه و جوجه اردک‌زشت و ریبدلوی حلزون. روزی ریبدلو، حلزون‌کوچولوی جسور و کنجکاوِ کتاب کشف بزرگ حلزون (The Story of a Snail Who Discovered the Importance of Being Slow)، از دوستان و خانواده‌اش درباره‌ی کندبودن و سرعت آهسته‌ی حلزون‌ها و نرم‌تنان می‌پرسد و آن‌ها از پرسش‌هایی که برایش پاسخی ندارند، حسابی ناراحت و خشمگین می‌شوند! اینطور می‌شود که ریبدلو را برای همیشه طرد می‌کنند و او را تنها می‌گذارند. ریبدلو اما به‌جای نشستن و غصه‌خوردن یا تن‌دادن به شرایطی که وجود دارد، تصمیم می‌گیرد از آنجا برود و دلیل کند و آرام حرکت کردن حلزون‌ها را کشف کند. آیا فکر می‌کنید او به‌تنهایی موفق می‌شود؟

لوئیس سپولودا (Luis Sepúlveda) در کتاب کشف بزرگ حلزون، با خلق شخصیت ریبدلو به‌خوبی به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد که هر محدودیتی، یک پُل برای پیشرفت و توسعه در زندگی است و می‌توان با هوشمندی و قدرت پذیرش، شرایط محدودکننده را به شرایطی تبدیل کرد که علاوه‌بر لذت، موقعیت‌ها و دوستان جدیدی را به ارمغان می‌آورد.

نویسنده در تلاش است تا در قالب یک کتاب کودکانه با شخصیت‌هایی خیالی، اهمیت مفاهیم مهمی مانند قدرت، جسارت، شجاعت و پیذیرش را در زندگی به مخاطبان کودک بشناساند. او در طول داستان خود این نکته را یادآور می‌شود که عجله ‌کردن ویژگی مخربی است وه باعث می‌شود زندگیِ در لحظه و دیدن زیبایی‌های آن را از دست بدهیم. کتاب کشف بزرگ حلزون را محیا کربلایی ترجمه کرده و نشر دنیای اقتصاد عهده‌دار چاپ و نشر آن است،

کتاب کشف بزرگ حلزون برای چه‌کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای کودکان در رده‌ی سنی 9 تا 12 سال و همینطور نوجوانانی که از خواندن داستان‌های آموزنده لذت می‌برند، مناسب است.

در بخشی از کتاب کشف بزرگ حلزون می‌خوانیم

اما متاسفانه دلایل حلزونی که می‌خواست علت آهسته بودنش را کشف کند، اصلا برای بقیه حلزون‌ها جذاب نبود. با هم زیر لب غرغر می‌کردند که باید همه‌چیز را همان‌طور که هست، قبول کرد. معتقد بودند، برای حلزون‌ها کافی‌ است اسم بوته گل یخ، گل قاصدک و اسم سنجاب و زاغ را که در چمنزار «سرزمین گل‌های قاصدک» زندگی ‌می‌کنند، بدانند؛ همین و بس. برای داشتن زندگی شاد حلزونی، دانستن چیز دیگری لازم نیست. تنها ‌نگرانی حلزون‌های کند و بی‌صدا باید مرطوب نگه‌داشتن بدن‌شان باشد و همین‌طور چاق شدن در طول تابستان تا بتوانند زمستان طولانی را طاقت بیاورند.

یک روز حلزونی که می‌خواست دلیل آهسته بودنش را بداند، صدای پچ‌پچ دو حلزون پیر را شنید که با هم صحبت می‌کردند. در امتداد خطی در چمنزار سه درخت راش قرار داشت و حلزون‌های پیر درباره جغدی حرف می‌زدند که روی بلندترین و کهن‌ترین درخت راش زندگی می‌کرد.

از دانایی جغد تعریف می‌کردند و می‌گفتند که وقتی ماه شب چهارده توی آسمان است، جغد بدون اینکه شنونده‌ای داشته باشد، آواز می‌خواند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشف بزرگ حلزون
نویسنده
مترجممحیا کربلایی
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-7106-81-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کشف بزرگ حلزون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کشف بزرگ حلزون

برای دریافت کتاب کشف بزرگ حلزون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.