معرفی و دانلود کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی

عکس جلد کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی

کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی نوشته‌ی لوئیس سپولودا، نویسنده‌ی مطرح در حوزه‌ی کودک و نوجوان است که داستان‌هایی آموزنده و جالب برای کودکان و نوجوانان نوشته است. داستان این کتاب در مورد رابطه‌ی دوستی یک گربه و موش است. با وجود اینکه در باور ما و دنیای واقعیت موش‌ها و گربه‌ها دشمن یکدیگرند اما در این قصه‌ی کودکانه یک همدلی و دوستی عمیق بین گربه یونانی و موش مکزیکی اتفاق می‌افتد که حتی صاحبان آن‌ها، ماکس، را شگفت‌زده می‌کند.

درباره‌ی کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی

داستان‌هایی درباره موش‌ها و گربه‌ها در تاریخ ادبیات کشورهای مختلف در قالب‌های متفاوت شعر و داستان روایت شده‌اند. بعضی از این داستان‌ها باوجوداین‌که قرن‌ها پیش خلق شده‌اند، همچنان مورد توجه و پسند مخاطبان امروزی شعر و قصه قرار دارند. برای مثال داستان موش و گربه از عبید زاکانی در ادبیات و فرهنگ ایران ازجمله روایت‌هایی است که در تاریخ ادبیات ماندگار شده است.

در کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی، مکس یک گربه‌ی بامزه و جالب به نام میکس دارد که سال‌هاست خاطره‌های زیادی باهم ساخته و کنار یکدیگر بوده‌اند. آن‌ها همیشه از بودن با هم لذت برده‌اند و درس‌های زیادی از دوستی و همراهی با یکدیگر گرفته‌اند. حالا مدتی است که مکس به دلیل شرایط کاری و درسی‌اش باید کمتر در خانه باشد و مجبور است میکس را در خانه تنها بگذارد! این اتفاق در شرایطی پیش آمده که میکس به دلیل بالا رفتن سنش کم‌کم بینایی‌اش را از دست می‌دهد و تنها ماندن برایش سخت و خطرناک است. کم‌کم سروکله‌ی یک موش مکزیکی در خانه‌ی میکس و مکس، پیدا می‌شود. میکس در ابتدا گمان می‌کند که حضور یک موش و گربه در یک خانه قطعا دردسرساز خواهد شد. اما بعد از گذر یک مدت کوتاه متوجه رابطه‌ی عمیقی می‌‎شود که بین گربه‌ی یونانی و موش مکزیکی شکل گرفته است!

کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی یک داستان خارق‌العاده و جالب توجه در رابطه‌ی دوستی، رفاقت و همدلی است. در این داستان تفکرات قضاوت‌گرانه زیر سوال می‌روند و لوئیس سپولودا (Luis Sepúlveda) تلاش می‌کند در قالب یک قصه‌ی خواندنی و تمثیلی مفاهیم مهمی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهد. نویسنده‌ی کتاب رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی این موضوع مهم را به مخاطبان جوانش یادآور می‌شود که همیشه هم چارچوب‌های ازپیش‌تعیین‌شده درست نیستند و استثناء در هرلحظه از زمان می‌تواند وجود داشته باشد!

کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی که لوئیس سپولودا آن را نوشته است، توسط محیا کربلایی ترجمه شده و نشر دنیای اقتصاد آن را ذیل مجموعه کتاب‌های دارکوب برای کودکان منتشر کرده‌است.

کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی برای چه‌کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 9 تا 12ساله‌ای که از خواندن کتاب‌های داستانی لذت می‌برند، مناسب است.

در بخشی از کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی می‌خوانیم

یک روز آفتابی، مِکس تصمیم گرفت بداند نردبانی که در حمام قرار دارد به چه دردی می‏‌خورد و برای چه آنجاست.

میکس در نهایت صبوری برایش توضیح داد که مدت‏‌هاست که آن نردبان را از یاد برده‌است. دیگر نه به نردبان و نه به پنجره‌‏ای که در سقف حمام است، فکر نمی‏‌کند. پنجره‏‌ای که ماکس آنقدر خوب درست کرده‌بود که با کوچک‏ترین فشاری می‏‌توانست بازش کند. همین‏طور که برای دوست کوچکش صحبت می‏‌کرد، حس کرد که نابینایی‏‌اش باعث شده آزادی گربه‏‌ای خود را از دست بدهد. موش در ادامه حرف‏‌های دوستش گفت: «حقیقتش را بخواهی، بدون اینکه بخواهم اسباب ناراحتی‏‌ات شوم، از خودم می‏‌پرسیدم اگر میل داشته باشی یک قدمی با هم بزنیم. یک گردش خیلی کوتاه، اصلا از کوتاه هم کوتاه‌‏تر. همین‏جا روی پشت‏‌بام خانه. برای باز شدن اشتها، هیچ چیز بهتر از قدم زدن نیست.»

پیش از جواب دادن، میکس به یاد روزهایی افتاد که چطور با چابکی از نردبان بالا می‏‌رفت؛ همین‏که ریه‌‏هایش از هوای آزاد پر می‏‌شدند، تمام وجودش غرق شادی می‏‌شد، به یاد هوای سرد زمستان و هوای تازه تابستان افتاد...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی
نویسنده
مترجممحیا کربلایی
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-8004-11-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی

برای دریافت کتاب قصه رفاقت گربه یونانی و موش مکزیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.