معرفی و دانلود کتاب چرا این قدر ساکتی؟

عکس جلد کتاب چرا این قدر ساکتی؟
قیمت:
۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا این قدر ساکتی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا این قدر ساکتی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا این قدر ساکتی؟

کتاب چرا این قدر ساکتی؟ نوشته‌ی ژاکلین دیسفورجز، داستانی مصور و کودکانه درباره‌ی آرامش و سکوت است. ماری لوئیس، دختری آرام و ساکت است که دوست دارد جهان را با همه‌ی وجود درک کند. به خاطر همین هم، بسیار ساکت است. اما در جهان پرسروصدای امروز، همه از او می‌پرسند، چرا این قدر ساکتی؟ او می‌خواهد به این سوال به روش خودش پاسخ دهد؛ با اختراع دستگاهی متفاوت.

درباره‌ی کتاب چرا این قدر ساکتی؟

تا به حال شده است فقط برای چند لحظه‌ای در سکوت، به طبیعت گوش کنید؟ تا به حال کودکان را به شنیدن تشویق کرده‌اید؟ پیش آمده وقتی کودک کفشدوزکی را در دست می‌گیرد، تشویقش کنید که به صدای راه رفتن و بال زدنش توجه کند؟ توجهش را به صدای باد در میان درختان، صدای پای همسایگان آپارتمان، صدای عجیب ماشین لباسشویی و حتی تفاوت صدای آدم‌ها جلب کرده‌اید؟ گوش دادن و سکوت، مهارتی است که برای درک عمیق‌تر جهان باید نه تنها در کودکان، که در خودمان نیز پرورش دهیم. داستان کودکانه‌ی چرا این قدر ساکتی؟ (?Why Are You So Quiet) نوشته‌ی ژاکلین دیسفورجز (Jaclyn Desforges) درباره‌ی همین موضوع است.

ماری لوئیس، قهرمان آرام و بدون هیاهوی‌ کتاب کودک چرا این قدر ساکتی؟ عاشق دیدن، شنیدن و خواندن است. او دختری ساکت و شنونده‌ای بی‌نظیر است. او عاشق سکوت است اما حتی وقت‌هایی هم که می‌خواهد بلند حرف بزند صدایش به جایی نمی‌رسد. آن‌قدر ساکت است که همه، از دوستان مدرسه‌ بگیر تا معلم‌ها و مادرش از او می‌پرسند: «چرا این‌قدر ساکتی؟» حتی برای خودش هم سؤال می‌شود، چرا تا این اندازه سکوت را دوست دارد. برای همین هم دست به کار می‌شود. برای کشف جواب این سؤال، از همه‌ی مهارت‌هایش کمک می‌گیرد. او خلاق، باهوش و پرتلاش است. پس با کمک کتاب‌هایش، دستگاهی می‌سازد، که بتواند دنیای خودش را هرچه بهتر به دیگران معرفی کند. دستگاهی که دیدگاه خودش و اطرافیانش را به سکوت، مشاهده‌ و درک عمیق دنیای اطراف، تغییر می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب چرا این قدر ساکتی؟

کتاب کودک چرا این قدر ساکتی؟ علاوه بر اهمیت گوش شنوا داشتن و سکوت در زمانه‌ی پرآشوب ما، درباره‌ی تفاوت‌ها نیز، حرف‌های خوبی برای گفتن دارد. ژاکلین دیسفورجز، که تا به حال، بارها برنده یا نامزد جوایز ادبی معتبر بوده است، در این داستان، نشان می‌دهد که چطور آدم‌های متفاوت می‌توانند تأثیرگذار باشند و ما با احترام به آن‌ها و تلاش برای درکشان، چطور می‌توانیم جهان خود را گسترش دهیم. از سویی، این داستان، می‌تواند به کودکان اعتماد به نفس متفاوت بودن را هدیه دهد و کمکشان کند شجاعت این را داشته باشند که دنیای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و دیدگاه خود را تبلیغ کنند.

کتاب چرا این قدر ساکتی؟ تصاویری بسیار دلنشین و رنگارنگ، با جزئیات بسیار دارد که می‌تواند کودکان را مدت‌ها، مبهوت خود نگه دارد. رنگ‌ها شاد و شخصیت‌ها دوست‌داشتنی هستند و تصاویر حال و هوای داستان را که پر از آرامش و خلاقیت است، به مخاطب منتقل می‌کنند. ریسا هوگو (Risa Hugo)، این تصاویر زیبا را خلق کرده است. ترجمه‌ی کتاب نیز، که کاری از مریم عظیمی است، روان و برای کودکان مناسب است. انتشارات مهرسا این کتاب را به چاپ رسانده.

نکوداشت‌های کتاب چرا این قدر ساکتی؟

  • تصاویر زیبا و دلنشین هستند. این کتاب چالشی لطیف برای کودکان و همین‌طور بزرگسالان است تا بیشتر سکوت کنند و شنوندگان بهتری شوند... من شدیدا این کتاب را توصیه می‌کنم. (Storywraps)
  • این کتاب واقعا بحثی خوب را در این باره که همه‌ی کودکان با هم متفاوت هستند و اهمیت اینکه این تفاوت‌ها را بپذیریم باز می‌کند. (سایت نقد کتاب Youth Services)
  • این کتاب خواندنی و جذاب با قهرمان آرامش، مطمئنا در دنیای دیوانه‌وار امروز، داستانی اثرگذار است. (اخبار کتاب کودکان کانادا)
  • کتاب چرا این قدر ساکتی؟ به بچه‌ها می‌آموزد آرام باشند و به غیر از تکنولوژی، به چیزهای دیگر هم اهمیت دهند. (سایت My Book Abyss)
  • کتابی لذتبخش و خواندنی. (نقد کتاب BuzzBees )

کتاب چرا این قدر ساکتی؟ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب چرا این قدر ساکتی؟ برای کودکان 6 تا 9 سال، یعنی سال‌های اولیه‌ی دبستان مناسب است.

در بخشی از کتاب چرا این قدر ساکتی؟ می‌خوانیم

وقتی مهمانی تمام شد، مامان آمد توی اتاقش و دید ماری آن‌جا قایم شده و کتاب می‌خواند. مامان ناراحت شد و آهی کشید. ماری لوئیس نمی‌دانست چه جوابی به آن‌ها بدهد. خب، این‌طوری او هر روز ساکت‌تر و خجالتی‌تر می‌شد. ماری لوئیس خیلی فکر کرد، آخه او خیلی باهوش بود. با خودش فکر کرد اگر بتواند جوابی برای سؤال آن‌ها پیدا کند، عاقبت همه او را درک می‌کنند و می‌فهمند چرا ساکت است. ماری لوئیس توی آشپزخانه آرام کنار ماشین لباس‌شویی نشست. یک دل سیر به صدایش گوش داد و فکر کرد. بعد زیرلب گفت: «ماشین لباس‌شویی جان! تو چرا همیشه ساکتی؟» ماشین لباس‌شویی جوابی نداد، البته او این‌جوری فکر نمی‌کرد. انگار بالا و پایین رفتن لباس‌ها و تلق‌تلوق آن‌ها نمی‌گذاشت صدای ماشین لباس‌شویی را بشنود. ناگهان فکری به ذهنش رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا این قدر ساکتی؟
نویسنده
مترجممریم عظیمی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7924-97-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا این قدر ساکتی؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چرا این قدر ساکتی؟

برای دریافت کتاب چرا این قدر ساکتی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.