معرفی و دانلود کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم

عکس جلد کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم
قیمت:
۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم

فرزندان در مدرسه به محیطی امن و آرام نیاز دارند و آموزگار نقش مهمی را در ایجاد این آرامش ایفا می‌کند. کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم نوشته‌ی توران خلیلی و پوران خلیلی درباره‌ی نحوه‌ی برخورد با دانش‌آموزان است و مطالب مفیدی را جهت رفتار صحیح و اصولی به آموزگاران دل‌سوز ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم

با فرا رسیدن سال تحصیلی و آماده‌شدن دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه، موضوع نظم مدارس و آرامش کلاس‌ها ذهن آموزگاران و خانواده‌ها را به خود مشغول می‌کند. از آنجایی که آموزش کودکان و نوجوانان در مدارس به صورت گروهی انجام می‌شود و تعداد زیادی از دانش‌آموزان در یک کلاس به صورت همزمان حضور دارند، حفظ نظم و درعین‌حال ایجاد فضایی شاد، پرانرژی و به‌دور از خشکی، اهمیت زیادی می‌یابد. چرا که کودکان امروز، آینده و فردای کشور را می‌سازند و هیچ چیز بیشتر از حفظ روحیه و پرورش آن‌ها اهمیت ندارد. کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم نوشته‌ی توران خلیلی و پوران خلیلی در پی بررسی همین موضوع است و روش‌هایی را برای ایجاد نظم و کنترل برخی از دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کند.

یکی از مشکلاتی که آموزگاران و خانواده‌ها در طول سال تحصیلی با آن روبه‌رو هستند، تنش‌های اخلاقی و بروز رفتارهای تند و گاه خشن در میان دانش‌آموزان است. شاید برای فرزند شما هم پیش آمده باشد که در جمع دوستان و هم‌کلاسی‌هایش او را به عنوان یک دانش‌آموز بی‌نظم شناسایی کرده باشند. این امر باعث آزار شما می‌شود و بدیهی است که شکایت دیگران نیز ناراحتی شما را افزایش می‌دهد. از جمله روش‌هایی که می‌تواند به شناخت روحیات دانش‌آموزان و فرزندان کمک کند، مطالعه‌ی منابعی است که حاصل تجربه‌های شخصی آموزگاران در مواجهه با دانش‌آموزانشان است. در کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم یکی از این تجربه‌ها قابل مشاهده و بازخوانی است که به شما کمک می‌کند تا رفتار دانش‌آموز و فرزند خود را پیش از وقوع مشکلات بزرگ شناسایی کنید.

توران خلیلی و پوران خلیلی در کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم، راه‌کارهای اصولی و بسیار خوبی را برای برخورد با دانش‌آموزان پرخاش‌گر ارائه می‌کند که ممکن است برای آموزگاران و خانواده‌ها کارآمد باشد. محیط مدرسه و شلوغی کلاس‌های درس امکان بروز برخی از رفتارهای تند و ناهنجار را میسر می‌کند که شاید این ویژگی‌های رفتاری در جمع خانواده بروز پیدا نکند. در واقع فرزندان خردسال و نوجوانان با قرار گرفتن در محیط مدرسه و یافتن دوستان خود مدل رفتاری متفاوتی را پیش می‌گیرند که فقط دور از چشم پدر و مادر و در جمع دانش‌آموزان دیگر دیده می‌شود.

نویسندگان کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم در ضمن معرفی برخی از ویژگی‌های اصلی پرخاشگری در سنین کم، به موضوع قلدری می‌پردازند که به عنوان یکی از شایع‌ترین رفتارهای پرخاشگرانه در بین دانش‌آموزان شناخته می‌شود. توران خلیلی و پوران خلیلی با بررسی برخی از نظریات کارشناسان درباره‌ی مفهوم قلدری ویژگی‌های اصلی این نوع رفتار را بر می‌شمارند.

کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم نوشته‌ی توران خلیلی و پوران خلیلی شامل سه فصل است و تحلیل و بررسی موضوع کتاب به روش پژوهشی انجام شده است. موضوع فصل اول کتاب به شناسایی رفتارهای پرخاشگرانه به‌خصوص قلدری اختصاص دارد. نویسندگان کتاب در این فصل با ارزیابی دقیق برخی از رفتارهای متناقض دانش‌آموزان تحلیل طبقه‌بندی شده‌ای را صورت می‌دهند که مخاطب را در جهت بازشناسی عناصر رفتاری برخی از دانش‌آموزان پرخاشگر یاری می‌دهد.

در فصل دوم کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم مراحل اجرایی ایده‌های مطرح شده در فصل اول آموزش داده می‌شود. در فصل پایانی کتاب ضمن تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست‌آمده، مطالب ارائه‌شده طی فصل‌های پیشین مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه‌ی مورد نظر نویسندگان در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.

این اثر را انتشارات استاد شهریار به چاپ رسانده است.

کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مطالب مفیدی را برای مربیان آموزشی و آموزگاران مدارس ارائه می‌کند. همچنین والدین نیز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با برخی از رفتارهای فرزندان از مطالعه‌ی کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم می‌خوانیم

وقتی قلدری از کودکی سر می‌زند، دلیل بر این است که مشکلی در زندگی احساسی او پیش آمده است. یکی از عوامل اصلی بروز رفتار پرخاشجویانه و قلدری، محیط و عامل ژنتیکی است که عامل ژنتیکی به نظر می‌رسد بیشتر در سنین بالاتر نقش داشته باشد؛ اما عامل محیطی مستقیما کودک را درگیر می‌کند.

نوع تربیت و شکل پرورش والدین، دیگر علت بروز این رفتار است که عدم نظارت کافی، دم‌دمی مزاجی رفتار والدین، عدم هماهنگی میان پدر و مادر و فعالیت کودک و عدم تعامل بین کودک و والدین را شامل می‌شود. همچنین تاثیر مستقیم والدین بر احساسات کودک نیز می‌تواند عامل دیگری برای ایجاد این رفتار در کودک شود.

کودک احساس خشم را در خانه تجربه می‌کند و در آینده همان رفتار را سرمشق خودقرار می‌دهد. گاهی نیز این مشکلات در دوستی‌های زمان مدرسه بروز داده می‌شود. این افراد نمی‌توانند به درستی با دیگران ارتباط برقرار کنند و باعث افزایش پرخاشگری می‌شود.

کودکان می‌توانند قلدری را به پاداشی که به خاطر ارائه‌ی چنین رفتاری دریافت می‌کنند، بیاموزند یا از طریق تقلید از مدل (پدر) بیاموزند. بی‌تردید کودکان فرصت کافی برای مشاهده مدل‌های پرخاشگری و قلدری را دارند. والدینی که با تنبیه بدنی، کودکان خود را ادب می‌کنند، مدل‌های خوبی برای کودکانشان هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تشخیص
مقدمه
توصیف وضع موجود
تشخیص مساله
راه‌حل‌های احتمالی
شواهد 1
تجزیه و تحلیل شواهد 1
فصل دوم: اجرا
اجرای راه حل‌ها
فصل سوم: نتیجه‌گیری و اطلاع‌رسانی
شواهد 2
تجزیه و تحلیل شواهد 2
تجزیه و تحلیل شواهد 1 و 2
نتیجه‌گیری
پیشنهادات
منابع
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات استاد شهریار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات47
زبانفارسی
شابک978-622-7577-73-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی دانش آموزان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم

برای دریافت کتاب چگونه توانستم با آموزش هیجانات، پرخاشگری و ناسازگاری دانش‌آموز را کاهش دهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.