معرفی و دانلود کتاب چرخه‌ی آب!

عکس جلد کتاب چرخه‌ی آب!
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرخه‌ی آب! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرخه‌ی آب! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرخه‌ی آب!

کودکان کنجکاو و مشتاق به علم می‌توانند در کتاب چرخه‌ی آب! به جواب تمام پرسش‌های خود درباره‌ی این مایه‌ی مهم حیات برسند. کریستل هوئه گومز، نویسنده‌ی آثار علمی و آموزشی، در اثر تازه‌ی خود یک تور هیجان‌انگیز به جریان‌های آبی سراسر دنیا ترتیب داده است. در این گردش علمی قرار است با زندگی قطره‌ی آب همراه شویم و به مأموریت ویژه‌ی او برای آب‌رسانی به ساکنین کره‌ی زمین بپیوندیم.

درباره‌‌ی کتاب چرخه‌ی آب!

امروز قطره‌ی آب کوچک می‌خواهد راهی یک ماجراجویی بزرگ شود. دوست دارید در این سفر پرهیجان در کنار او باشید؟ پس کتاب چرخه‌ی آب! (A l'eau ! : Le cycle de l'eau) را باز کنید و ماجرای جذاب و آموزنده‌ی آن را از ابتدا بخوانید. کریستل هوئه گومز (Christelle HUET-GOMEZ) که از نویسندگان کتاب‌های آموزشی برای کودکان است، این اثر ویژه را برای شما آماده کرده تا تمام کودکان دنیا بتوانند با زبان ساده و علمی، با جریان شگفت‌انگیز گردش آب کره‌ی زمین آشنا شوند. او روایت خود را به قطره‌ی آب کوچک می‌سپارد و توضیحات علمی را در قالب قصه‌ای دوست‌داشتنی روایت می‌کند. امانوئل هوسز (Emmanuelle Houssais) نیز ماجرای جذاب این کتاب را با تصاویر رنگارنگ و دیدنی خود ترکیب می‌کند. و اما مأموریت قطره‌ی کوچک در این قصه و سفر چیست؟ قطره‌ی کوچک داستان ما نیز همانند دیگر دوستان خود، مسئول سیراب کردن موجودات زنده‌ی زمین است. همه‌ی گیاهان از آب برای رشد کردن و میوه دادن تغذیه می‌کنند و حیوانات و انسان‌ها نیز برای زندگی به آب شیرین نیاز دارند. اما همان‌طور که می‌دانید همه‌ی آب‌های دنیا شیرین نیستند. درحقیقت بخش بزرگی از آب‌های موجود در دریا و اقیانوس‌ها شور و نمکی‌اند و آشامیدن آن‌ها غیرممکن است. پس ساکنین کره‌ی زمین چطور این‌همه آب غیرقابل‌استفاده را به آب قابل شرب تبدیل می‌کنند؟ درحقیقت، لازم نیست انسان‌ها دراین‌باره کاری انجام دهند. بلکه این قطره‌ی آب است که مأموریت خود را برای تبدیل شدن به آب شیرین آغاز می‌کند.

کتاب چرخه‌ی آب! یک ماجرای خواندنی و پرفایده برای تمام کودکان دنیاست؛ به‌ویژه آن‌هایی که درباره‌ی موضوعات علمی و حقایق طبیعت پرسشگر و کنجکاو هستند. کتاب چرخه‌ی آب از نمونه آثار آموزشی مناسب برای مربیان است و حتی برای اجرای یک نمایش کودکانه نیز ایده‌ای جذاب به‌نظر می‌رسد. پدر و مادر‌ها نیز می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب، باب گفت‌وگو‌های مفیدی درباره‌ی اهمیت آب در زندگی انسان‌ها و همچنین استفاده‌ی صحیح از آن را با فرزندان خود باز کنند. این کتاب اولین‌بار در سال 2010 چاپ شده است. ترجمه‌ی اثر را مهناز عسگری برعهده داشته نسخه‌ی نهایی آن را انتشارات پرنده‌ آبی به دست شما می‌رساند.

در نکوداشت کتاب چرخه‌ی آب!

  • بسیار آموزنده و مناسب برای خواندن در دوران مدرن و کنونی‌ست. (مجله Le Pédiatre)

کتاب چرخه‌ی آب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده و پرکشش کودکان 7 تا 10 سال را به مطالعه درباره‌ی شگفتی‌های دنیای طبیعت و شناخت بهتر جهان پیرامون ترغیب می‌کند.

در بخشی از کتاب چرخه‌ی آب! می‌خوانیم

گاهی باران نم‌نم می‌بارد. گاهی آسمان تیره و سیاه می‌شود و رگبار می‌بارد. هم نم‌نم باران، هم رگبار خوب است، چون ما به آب احتیاج داریم! اگر آب نباشد، نمی‌توانی حمام بکنی! اگر آب نباشد، نمی‌توانی به گل‌هایت آب بدهی؛ و اگر آب نباشد تشنه می‌مانی!

چاله‌ها، حو‌ض‌ها، برکه‌ها و آبگیرهای نزدیک شهر و حتی دریاچه‌ها و دریاها با قطره‌های باران، پر می‌شوند. وقتی باران می‌بارد، تمام چاله‌ها و سوراخ‌های سطح زمین پر از آب می‌شوند. آب از پیاده‌روها سرازیر می‌شود...

و بعد دیگر قطره‌‌ی آب را نمی‌بینی! قطره‌ی آب داخل زمین فرو رفته است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرخه‌ی آب!
نویسنده
مترجممهناز عسگری
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-436-854-4
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرخه‌ی آب!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چرخه‌ی آب!

برای دریافت کتاب چرخه‌ی آب! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.