معرفی و دانلود کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟: داستانی از هندوستان

عکس جلد کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟: داستانی از هندوستان
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟: داستانی از هندوستان

کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟ نوشته‌ی پیتر چند، داستانی قدیمی و عامیانه از هندوستان است که به شما نشان می‌دهد چه شد که سگ و گربه به دشمن دیرینه‌ی هم تبدیل شدند. این کتاب جلدی از مجموعه‌ی «دنیا خانه‌ی من است» به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟

در افسانه‌های عامیانه شنیده‌ایم که میان بعضی حیوانات، هیچ‌گاه رابطه‌ی دوستی برقرار نمی‌شود. موش و فیل، سگ و گربه، گرگ و گوسفند و موش و گربه از این دست دشمن‌های ابدی هستند. کسی دقیقاً نمی‌داند که دشمنی این حیوانات با هم از کجا شروع شد، ولی پیتر چند (Peter chand) قصه‌ای دارد که راز دشمنی سگ و گربه را برملا می‌کند.

در کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند می‌خوانیم که روزی روزگاری در روستایی از هندوستان، خانواده‌ای زندگی می‌کردند که یک گله‌ی بز داشتند. بزها همه سرحال و چاق و چله بودند و شیری که می‌دادند، باکیفیت‌ترین شیر آن منطقه بود؛ مثل برف سفید، مثل کره پرچرب و مثل بستنی لذیذ! این خانواده شیر بزهایشان را به دیگر اهالی روستا می‌فروختند و آن‌ها هم با آن شیر خوشمزه، قهوه و شیرینی و ماست‌های اعلا درست می‌کردند.

این خانواده وظیفه‌ی مراقبت و نگهبانی از مزرعه و گله‌ی بزهایشان را به سگشان سپرده بودند. این سگ، پوست شاتوتی‌رنگی داشت و به همین خاطر اسمش را «لال» گذاشته بودند که در زبان خودشان، به معنای «قرمز» بود. لال سگ بسیار باوفایی بود و صاحبانش را هم واقعاً دوست داشت. آن‌ها به لال از ته‌مانده‌ی غذای خودشان می‌دادند و او سرپناهی هم داشت تا بتواند در آن استراحت کند. علاوه بر این‌ها، بچه‌های مزرعه‌دار نیز با لال خیلی مهربان بودند.

معرفی و دانلود کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟

همه‌چیز مثل همیشه به خوبی و خوشی پیش می‌رفت تا اینکه روزی سروکله‌ی یک گربه‌ی سیاه و سفید موذی پیدا شد. گربه از راه رسید و از همان اول طوری برخورد کرد که انگار به قلمروی سلطنتی خودش پا گذاشته! او حتی حسابی با لال هم گرم گرفت و صمیمی شد تا بتواند از زیر زبانش، همه‌ی زیروبم مزرعه را بیرون بکشد...

کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند قصه‌ای آموزنده است که به بچه‌ها مفهوم راست‌گویی و ارزش امانت‌داری را نشان می‌دهد. البته بچه‌ها باید این را در نظر داشته باشند که این قصه صرفاً یک افسانه است و گربه‌ها هم موجودات بسیار خوب و مهربانی هستند!

کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند اثری از نشر پرنده‌ی آبی است که توسط رحمت‌الله قائمی به فارسی ترجمه شده.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب دنیا خانه‌ی من است

مجموعه‌ی «دنیا خانه‌ی من است» کاری از انتشارات پرنده‌ی آبی است که جهت آشنا کردن بچه‌ها با قصه‌ها و افسانه‌های ملل مختلف تهیه و تدوین شده است. داستان‌هایی که متعلق به فرهنگ‌های دور و نزدیک هستند، به خوبی بچه‌ها را با طرز فکرها، تفاوت‌ها و سبک زندگی‌های مختلف مردمان سایر نقاط دنیا آشنا می‌کنند و این، جهان‌بینی و انعطاف فوق‌العاده‌ای را به تربیت آن‌ها اضافه می‌کند. گرچه سفر کردن و دیدن جاهای مختلف بهترین کاری است که برای آشنایی با دیگر مردمان دنیا می‌توان انجام داد، ولی اگر شرایط و مقدمات سفر آماده نبود، می‌توان از طریق دنیای قصه به آنجا سفر کرد و چیزهای فوق‌العاده‌ای یاد گرفت. مجموعه‌ی دنیا خانه‌ی من است شامل چندین کتاب است که «سلطان نیل»، «سولماز و سوگل»، «دختر کوچولو و خوشبختی»، «داستان جو» و غیره از جمله‌ی آن‌ها هستند. این کتاب‌ها می‌توانند برای کوچولوهای 6 تا 12 ساله، هدیه‌های مناسبی باشند.

کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند برای چه کسانی مناسب است؟

این قصه را به کودکان 6 تا 8 ساله پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟: داستانی از هندوستان می‌خوانیم

اما یک روز صاف و آفتابی، گربه‌ی سیاه و سفیدی با دم افراشته‌اش، طوری که گویی فرمانروای تمام امپراطوری است، گردش‌کنان وارد مزرعه شد. گربه شروع به صحبت با سگ کرد، انگار که دوستانی بسیار صمیمی هستند. وقتی زمان شیردوشی رسید، گربه درحالی‌که می‌دید بخار به آرامی از روی سطل شیر به هوا بلند می‌شود،‌ متوجه شد که شیر بزها چقدر خوب است؛ غلیظ و چرب.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟: داستانی از هندوستان
نویسنده
مترجمرحمت الله قائمی
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-436-955-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟

برای دریافت کتاب چرا سگ‌ها و گربه‌ها دشمن هم‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.