معرفی و دانلود کتاب پشه

عکس جلد کتاب پشه
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پشه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پشه

کتاب پشه: از سری داستان‌های مهیج روان‌شناختی، نوشته‌ی نویسنده‌ی نام‌آشنا و موفق نیویورک‌ تایمز، بی. ای. پاریس، داستان کوتاه جذابی درباره‌ی شخصیتی آرام، ملایم و مهربان است که پشه‌ها او را به آستانه‌ی دیوانگی می‌رسانند. مایکل، که همسرش همین چند وقت پیش او را به خاطر مهربانی زیاد ترک کرده است، به تعطیلات آمده تا بتواند با این درد کنار بیاید اما در تعطیلات هم، موجودات آزاردهنده‌ای که از آرامشش سوءاستفاده می‌کنند، کم نیستند.

درباره‌ی کتاب پشه

کتاب پشه (The Mosquito) یکی از کتاب‌های جذاب از سری داستان‌های مهیج روان‌شناختی است که با وجود این که در دهکده‌ای آرام در جنوب فرانسه آغاز می‌شود و شخصیت اصلی بسیار مهربان و ملایمی دارد، اما از همان صفحات ابتدایی، دلهره را به جان خواننده می‌اندازد. مایکل، معلمی صبور و سازگار، که مهم‌ترین ترسش، ناراحت کردن دیگران است، انتظار دارد جواب خوبی‌اش با خوبی داده شود و به خاطر خوب بودنش پاداش بگیرد. اما همسرش، که بیش از هر کسی در دنیا دوستش دارد، درست به دلیل سازگار و مهربان بودن، از او جدا می‌شود. این موضوع ذهنش را مثل خوره می‌خورد و هر چه بیشتر به این موضوع فکر می‌کند، خشم بیشتر درونش شعله می‌کشد. با این وضعیت روحی، او تصمیم می‌گیرد به تعطیلاتی برود که پیش‌تر، قرار بود با همسر، خواهر و دوستانش راهی آن شود. در این جمع دوستانه، مرد دیگری هم حضور دارد که مثل مایکل، قرار بوده با همسرش در این تعطیلات حاضر شود، اما همسرش را به دلیل سرطان از دست داده است. مایکل تصور می‌کند که روپرت، با توجه به تشابه شرایط‌شان، بیشتر از هر کس دیگری می‌تواند مایه‌ی تسلایش باشد، اما اشتباه می‌کند. این مسافرت، درست مثل زندگی، آن‌طور که تصور می‌کرد پیش نمی‌رود. پشه‌ها در شب نیشش می‌زنند و روپرت روزها با نیش و کنایه آزرده‌اش می‌کند. اما مایکل تا کی می‌تواند تحمل کند؟ تا کی باید بگذارد دیگران از مهربان و صبور بودنش سوءاستفاده کنند؟ اتفاقات زیادی قرار است رخ دهد.

معرفی و دانلود کتاب پشه

بی. ای. پاریس (B. A. Paris) نویسنده‌ی داستان پشه، که یکی از نویسندگان پرفروش در سطح جهان است، این کتاب را بسیار روان، خواندنی و بدون حاشیه‌پردازی نوشته است. زبان ساده‌ و توصیفات به اندازه‌ی داستان، باعث می‌شود غرق در اتفاقات شوید و ببینید که در چشم بر هم زدنی، کتاب را تمام کرده‌اید. فاطمه جواهری این کتاب را به خوبی ترجمه و انتشارات سبزان آن را در سری داستان‌های مهیج روانشناختی به چاپ رسانده است.

درباره‌ی سری داستان‌های مهیج روانشناختی

سری داستان‌های مهیج روانشناختی، یا داستان‌های وسواس (Obsession collection) که کتاب پشه، یکی از آن‌هاست، داستان‌هایی معمایی و مهیج درباره‌ی شخصیت‌هایی است که هر کدام، مشکلاتی روانی دارند که آن‌ها را مجبور به اعمالی بسیار افراطی می‌کند. این مجموعه را در ایران، انتشارات سبزان به چاپ رسانده است.

کتاب پشه: از سری داستان‌های مهیج روان‌شناختی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خارجی پشه: از سری داستان‌های مهیج روان‌شناختی به قلم بی. ای. پاریس، برای کسانی که به داستان‌های کوتاه و روانشناختی علاقه‌مند هستند خواندنی است.

در بخشی از کتاب پشه می‌خوانیم

در آشپزخانه یک دستگاه قهوه‌ساز و تعدادی کپسول پیدا کرد و برای خودش یک فنجان اسپرسو آماده کرد. آن را به طبقۀ بالا برد و کنار پنجرۀ باز قهوه‌اش‌ را نوشید و اجازه داد آفتاب صبح او را در آغوش بگیرد. او که برای بیرون بودن بی‌تاب بود تصمیم گرفت روز خود را با شنا آغاز کند. وقتی در آینۀ حمام سه نیش بزرگ پشه را روی پیشانی‌اش و دو نیش دیگر را روی گونه‌هایش دید خلقش تنگ شد. از یادآوری خاطرۀ شبی که با تعقیب پشه در اتاق خواب گذشت سگرمه‌هایش را در هم کشید و بدنش را وارسی کرد. نیش‌های بیشتری روی گردن و شانه‌هایش و تعدادی هم روی بازوی راستش بود. دیدن آن‌ها باعث شد خارش به تنش بیفتد. به‌سرعت زیر دوش رفت و امیدوار بود که آب خنک میل بی‌وقفۀ او را به خاراندنِ بدنش از بین ببرد.

وقتی مایکل به‌سمت استخر می‌رفت، سنگ‌ریزه‌های راهرو زیر پاهایش قرچ‌قرچ صدا می‌کردند. وقتی از کنار ساختمان اصلی گذشت، نیم‌‌نگاهی به پنجرۀ اتاق خواب روپرت انداخت، کرکره‌ها هنوز بسته بودند. نه صدایی از تراس شنیده می‏شد و نه سروصدای چیدن میز صبحانه برپا بود. برای همین حوله‌اش را روی صندلی انداخت و به داخل استخر شیرجه زد. با حرکت در آب خنک، طول استخر را به‌آرامی شنا کرد و وقتی به خودش آمد داشت بازهم به حرف جولی درمورد زیادی خوب بودنش فکر می‌کرد. شاید مایکل باید آن را به حساب تعریف‌وتمجید می‌گذاشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پشه
نویسنده
مترجمفاطمه جواهری
ناشر چاپیانتشارات سبزان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-600-117-754-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پشه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پشه

برای دریافت کتاب پشه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.