معرفی و دانلود کتاب پسر ماجراجو

عکس جلد کتاب پسر ماجراجو
قیمت:
۲۷۰۰۰ ۱۸,۹۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسر ماجراجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسر ماجراجو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسر ماجراجو

کتاب پسر ماجراجو، داستانی کودکانه و آموزنده را در بر گرفته است. بئاتریس فونتانل، نویسنده‌ی کتاب، با قلم جذابِ خود، خواننده را به دنیای بامزه‌ و هیجان‌انگیزِ پسرکی شیطان و ماجراجو می‌برد. کتاب حاضر برای گروه سنی ب و ج، نوشته شده است. خواننده‌های این گروه سنی، پس از مطالعه‌ی کتاب پیش رو، یاد می‌گیرند که به‌جای تخلیه‌ی هیجان‌های‌شان با خشونت، انرژیِ خود را در مسیرهای سازنده‌ای صرف کنند.

درباره‌ی کتاب پسر ماجراجو

کتاب پسر ماجراجو (Gustave Taloche, ror de la bagarre)، اثری بامزه و خواندنی برای کودکان 7 تا 12 سال است. بئاتریس فونتانل (Beatrice Fontanel)، نویسنده‌ی کتاب، پسرکی ماجراجو و شیطان با نام گوستاو را در این اثر خلق کرده‌ است. گوستاوِ داستانِ پسر ماجراجو، به‌‌اندازه‌ای شیطنت می‌کند که مربی‌های مدرسه به‌ وی لقب گوستاو جنگ‌جو داده‌اند. گوستاو به‌ هر بهانه‌ای با بچه‌های مدرسه کتک‌کاری می‌کند و عاشق دعوا با چوب و فلک و پرتاب بلوط و فندق است.

کتک‌کاری‌ها و انجام کارهای شیطنت‌آمیزِ گوستاو به‌اندازه‌ای ادامه پیدا می‌کند که صبر معلم‌ها لبریز می‌شود. مادر گوستاو هم از کارهای خشونت‌آمیزِ پسرش، به‌تنگ می‌آید. در ادامه‌ی داستان پسر ماجراجو، مادر گوستاو به مدرسه احضار می‌شود. اولیای مدرسه به مادر گوستاو پیشنهاد می‌کنند تا پسرش را در کلاس ورزش‌های رزمی ثبت‌نام کند تا شرایطی برای تخلیه‌ی خشونت داشته باشد. روحیه‌ی گوستاو پس از شرکت در کلاس جودو، کاملاً تغییر پیدا می‌کند. رفته‌رفته خشونت گوستاو از بین می‌رود و فرا می‌گیرد که به‌جای دعوا و کتک‌کاری، می‌تواند انرژی‌اش را در باشگاه جودو تخلیه کند.

معرفی و دانلود کتاب پسر ماجراجو

بئاتریس فونتانل، نویسنده‌‌ی کتاب، مفاهیم ارزشمندی را در این اثر گنجانده است. شخصیت‌های داستان از نژادهای مختلف و با مذاهبی متفاوت انتخاب شده‌اند. مطالعه‌ی رفتار این شخصیت‌ها با گوستاو، خواننده را با این واقعیت روبه‌رو می‌کند که تفاوت‌های فردی، عاملی برای دوری، دشمنی و جدایی از اطرافیان نیست. شخصیت‌های داستان، واقع‌بینانه و قابل‌تامل در این اثر به‌تصویر کشیده شده‌اند. کودکان در حین مطالعه‌ی کتاب، با گوستاو همذات‌پنداری می‌کنند و از اشتباهاتش، درس می‌گیرند. شخصیت اول داستان با غلبه بر مشکلاتش، به کودکان می‌آموزد که می‌توانند بر مشکلاتشان غلبه کنند و به موفقیت برسند. خواندن کتاب حاضر برای تقویت مهارت‌های اجتماعی کودکان نیز سودمند است. مطالعه‌ی ماجراهایی که گوستاو پشت‌سر می‌گذارد، به کودکان یاد می‌دهد تا مهارت‌های اجتماعی خود را بهبود بخشند و شیوه‌ی درست برقراری ارتباط با اطرافیان را فرا بگیرند.

کودکان با مطالعه‌ی کتاب پسر ماجراجو، با ماهیت خشم آشنا می‌شوند و در جریان قرار می‌گیرند که خشم، هیجانی طبیعی است و می‌توان آن را بدون نیاز به دعوا و کتک‌کاری، ابراز و مدیریت کرد. پدر و مادرها نیز با خواندن کتاب حاضر، شیوه‌ی رفتار با کودکانی که رفتاری خشونت‌آمیز دارند را فرا می‌گیرند.

مفاهیم آموزشی و سرگرم‌کننده‌ی کتاب حاضر در کنار متن با تصویرهایی بامزه و جذاب قرار گرفته است. این تصویرها، مطالعه‌ی کتاب پسر ماجراجو را به تجربه‌ای شیرین در ذهن کودکان تبدیل می‌کند.

کتاب پسر ماجراجو را انتشارات پرنده آبی،‌ چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. مرجان حجازی فر، وظیفه‌ی برگردان این اثر به فارسی را بر عهده داشته است.

کتاب پسر ماجراجو برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 7 تا 12 سال، مخاطب‌های کتاب پسر ماجراجو به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب پسر ماجراجو می‌خوانیم

به نظر من در دعوا باید روراست و محکم باشیم. از بهترین کارها این است که حریف را روی گرد و خاک و برگ‌های خشکیده‌ی پاییزی قل بدهید.
لطفاً فضله‌ی پرنده‌ها را روی صورت هم نریزید و لباس‌های هم دیگر را نکشید؛ چون ممکن است پاره بشود.
مثلاً یک‌بار کلاه هوگو را از سرش کشیدیم تا برگردد و بیاید در بازی طناب‌کشی‌مان شرکت کند. اما مامانش به خاطر پسر عزیز دردانه‌اش کلی به ما غر زد.
این بازی خیلی جذاب است. اما وقتی کلاس بخواهد شروع بشود، به شدت ممنوع است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسر ماجراجو
نویسنده
مترجممرجان حجازی فر
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-121-214-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۰۰۰ ۱۸,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسر ماجراجو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پسر ماجراجو

برای دریافت کتاب پسر ماجراجو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.