معرفی و دانلود کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی: کتاب خودیاری

عکس جلد کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی: کتاب خودیاری
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی: کتاب خودیاری

کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی، نوشته‌ی محمدمهدی مقدم‌نیا و هدی سلیمانی، کتابی جامع اما ساده و کاربردی درباره‌ی دو مهارت مهم برای تاب‌آوری در زندگی است: خودشفقتی و ذهن‌آگاهی. این دو عنصر مهم، به ما کمک می‌کنند که در مواقع حساس، پرتنش و سخت زندگی، بر خود مسلط باشیم، در دام افسردگی و مشکلات روانی پیچیده‌تر نیفتیم و عزت نفس خود را حفظ کنیم.

درباره‌ی کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی

همه‌ی ما سختی‌های زیادی را در زندگی پشت سر گذاشته‌ایم. اینکه این سختی‌ها، چگونه روی زندگی ما اثر گذاشته‌اند، به نوع واکنش ما و دیدگاهمان نسبت به آن مشکلات مرتبط است. شرایط سخت به هر تقدیر می‌گذرد اما نوع رفتار ما با خودمان در آن زمان و تصمیماتی که می‌گیریم می‌تواند اثری طولانی‌مدت بر زندگی‌مان داشته باشد. ممکن است فردی، در شرایط استرس‌زای کاری، دچار فروپاشی شود، اضطراب شدید و افسردگی را تجربه کند و حتی بیماری‌های جسمی بر او عارض شود و باعث شود همه‌‌ی عمر به خاطر آن یک برهه‌ی کوتاه، رنج بکشد. اما فرد دیگری، در آن شرایط بغرنج، ‌می‌تواند با مدیریت افکار و احساساتش از طریق خودشفقتی و ذهن‌آگاهی، کمترین آسیب را متحمل شود و تازه، تجربیاتی عالی از آن دوران کسب کند که باعث رشد شخصی و حرفه‌ای او در آینده شود. به همین دلیل است که خواندن کتاب‌هایی مثل پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی برای هر فردی واجب است.

محمدمهدی مقدم‌نیا، که یکی از روانشناسان و اساتید مطرح دانشگاه است، به همراه هدی سلیمانی، کتابی را برای شما طراحی کرده‌اند که اگر هیچ‌چیز از دو مفهوم خودشفقتی و ذهن‌آگاهی هم ندانید، می‌توانید این دو مهارت را درک کنید، به اهمیت آن پی ببرید و سپس به کار ببندید. تمرینات متعدد عملی در این کتاب، از شما فردی مسلط به این دو مهارت می‌سازد.

کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی در دو بخش به معرفی جامع این دو قابلیت مهم روانشناختی می‌پردازد. در بخش اول همه چیز را درباره‌ی خودشفقتی یاد می‌گیرید؛ از زمینه و تاریخچه‌ی این مفهوم، تعریف آن، نظریه‌های مرتبط با آن و... تا تمرینات متعددی برای یادگیری عملی. بخش دوم کتاب نیز به همین منوال، مهارت ذهن‌آگاهی را به مخاطبان می‌آموزد. در انتهای کتاب، منابع فارسی و انگلیسی، برای کسانی که علاقه‌مند به مطالعه‌ی بیشتر در این زمینه‌اند ارائه شده است.

کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی را انتشارات آوای نور به چاپ رسانده است.

کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی برای همه‌ی کسانی که به سلامت روان خود اهمیت می‌دهند کارایی دارد.

در بخشی از کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی: کتاب خودیاری می‌خوانیم

این نوع توجه موجب افزایش آگاهی، شفافیت و وضوح و پذیرش واقعیت کنونی می‌شود. بدین ترتیب متوجه می‌شویم که زندگی ما فقط در حال حاضر رخ داده و گره‌گشایی می‌شود. اگر در لحظه حال حضور نداشته باشیم نمی‌توانیم تشخیص دهیم که دقیقاً چه امکاناتی در اختیار ما هست؟ چطور می‌توانیم به امکانات دسترسی داشته باشیم؟ و چگونه تغییر و رشد ایجاد کنیم؟ از طرفی ذهن‌آگاهی یک عامل زیربنایی مهم برای رهایی است زیرا روشی مؤثر و قوی برای خاموش کردن و توقف فشارهای دنیا و یا فشارهای ذهنی خود فرد می‌باشد. حضور ذهن به این معنا است که شخص آگاهی خود را از گذشته و آینده، به حال حاضر معطوف کند.

زمانی‌که فرد در لحظه حاضر حضور داشته باشد، واقعیت را با تمام جنبه‌های درونی و بیرونی‌اش می‌بیند و درمی‌یابد که ذهن به‌دلیل قضاوت و تعبیر و تفسیرهایی که انجام می‌دهد دائماً در حال نشخوار و گفتگوی درونی است، وقتی فرد درمی‌یابد که ذهن دائماً در حالت تغییر و تفسیر است قادر می‌شود با دقت بیشتری به افکار خود توجه کند و بدون قضاوت آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و علت وجود آن‌ها را دریابد. تمرین حضور ذهن این توانایی را به فرد می‌دهد که دریابد «افکار صرفاً افکار هستند» و زمانی‌که می‌فهمد افکارش ممکن است حقیقت نداشته باشند راحت‌تر می‌تواند آن‌ها را رها کند. انسان همواره پیام‌ها یا صداهایی را از طریق ذهن خود دریافت می‌کند. بسیار مهم است از پیام‌هایی که در طی فکر کردن از ذهن خود دریافت می‌کنیم آگاه باشیم، درگیر افکار خود نشویم و بتوانیم آن‌ها را رها کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل یکم: شفقت به خود
زمینه و تاریخچه خودشفقتی
مفهوم خودشفقتی
مفهوم‌سازی
مؤلفه‌های خودشفقتی
نظریه‌های خودشفقتی
خاستگاه درمان متمرکز بر شفقت
مزایا و اهمیت خودشفقتی
خودشفقتی و دیگر سازه‌های خود
خاستگاه خودشفقتی
فیزیولوژی خودشفقتی
درمان متمرکز بر خودشفقتی
رویکرد شفقت به خود در روان‌درمانی
ویژگی‌های رویکرد درمانی خودشفقتی
مهارت‌های شفقت‌ورزی
شفقت به خود و توانمندی‌های روان‌شناختی
1- شرم
2- خودانتقادگری
3- با خود مهربانی می‌کنم و به خودم احساس امنیت می‌دهم.
4- ذهن متمرکز بر تهدید در مقابل ذهن مشفق
5- ذهن مشفق و خصوصیات مشفقانه
آموزش ذهن مشفق
6- مکانیزم‌های دفاعی در درمان متمرکز بر شفقت
چرا نیازمند شفقت هستیم؟
سخن پایانی
فصل دوم: ذهن‌آگاهی
زمینه و تاریخچه ذهن‌آگاهی
ذهن‌آگاهی
تعریف ذهن‌آگاهی و مفاهیم اساسی
اجزای ذهن‌آگاهی
هدف ذهن‌آگاهی
عناصر اساسی ذهن‌آگاهی
نظریه آسیب‌شناسی
نظریه شخصیت
محتوای ذهن‌آگاهی
فرآیند ذهن‌آگاهی
راهبردها و فنون ذهن‌آگاهی
کارآیی ذهن‌آگاهی
موانع فعالیت‌های ذهن‌آگاهانه
آیا ذهن‌آگاهی مؤثر واقع می‌شود؟
فنون و تمرین‌های ذهن‌آگاهی
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی: کتاب خودیاری
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-309-979-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی

برای دریافت کتاب پرورش خودشفقتی و ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.