معرفی و دانلود کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب

عکس جلد کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب

قلب موجود عجیبی است. نمی‌دانیم چرا این عضو قدرتمند به تبعیت کردن از مغز اعتقاد ندارد. البته پزشکان به دنبال پاسخ این پرسش هستند و تا حدی به جواب رسیده‌اند. بخشی از تحقیقات آن‌ها در کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب که هم‌اکنون مشغول کسب اطلاعات درباره‌ی آن هستید، جمع‌آوری شده است. داک چیلدر، هوارد مارتین و دونا بیچ به این نتیجه رسیده‌اند که در قلب یک مغز هوشمند وجود دارد. تصمیم‌گیرنده اعمال قلب، خود اوست. کتاب حاضر این موضوع جدید و پیچیده را با زبانی ساده و قابل درک بازگو کرده و به ما نشان می‌دهد قلب و مغز در بدن انسان نقشی برابر دارند.

درباره‌ی کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب

رابطه‌ی قلب و مغز شبیه به حضور دو حاکم دیکتاتور است که مثل همدیگر عمل می‌کنند و هیچ‌کدام هم کار آن دیگری را قبول ندارند. دنیای پزشکی تا چندین سال قبل تصور می‌کرد قلب هم مثل چشم و گوش، فرمان‌بردار مغز است، اما خوشبختانه علم پزشکی آن‌قدر پیشرفت کرده که دیگر «شبه‌علم» نتواند خود را به‌جای علم واقعی به مردم معرفی کند. کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب (The HeartMath solutio) مجموعه‌ای از تحقیقات عصب‌شناسان، متخصصان قلب و درمانگران مغز و اعصاب است که به ما نشان می‌دهد قلب هوشمند است و می‌تواند برای عملکردهای خود تصمیم بگیرد.

داک چیلدر (Doc Lew Childre)، هوارد مارتین (Howard Martin) و دونا بیچ (Donna Beech) با کمک آزمایش‌ها و تست‌های پزشکی گوناگون به ما نشان می‌دهند که درون قلب نورون‌های مدار موضعی و نوریت‌های حسی وجود دارند. این مدارها هورمون‌ها، فشار خون، عوامل رفتاری و عصبی را حس می‌کنند و به آن‌ها پاسخ می‌دهند. شاید بعد از خواندن این تحقیق تصور کنید اطلاعاتی که به قلب وارد می‌شود، در مغز جایی ندارند و وارد مقر فرماندهی بدن نمی‌شوند. البته که این‌طور نیست. کتاب هوش قلبی عنوان می‌کند تمام حس‌های دریافت‌شده توسط قلب، از طریق نخاع به مغز نیز وارد و در پیاز مغز (بصل‌النخاع) تحلیل و دسته‌بندی می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب

کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب با کمک تمرینات و پرسش‌نامه‌هایی مثل «تمرین قدردانی»، «فهرست قدردانی»، به ما کمک می‌کند تا احوال جسمی و روحی خود را ثبت کنیم و با کمک این اطلاعات مراقب حال خود باشیم. این کتاب همان‌قدر که به ابعاد پزشکی و واکنش‌های قلب و مغز نسبت به عارضه‌های جسمی پرداخته است، از نقش حالات روحی و روانی بر عملکرد قلب و مغز نیز غافل نمانده است. داک چیلدر، هوارد مارتین و دونا بیچ افرادی را به ما معرفی می‌کنند که با وجود بیماری قلبی و مشکلات جسمانی توانسته‌اند از طریق کنترل افکار و امیدبخشی بر واکنش‌های قلبشان متمرکز شوند و در بهبود حال خود نقش‌آفرین باشند.

استرس و ناامیدی از هر آسیب و عارضه‌ای بیشتر به قلب و سیستم بدن ما آسیب می‌زند. کتاب هوش قلبی برای اینکه بتوانیم سلامتی خود را حفظ کنیم و کنترل واکنش‌های قلبمان را در دسترس بگیریم، توصیه می‌کند که از قضاوت کردن خود و دیگران بپرهیزیم و بخشش و مهربانی را با خشم و منفی‌گری جایگزین کنیم. داک چیلدر، هوارد مارتین و دونا بیچ نام این عملکرد را تثبیت فریم گذاشته‌اند. شاید عنوان این روش کمی عجیب و نامفهوم به‌نظر برسد اما هنگامی که به آن مسلط شوید و بتوانید انجامش دهید، کنترل حال جسمی و روحیتان در دست خودتان است. با تثبیت‌فریم می‌توانید به خود قوت قلب دهید، خود را آرام کنید و اجازه ندهید عاملی بیرونی در حال شما اثر بگذارند.

کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب با ترجمه‌ی لادن خضری و نرگس عیوضی در انتشارات سارگل چاپ شده و هم‌اکنون در دسترس مخاطبان خود قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب

  • این کتاب تجلیلی از هوش قلبی و راهنمایی عملی برای زیستن براساس آن است. (گری زوکاو)
  • کتاب هوش قلبی می‌تواند شما را از سال‌ها درمان نجات دهد. (Deepak Copra, M.D)
  • این کتاب راهنمایی است که ما مدت‌ها منتظر ان بودیم تا انرژی قلبمان را بشناسیم و با آن بدن و زندگی خود را التیام دهیم. (کارکنان مؤسسه HeartMath)

کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای پرستاران، عصب‌شناسان، دانشجویان تخصص قلب و هر فردی که به تحقیقات پزشکی نوین علاقه‌مند است، مناسب و مفید است.

در بخشی از کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب می‌خوانیم

«تثبیت فریم» قدرت متوقف‌ساختن واکنش‌های شما را به فیلم زندگی در هر لحظه افزایش می‌دهد و شما می‌توانید در هر فریم یا چارچوب واحد، دیدگاه روشن‌تری از آن چه اتفاق می‌افتد، داشته باشید و اجازه می‌دهد فریم یا چارچوب بعدی را از نقطه تعادل و شناخت تدوین کنید.

کلید موفقیت «تثبیت فریم» در استفاده از قدرت قلب برای هم‌نوایی سیستم‌های بیولوژیکی است. وقتی مغز شروع به هم‌نوایی با قلب می‌کند، تسهیل عملکرد قشر مغز رخ خواهد داد و این مسئله موجب دست‌یابی به اطلاعات جدید و تغییر در ادراک می‌شود.

با تغییر و جابه‌جایی تمرکز به سوی قلب و دورساختن آن از مشکل مورد نظر، انرژی را از مشاهدۀ مشکل برمی‌دارید و مسیر آن را عوض می‌کنید. با عمل‌کردن آگاهانه از نقطه تعادل قلب، شما با آن چه که «خود حقیقی» می‌اندیشد یا انجام می‌دهد (و نه خود واکنشی‌تان) ارتباط طبیعی‌تری برقرار می‌کنید.

گوش‌سپردن به قلب کار دشواری نیست، اما مأنوس شدن با پیام‌های درون آن برای هر فردی متفاوت است و کمی ‌تمرین می‌خواهد.

در هر زمان و هر مکانی که بخواهید استرس را متوقف کنید و دسترسی سریع شهودی داشته باشید، می‌توانید تکنیک «تثبیت فریم» را انجام دهید. با تمرین یاد می‌گیرید که هوش قلبی را به شیوه‌ای منظم در زندگی روزمره خود دخیل کنید.

یک سیستم یادآوری ساده برای انجام تمرین، به ویژه برای نوآموزان، می‌تواند به انجام آسان‌تر تکنیک «تثبیت فریم» کمک کند. شما می‌توانید ساعت کوک کنید یا روی آینه، یخچال، یا مانیتور کامپیوتر یادداشت بگذارید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه‌ای بر کتاب
مقدمه
بخش اول: هوش قلبی
فصل اول: قلب هوشمند
فصل دوم: همکاری و مشارکت نهایی
بخش دوم: ارزیابی هوش قلبی
فصل سوم: خطرات عدم انسجام
فصل چهارم: «تثبیت فریم»
فصل پنجم: کارایی و بازده انرژی
فصل ششم: در مرکز قلب - ابزارهای قدرت قلب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب
نویسنده، ،
مترجملادن خضری، نرگس عیوضی
ناشر چاپیانتشارات سارگل
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-964-5890-97-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب

برای دریافت کتاب هوش قلبی 1: ریاضیات قلب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.