معرفی و دانلود کتاب زبان و روانشناسی مذاکره

عکس جلد کتاب زبان و روانشناسی مذاکره
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زبان و روانشناسی مذاکره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زبان و روانشناسی مذاکره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زبان و روانشناسی مذاکره

کتاب زبان و روانشناسی مذاکره، به قلم سید محسن فاطمی تالیف شده است و نکات کلیدی، تکنیک‌ها و مهارت‌های لازم برای پیشبرد یک مذاکره‌ی موفق را ارائه می‌دهد. این کتاب به تحلیل مذاکره، جنبه‌های مختلف و عوامل مهم و موثر بر آن می‌پردازد و روش‌های اتخاذ زبان مناسب برای چانه‌زنی و کسب امتیاز را در اختیار شما می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب زبان و روانشناسی مذاکره

مذاکره مهارتی است که فارغ از محیط‌های تجاری و سیاسی، در حوزه‌های مختلف زندگی کاربرد دارد. در واقع هر وقت پای ارتباطات انسانی، از ساده‌ترین آن‌ها تا پیچیده‌ترینشان به میان بیاید، مهارت مذاکره نیز حائز اهمیت می‌شود. از طرفی زبان یکی از ارکان اساسی مذاکره است که نقش‌های مختلفی در موفقیت‌آمیز بودن آن دارد. اگر بحث صحیحی را با لحن نامناسب، با رفتارهای بدنی ناهماهنگ و در زمان نامناسب عنوان کنیم، ممکن است چالش‌های بزرگی ایجاد کند و نتیجه‌ی عکس داشته باشد. بنابراین لازم است میان اجزا و بخش‌های مختلف مذاکره هماهنگی و تناسب به وجود آوریم. اما چگونه باید یک زبان و روش مناسب برای مذاکره اتخاذ کنیم؟ این انتخاب به چه عواملی بستگی دارد و نیازمند توجه به چه جزئیات و جنبه‌هایی از مذاکره است؟ کتابی که پیش رو دارید، کتاب زبان و روانشناسی مذاکره، به تالیف سید محسن فاطمی، نکات ضروری و کلیدی حوزه‌ی زبان و روانشناسی مذاکره را با شما در میان می‌گذارد و مهارت‌های لازم برای پیش‌برد یک مذاکره‌ی موفق را به شما آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب زبان و روانشناسی مذاکره

سید محسن فاطمی، استاد روانشناسی معتبرترین دانشگاه‌های جهان است و مبحث مهارت‌های مذاکره و زبان و روان‌شناسی مذاکره را در دانشگاه‌های آمریکای شمالی تدریس کرده و به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفی آموزش داده و همچنین به مطالعات و پژوهش‌های مختلفی در حوزه‌ی روانشناسی اجتماعی و ذهن‌آگاهی پرداخته است. او حاصل سال‌ها تجربه، مطالعه و تدریس در زمینه‌ی مهارت‌های مذاکره را به صورت خلاصه و جامع در کتاب زبان و روانشناسی مذاکره گردآوری کرده است.

ساختار کتاب زبان و روانشناسی مذاکره در دو بخش طبقه‌بندی شده است. به توصیه‌ی مولف بهتر است آن را به صورت کارگاه آموزشی کار برای یادگیری مهارت مذاکره مطالعه کرد. این کتاب در ابتدا تعریفی از مذاکره و نکات حائز اهمیت آن به دست می‌دهد. سپس انواع مذاکره را بررسی کرده و مهارت‌های لازم برای آغاز مذاکره و کسب ارزش و امتیاز در آن را در اختیار شما می‌گذارد. در بخش دوم به تحلیل اجزای مذاکره، از جمله هدف، مذاکره‌کنندگان و روش آن می‌پردازد. سپس سه عامل موثر بر مذاکره‌کنندگان سطوح مختلف، یعنی عوامل آوایی، کلامی و تصویری را به تفصیل شرح می‌دهد و نکات لازم برای پیش‌برد یک چانه‌زنی و سبک‌های مختلف آن را به همراه نکات لازم برای اولویت‌بندی موضوعات مذاکره و اتخاذ قواعد اولیه‌ی مطلوب برای شما را می‌شمارد.

کتاب زبان و روانشناسی مذاکره به همت نشر سارگل به انتشار رسیده و روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب زبان و روانشناسی مذاکره برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و تمامی کسانی که در زندگی شخصی و کاری به تقویت مهارت مذاکره نیاز دارند، بالاخص مدیران، کارشناسان امور قراردادها و مذاکرات و سیاستمداران توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب زبان و روانشناسی مذاکره می‌خوانیم

ماهیت مذاکره پیچیدگی و ترکب را می‌طلبد. آنچه این پیچیدگی را ایجاد می‌کند به عوامل مختلف درونی و بیرونی مذاکره و مذاکره‌کننده بازمی‌گردد. مهم‌ترین عامل این پیچیدگی را در عنصر انسانی مذاکره باید جستجو کرد. پیچیدگی‌های روح انسان، لایه‌های مختلف و متنوع رفتاری، سبک‌های گوناگون اندیشیدن و شناخت، وجود هیجان‌ها، عواطف و احساسات، نقش عوامل خودآگاه و عوامل ناخودآگاه، تأثیر فرهنگ در سطوح گوناگون، اثرگذاری ارزش‌ها در سطوح مختلف روان و اندیشه از جمله مصادیق مربوط به عنصر انسانی به شمار می‌آید. توجه به این پیچیدگی‌ها و تجلیات گوناگون آن‌ها یکی از مهم‌ترین گام‌های شناخت ضرورت‌های مذاکره به شمار می‌آید.

برای مثال تصور کنید که در یک مذاکره دوجانبه، یکی از مذاکره‌کنندگان از سبک شناخت کلامی برخوردار است (از طریق کلمات می‌اندیشد) و دیگری از سبک شناخت تصویری (از طریق تصاویر می‌اندیشد) یا یکی از مذاکره‌کنندگان از سبک حسی برخوردار است و از کلمات حسی بیشتر استفاده می‌کند و دیگری از سبک انتزاعی و عقلی بیشتر برخوردار است، عدم توجه هر یک به سبک شناخت و سبک اندیشیدن دیگری می‌تواند مانعی را در جهت فهمیدن منظورها ایجاد کند.

هماهنگی بخش‌های مختلف مذاکره تضاد یا اصطکاک بخش‌ها و مراحل گوناگون مذاکره، توجه به مذاکره به عنوان یک مجموعه را نشان می‌دهد. نگاه سطحی به یک جزء و بی‌توجهی به اجزاء دیگر ارکستر مذاکره را به ضعف و آسیب‌پذیری نزدیک می‌کند. از آن جا که بخش‌ها و مراحل مختلف مذاکره در تولید یک مذاکره و نشان دادن ماهیت آن نقش بسیار حساسی را ایفا می‌کنند، هر کدام از بخش‌ها و اجزای مذاکره می‌توانند در پیچیدگی مذاکره سهم مؤثری داشته باشند. برای موفقیت یک مذاکره باید ابعاد مختلف آن را خوب شناخت و بررسی کرد. برای مثال مذاکره‌ای را در نظر بگیرید که کلمات و چیدمان مذاکره‌کننده مناسب و خوب می‌باشد اما رفتارهای غیرکلامی (متشکل از مؤلفه‌های آوایی مثل طول موج، لحن صدا و مؤلفه‌های تصویری مانند طرز نشستن، حرکت دست‌ها، انقباض یا انبساط عضلات صورت) با مؤلفه‌های کلامی هماهنگ عمل نمی‌کنند. به تعبیر دیگر حرکات بدنی مذاکره‌کننده آنچه او می‌گوید را نفی می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زبان و روانشناسی مذاکره
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سارگل
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-964-5890-80-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زبان و روانشناسی مذاکره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زبان و روانشناسی مذاکره

برای دریافت کتاب زبان و روانشناسی مذاکره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.