معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی

هنک دوست‌داشتنی، آشنای قدیمی تمام بچه‌های دنیا، این بار در کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی، با سنگ مورد حمله قرار می‌گیرد، از خوردن بستنی زیادی مریض می‌شود، تا نزدیکی غرق شدن می‌رود، از دست یک گاو عصبانی فرار می‌کند و جان اسلیم را نجات می‌دهد؛ اما همه‌ی این دردسرها از کجا شروع شده؟ از آنجا که سالی‌می و لوپر مزرعه را به دست هنک و اسلیم سپردند! جان آر. اریکسون در جلد هجدهم مجموعه‌ی پرطرفدار خود با شوخ‌طبعی دوست‌داشتنی و ماجراهای همیشه‌ تازه‌اش مخاطبان مشتاق خود را در ماجراجویی پردردسر دیگری با هنک و دوستانش همراه می‌کند.

درباره‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی

هنک را یادتان هست؟ سگ خنگ، شجاع، بوگندو، دوست‌داشتنی و احمقی که در طی چند دهه بعد از اولین باری که مهمان کتابخانه‌های کودکان شد، تاکنون دل میلیون‌ها کودک و بزرگسال را از سرتاسر جهان برده و به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های داستانی جهان شناخته می‌شود. حالا هنک در کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی (The case of the hooking bull) مسئولیت مراقبت از مزرعه و آلفرد کوچولو را به تنهایی بر عهده گرفته است.

سالی‌می و لوپر مزرعه را برای شرکت در یک مراسم عروسی ترک می‌کنند و همه چیز را به اسلیم و سگش، هنک، می‌سپارند. خب از همین جا مشخص است که با فاجعه طرفیم؛ نه؟ جان آر. اریکسون (John R. Erickson) در کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی، سگ ازخودراضی و بیچاره‌ی ما را در شرایط سختی قرار می‌دهد. بعد از رفتن سالی‌می، اسلیم در خواب نازی فرو رفته و هنک مثل همیشه باید جلوی اشتباهات دستیار احمقش، دراور مقاومت کند، مزرعه را زیر نظر داشته باشد، استراحت کند، و حالا مراقب آلفرد کوچولو هم باشد.

معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی

به نظرتان عاقبت کنجکاوی‌های هنک و آلفرد کوچولو به کجا می‌کشد؟ هنک می‌تواند از مزرعه در مقابل حمله‌ی حیوانات وحشی محافظت کند؟ سالی‌می از سپردن خانه و بچه‌اش به اسلیم پشیمان خواهد شد؟ اگر سفینه‌ای درست وسط مزرعه فرود بیاید چطور؟ برای دنبال کردن داستان هنک و دوستانش و کشف پاسخ این سوالات شما را به مطالعه‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی دعوت می‌کنیم.

کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی توسط فرزاد فربد ترجمه شده و به همت نشر کتاب چ در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران، برای اولین بار در دهه‌ی هشتاد میلادی منتشر و به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات معاصر تبدیل شد. هنک، شخصیت اصلی و راوی کتاب، سگ نگهبانی است که در کنار یک خانواده‌ی گاوچران زندگی می‌کند و وظایف و مسئولیت‌های معمول یک سگ مزرعه‌دار را بر عهده دارد. او علی‌رغم دردسرها، ناملایمت‌ها و تشر و کنایه‌هایی که هر روز از سر می‌گذراند هرگز غرور و جایگاه خودش را به عنوان یک سگ گاوچران فراموش نمی‌کند. اما جایگاه یک سگ گاوچران دقیقاً چیست؟ خب بستگی دارد که از کی بپرسید.

اگر از خود هنک بپرسید به شما می‌گوید که وظیفه‌ی مدیریت و نگهبانی تمام حیوانات و اهالی مزرعه بر عهده‌ی اوست. او در توصیف شغل خود می‌گوید وقتی وظیفه‌ی نظارت بر امنیت مزرعه را قبول کرد می‌دانست به جز چهار تا پا، یک دم، دو تا گوش و جذابیتی که تمام خانم‌ها را به خود می‌کشد چیز خاصی ندارد. هنک به شما خواهد گفت که گرچه در این محوطه حتی یک برگ هم بدون اجازه‌ی او به زمین نمی‌افتد، اما خوشبختانه او با آن دست سگ‌های افاده‌ای و ازخودراضی فرق دارد؛ او می‌داند که علی‌رغم تمام جذبه و قدرتش، یک ابرقهرمان نیست، بلکه فقط سگ وظیفه‌شناسی است که به وسیله‌ی آدم‌ها و حیوانات دست و پا چلفتی و نادان احاطه شده و دارد تلاش می‌کند کارش را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد.

به نظرتان دیگران هم درباره‌ی هنک همین فکر را دارند؟ خب اگر از صاحبان و حیواناتی که در همسایگی هنک زندگی می‌کنند بپرسید، به شما می‌گویند هنگ سگ بوگندو و خنگی است که اغلب اوقات خودش و دوستانش را با اشتباهات و حماقت‌های تکراری توی دردسر می‌اندازد و خوانندگانش را از خنده روده‌بر می‌کند. اما با وجود تمام سختی‌های کار هنک و دردسرهایی که برای همه درست به وجود می‌آورد، در آخر تمام ماجراها با شجاعت‌ و قدرت‌نمایی‌های همیشگی‌اش دل همه را نرم کرده و احترام همسایه‌های بدعنقش را جلب می‌کند.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

  • بیش از هشت میلیون نسخه از کتاب‌های هنک، سگ گاوچران در سرتاسر جهان به فروش رفته است.
  • داستان‌های مجموعه‌ی هنک به چندین زبان زنده‌ی دنیا، از جمله چینی، اسپانیایی و فارسی ترجمه شده.
  • مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران در سال 1993 برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب متنی و صوتی سال شد.
  • مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران از سال 1983 تا کنون در قالب بیش از هشتاد جلد کتاب متنی و چندین مجموعه‌ی صوتی و نمایشی منتشر شده و ستایش منتقدان و مخاطبان بی‌شماری را از سرتاسر جهان جلب کرده است.

اقتباس‌های نمایشی و تلویزیونی از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

  • در سال 1985 شبکه‌ی سی‌بی‌اس اقدام به تولید قسمتی برنامه‌ی انیمیشنی بر اساس اولین جلد مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران کرد.
  • در اواخر دهه‌ی نود میلادی شبکه‌ی نیکلودین با همکاری چند کمپانی دیگر برای تولید مجموعه‌ی انیمیشنی هنک، سگ گاوچران اقدام کردند اما در نهایت این اقدام به جایی نرسید. دوباره در سال 2015 کمپانی Huhu Studios و HTC با همراهی نویسنده و خالق کتاب‌ها وعده‌ی انتشار این مجموعه را دادند و تا امروز زمان پخش دقیق این سریال کارتونی مشخص نشده است.
  • در سال 2020 یک مجموعه‌ی پادکست پنج قسمتی با همکاری برخی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوودی مانند متیو مک‌کانهی، کریستن دانست، جسی پلمونز و بازی جان آر. اریکسون به‌عنوان والاس، بر اساس کتاب گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده تولید و پخش شد.

کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی برای مخاطبان بین 8 تا 11 سال نوشته شده اما مطالعه‌ی این کتاب، به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های داستانی جهان برای مخاطبان از تمام سنین خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی می‌خوانیم

در حینی که آلفردکوچولو قاشق را در مشت گرفت و توی... حالا هر چه که بود، فروکرد به او نگاه کردم. با نگرانی یک پدر و مادر یا قیم حرکت قاشق در دهنش را زیر نظر داشتم.

پنجه‌هایم را بالاوپایین بردم و ناله کردم. چندین‌بار دُمم را کف زمین کشیدم. باز هم جلوتر رفتم، مثل هر پدر و مادر یا قیمی که بخواهد بداند پسرک دارد چه می‌خورد. یعنی این بچه‌ها هر آشغالی را توی دهن‌شان می‌کنند و باید مطمئن شوید که...

«تو هم بستنی می‌خولی، هنکی؟»

آها، پس این بود! بستنی، ها؟ به سرتان قسم از آخرین‌باری که بستنی چشیده بودم مدت‌ها می‌گذشت و بله، احساس کردم وظیفه دارم آن را... امتحان کنم.

یک تکه‌ی گنده کند و من هم آن را بلعیدم. بستنی توت‌فرنگی، عجب چیز خوبی بود. از طرفی، من از آن کسانی نیستم که صاف می‌روند سراغ نتیجه‌گیری‌های علمی که براساس یک آزمایش واحد صورت گرفته، احساس کردم ویار خاصی... یعنی نیاز خاصی دارم تا بستنی بیش‌تری را مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار بدهم.

پس وقتی تکه‌ی دوم را تعارف کرد، همان کاری را که باید کردم. آن را گرفتم، جویدم و قورت دادم.

پسر، عجب چیزی بود! اما از طرفی من و بچه‌ی سالی‌مِی نمی‌خواستیم دست به کار خطرناکی بزنیم... بعضی بچه‌ها به بستنی حساسیت دارند، می‌دانید که، کهیر و از این‌جور چیزها می‌زنند، می‌گویند توت‌فرنگی بزرگ‌ترین عامل کهیر است.

فقط برای آن‌که مطمئن شوم یک آزمایش دیگر انجام دادم. آخر اگر پسرک کهیر می‌زد من هرگز خودم را نمی‌بخشیدم. آخرین تکه را هم خوردم.

بعد او یک تکه خورد، بعد یک تکه‌ی دیگر، و این منصفانه نبود، او دوتا خورده بود و من یکی، پس ناله کردم و دُمم را به کف آشپزخانه کوبیدم تا آخرین نمونه‌ی آزمایش را هم به من بدهد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1: آبیاری بته‌زار
فصل 2: اسم رمز: اَبِلین
فصل 3: حوضچه‌ی زمرد
فصل 4: انجام آزمایش‌های علمی روی بستنی توت‌فرنگی
فصل 5: قسمت مربوط به سفینه
فصل 6: هیولای مبل به من حمله می‌کند
فصل 7: دیدار با گاو پلید و پشمالوی شاخ‌قلابی
فصل 8: بعد چه اتفاقی افتاد
فصل 9: بخش ترسناکش این‌جاست
فصل 10: لاشخوری از آسمان به زمین می‌افتد
فصل 11: خصومت خانوادگی لاشخورها
فصل 12: درست‌به‌موقع نجات پیدا می‌کنم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-622-8116-17-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 18: پرونده‌ی نره گاو شاخ قلابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.