معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن

عکس جلد کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن

اگر یک سگ گاوچران را وسط شهر غریب بین سگ‌های ترسناک و گنده رها کنی چه اتفاقی می‌افتد؟ می‌توانید کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن را بخوانید تا بفهمید. جان آر. اریکسون با نگارش مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران موفق شده یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های داستانی کودکان را خلق کند و در این جلد مجموعه با همان شخصیت‌های آشنا و بعضی شخصیت‌های جدید و دوست‌داشتنی برگشته است.

درباره‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن

اگر با داستان‌های مجموعه‌ی هنک و سگ گاوچران بوگندو و احمق آن آشنا باشید می‌دانید که هنک سگی نیست که از سگ‌های گنده و خشن بترسد؛ اما خب رمبو با باقی سگ‌ها فرق دارد. او آ‌ن‌قدر هیکل بزرگی دارد که انگار یک اسب کوچک است. به همین دلیل وقتی هنک متوجه می‌شود چنین هیولای ترسناکی خواهر و خواهرزاده‌هایش را اذیت می‌کند، چاره‌ای جز این ندارد که یک فکر اساسی بکند؛ خوشبختانه هنک نقطه ضعف این سگ گنده را خوب بلد است. این خلاصه‌ی داستان و ماجرای کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن (The case of the car-barkaholic dog) است که توسط جان آر. اریکسون (John R. Erickson) به نگارش درآمده.

حالا که پای خانواده‌‌ی هنک در میان است، دیگر مهم نیست که سگ گاوچران دوست‌داشتنی ما چقدر در دردسر بیفتد، غرورش جریحه‌دار شود یا احمق جلوه کند؛ این‌ها که همه برای هنک بیچاره عادی است؛ اما او همه چیزش را فدا خواهد کرد تا شر سگ مزاحم را از سر خواهرزاده‌هایش کم کند و البته به آن‌ها نشان بدهد که وقتی مامور نگهبان مزرعه پایش را جایی می‌گذارد دیگر وقت شوخی و خنده تمام شده. به نظرتان هنک از این یکی چطور قسر در می‌رود؟ تنها راه فهمیدن این قضیه مطالعه‌ی کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن است.

معرفی و دانلود کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن

کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن توسط فرزاد فربد ترجمه شده و به همت انتشارات کتاب چ در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران، برای اولین بار در دهه‌ی هشتاد میلادی منتشر و به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات معاصر تبدیل شد. هنک، شخصیت اصلی و راوی کتاب، سگ نگهبانی است که در کنار یک خانواده‌ی گاوچران زندگی می‌کند و وظایف و مسئولیت‌های معمول یک سگ مزرعه‌دار را بر عهده دارد. او علی‌رغم دردسرها، ناملایمت‌ها و تشر و کنایه‌هایی که هر روز از سر می‌گذراند هرگز غرور و جایگاه خودش را به عنوان یک سگ گاوچران فراموش نمی‌کند. اما جایگاه یک سگ گاوچران دقیقاً چیست؟ خب بستگی دارد که از کی بپرسید.

اگر از خود هنک بپرسید به شما می‌گوید که وظیفه‌ی مدیریت و نگهبانی تمام حیوانات و اهالی مزرعه بر عهده‌ی اوست. او در توصیف شغل خود می‌گوید وقتی وظیفه‌ی نظارت بر امنیت مزرعه را قبول کرد می‌دانست به جز چهار تا پا، یک دم، دو تا گوش و جذابیتی که تمام خانم‌ها را به خود می‌کشد چیز خاصی ندارد. هنک به شما خواهد گفت که گرچه در این محوطه حتی یک برگ هم بدون اجازه‌ی او به زمین نمی‌افتد، اما خوشبختانه او با آن دست سگ‌های افاده‌ای و ازخودراضی فرق دارد؛ او می‌داند که علی‌رغم تمام جذبه و قدرتش، یک ابرقهرمان نیست، بلکه فقط سگ وظیفه‌شناسی است که به وسیله‌ی آدم‌ها و حیوانات دست و پا چلفتی و نادان احاطه شده و دارد تلاش می‌کند کارش را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد.

به نظرتان دیگران هم درباره‌ی هنک همین فکر را دارند؟ خب اگر از صاحبان و حیواناتی که در همسایگی هنک زندگی می‌کنند بپرسید، به شما می‌گویند هنگ سگ بوگندو و خنگی است که اغلب اوقات خودش و دوستانش را با اشتباهات و حماقت‌های تکراری توی دردسر می‌اندازد و خوانندگانش را از خنده روده‌بر می‌کند. اما با وجود تمام سختی‌های کار هنک و دردسرهایی که برای همه به وجود می‌آورد، در آخر تمام ماجراها با شجاعت‌ و قدرت‌نمایی‌های همیشگی‌اش دل همه را نرم کرده و احترام همسایه‌های بدعنقش را جلب می‌کند.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

  • بیش از هشت میلیون نسخه از کتاب‌های هنک، سگ گاوچران در سرتاسر جهان به فروش رفته است.
  • داستان‌های مجموعه‌ی هنک به چندین زبان زنده‌ی دنیا، از جمله چینی، اسپانیایی و فارسی ترجمه شده.
  • مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران در سال 1993 برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب متنی و صوتی سال شد.
  • مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران از سال 1983 تا کنون در قالب بیش از هشتاد جلد کتاب متنی و چندین مجموعه‌ی صوتی و نمایشی منتشر شده و ستایش منتقدان و مخاطبان بی‌شماری را از سرتاسر جهان جلب کرده است.

اقتباس‌های نمایشی و تلویزیونی از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران

  • در سال 1985 شبکه‌ی سی‌بی‌اس اقدام به تولید قسمتی برنامه‌ی انیمیشنی بر اساس اولین جلد مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران کرد.
  • در اواخر دهه‌ی نود میلادی شبکه‌ی نیکلودین با همکاری چند کمپانی دیگر برای تولید مجموعه‌ی انیمیشنی هنک، سگ گاوچران اقدام کردند اما در نهایت این اقدام به جایی نرسید. دوباره در سال 2015 کمپانی Huhu Studios و HTC با همراهی نویسنده و خالق کتاب‌ها وعده‌ی انتشار این مجموعه را دادند و تا امروز زمان پخش دقیق این سریال کارتونی مشخص نشده است.
  • در سال 2020 یک مجموعه‌ی پادکست پنج قسمتی با همکاری برخی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوودی مانند متیو مک‌کانهی، کریستن دانست، جسی پلمونز و بازی جان آر. اریکسون به‌عنوان والاس، بر اساس کتاب گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده تولید و پخش شد.

کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب هنک، سگ گاوچران را به تمام کودکان 8 تا 11 سال پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن می‌خوانیم

سرشیلنگ را روی قلابش گذاشت و با اخم به دست‌هایش نگاه کرد. چند لحظه همان‌طور ایستاد و زیر‌لب چیزی گفت. ظاهراً اول تصمیم گرفت دستش را با شلوارش پاک کند اما بعد منصرف شد.
آن‌جا بود که نگاه خیره‌اش به من افتاد.
«هنک‌، بیا این‌جا، پسر. آفرین سگ خوب، بیا پسر.»
ها؟
من، خُب، سعی کردم خودم را به قول معروف با محیط یکی کنم، شاید او...
لحن ملایم اولیه جای خود را به لحنی تند و قاطعانه داد. «هنک، بیا این‌جا! گفتم بیا!»
آهسته گفتم: «دراور، برای مأموریت ویژه احضار شده‌ای. اسلیم بهت احتیاج داره.»
جوابی نیامد. برگشتم و دیدم... نمی‌دانم این احمق چلغوز چه‌طور می‌تواند همیشه...
«هنک، گفتم بیا این‌جا!»
آب‌دهنم را قورت دادم و به حالت کاملاً ایستاده در‌آمدم.
«یالّا، عجله کن!»
آرام‌آرام به طرف وانت رفتم. توی این کار بخش‌هایی هست که هرگز از آن‌ها لذت نمی‌برم.
«یالّا، بیا پسر.»
از بوی بنزین متنفرم، همیشه متنفر بوده‌ام.
«بیا سگ، خیلی جاها باید برم.»
بعضی وقت‌ها وفاداری یک سگ به مزرعه‌اش در بوته‌ی آزمایش قرار می‌گیرد.
«زود باش بیا این‌جا، آفرین سگ خوب.»
جلوِ پای او نشستم، دُم جنباندم و مظلومانه‌ترین شکل ممکن را به خود گرفتم. شاید اگر...
دست‌هایش را با پشتم پاک کرد. تا این‌جایش تعجبی نداشت. اما بعد با گوشم ناخن‌هایش را تمیز کرد! این کارش واقعاً غرورم را جریحه‌دار کرد. خیلی کار زشتی بود. می‌دانید، ساعت‌ها وقت‌تان را صرف نظافت می‌کنید و سعی می‌کنید نظافت ظاهری یک فرمانده‌ حفاظت مزرعه را داشته باشید بعد...

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1: بر سرِ دوراهیِ یک بوق
فصل 2: بار زدنِ شربت‌نمایانه
فصل 3: حضور در ماراتن هجده‌چر‌خ
فصل 4: استخوان مرغ به زندگی معنایی جدید می‌دهد
فصل 5: اشتباه در تشخیص هویت
فصل 6: غش و سردرد مگی
فصل 7: ‌ای داد بیداد
فصل 8: نبردی هولناک
فصل 9: قلعه محاصره می‌شود
فصل 10: رالف‌؛ سگ زندان
فصل 11: رمبو در خیابان حمله می‌کند
فصل 12: نقشه نتیجه‌ی عکس می‌دهد، تقریباً‌!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-622-8116-18-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک، کتاب‌های داستان کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن

برای دریافت کتاب هنک سگ گاوچران 17: پرونده‌ی سگ ماشین پارس کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.