معرفی و دانلود کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات: چطوری در هر ماجرایی رازدار باشم و به شایعات گوش نکنم

عکس جلد کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات: چطوری در هر ماجرایی رازدار باشم و به شایعات گوش نکنم
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات: چطوری در هر ماجرایی رازدار باشم و به شایعات گوش نکنم

کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات نوشته‌ی نانسی هولیوک کتابی با رویکرد آسیب‌شناسانه و راهکارمحور است که سعی می‌کند به دختران کودک و نوجوان کمک کند تا بتوانند دعواها، مشاجرات و اختلافات دنیای خود را حل و فصل کنند و همچنین اهمیت رازداری را در پایداری دوستی بفهمند.

درباره‌ی کتاب همه‌چیز درباره‌ی ماجراها، رازها و شایعات

کتاب همه‌چیز درباره‌‌ی ماجراها‌، رازها و شایعات (A Smart Girl's Guide: Drama, Rumors & Secrets: Staying True to Yourself in Changing Times) به قلم نانسی هولیوک (Nancy Holyoke) و تصویرگری بریجت باراگر (Brigette Barrager)، از مجموعه‌ی دختران باهوش (American Girl) است.

همان‌طورکه از اسم مجموعه پیداست این کتاب یک کتاب کاملاً دخترانه است و به موضوعات مورد نیاز دختران در بازه‌‌ی سنی ده تا هفده سال می‌پردازد. کتاب حاضر منبعی آموزشی است که به دختران کمک می‌کند تا در بزنگاه‌های هیجانی، بر احساسات خود، مسلط شوند. مخاطب کتاب حاضر، دخترانی هستند که به‌صورت جدی وارد جامعه شده‌اند. محیطی اجتماعی که از مدرسه آغاز می‌شود و به تدریج گسترش می‌یابد. آنان در این حیطه‌ی اجتماعی با دختران دیگری مواجه خواهند شد و به ناچار با آنان اصطکاک‌هایی پیدا خواهند کرد. به همین سبب، باید بدانند که در این مواقع چگونه رفتار کنند و چه رویکردی را اتخاذ کنند. در همین راستا، مسائلی که در این کتاب درباره‌ی آن‌ها صحبت شده، چیزهایی هستند مانند دشمنی، شایعه‌پراکنی، حسادت، رقابت، دست انداختن، پشت سر دیگران حرف زدن، بیرون انداختن افراد از گروه و ... که عموماً از ابتدای سنین ورود به مدرسه، روابط بین افراد را تحت شعاع قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات

دعواها یا اختلافات در این بازه‌ی سنی، خصوصاً در دوران بلوغ، در فضاهای اجتماعی دختران رخ می‌دهد که ممکن است به نظر کوچک و بی‌اهمیت بیایند، اما به تدریج بزرگ می‌شوند و شکل دیگری به خود می‌گیرند. از درگیری پنج نفر به درگیری ده نفر می‌رسند، سپس بیست نفر را درگیر می‌کنند و ناگهان همه‌چیز را می‌بلعند. اختلافاتی که غالباً دلیل مهمی ندارند اما باعث عوض شدن رفتار دوستان با هم می‌شوند و حتی به جایی می‌رسند که نظر فرد را نسبت به خودش هم عوض می‌کنند. این اتفاقات مشخصاً باعث ضربه‌های روانی و عاطفی‌ای خواهند شد که امکان دارد تأثیرش تا بزرگ‌سالی و انتهای عمر هم بر روان فرد باقی بماند.

کتاب همه‌چیز درباره‌ی ماجراها، رازها و شایعات، اول خواننده را نسبت به خود مشکل آگاه می‌کند. سپس شمایلی از انواع شکل‌‎گیری مسئله و مشکل را به خواننده نشان می‌دهد و بعد از اشراف کامل مخاطب به وجود مسئله و مشکل، راهکارهایی پیش پای او می‌گذارد تا با مشکلات پیش‌گفته مواجه شود. نانسی هولیوک پس از آموزش مسائل پیشین، فرد را در موقعیتی خیالی قرار می‌دهد و از او آزمون می‌گیرد. این روند باعث می‌شود تا ذهن خواننده با مسائل مطرح شده خو بگیرد و انعطافی در ذهن او ایجاد شود که در شرایط خاص، متفاوت و مشابه بتواند رفتاری عقلانی، درست و به دور از هیجان داشته باشد.

کتاب در فصل اول، بر بزنگاه حساس بلوغ تمرکز می‌کند. چراکه تبلور بیشتر این رفتارها، چه تهاجمی‌تر و چه خودخورانه‌تر، از آغاز سن بلوغ است. نویسنده مسئله‌ی سردرگمی در دوران بلوغ را مطرح می‌کند و واکنش‌های شدید احساسی به حوادث پیرامون را زاده‌ی تغییر خلق و خو و غلیظ شدن احساسات می‌داند. هولیوک سپس سعی می‌کند مخاطب را وادار به نوعی از خودشناسی کند. این فرآیند با سوالاتی نظیر تو چه کسی هستی؟، چطور رفتار می‌کنی؟ یا می‌خواهی در آینده چه کسی شوی؟ شکل می‌گیرد. انگار که او سعی دارد تا هر فرد را وادار کند که بسته به روحیات خود شرایط را بسنجد و واکنش مناسب نشان دهد.

جدای از این مسائل، کتاب همه‌چیز درباره‌ی ماجراها، رازها و شایعات، نثر جالب و جذابی هم دارد که هم مخاطب را مشتاقانه تا انتها می‌کشاند و هم به او یک تصور ذهنی و انتزاعی از جهان ترسیمی نویسنده می‌دهد. البته، تصویرهای جذاب کتاب نیز مخاطب کودک و نوجوان را به شیوه‌ای هم‌ذات‌پندارانه با محتوای کتاب همراه خواهد کرد.

این کتاب به ترجمه‌ی زهرا غفاری، با همکاری انتشارات مهرسا و مهر و ماه به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دختران باهوش

مجموعه‌ی دختران باهوش (American Girl) شامل 19 جلد کتاب درباره‌ی مسائل ذهنی و رفتاری دختران در بازه‌ی سنی 7 تا 17 سال است. نویسنده‌ی این مجموعه، نانسی هولیوک (Nancy Holyoke)، تلاش کرده است تا به شیوه‌ای خلاقانه و جالب، موضوعات بسیار مهمی را که در زندگی دختران نوجوان اهمیت زیادی دارد، به آنان بشناساند و راهکارهایی را برای رها شدن از چالش‌های مربوط به این موضوعات به آنان ارائه دهد. او در هر کتاب از این مجموعه، اول ابعاد مشکل را برای خوانندگان می‌سنجد، سپس راهکارهایی درباره‌ی موضوع مورد بحث به آنان ارائه می‌کند و در نهایت با قرار دادن خواننده در وضعیتی تصوری، آزمونی از آنان می‌گیرد. برخی از عنوان‌های این مجموعه که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند، عبارت‌اند از:

  • همه‌چیز درباره‌ی راه و رسم صحبت کردن، ترجمه‌ی مهناز جعفری؛
  • همه‌چیز درباره‌ی دنیای دیجیتال، ترجمه‌ی المیرا پویامهر؛
  • همه‌چیز درباره‌ی ترس‌ها و دلشوره‌‌ها، ترجمه‌ی آزاده دهقانی.

کتاب همه‌چیز درباره‌ی ماجراها، رازها و شایعات برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای همه‌ی دختران کودک و نوجوان مناسب است.

در بخشی از کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات: چطوری در هر ماجرایی رازدار باشم و به شایعات گوش نکنم می‌خوانیم

وقتی با یک قلدر روبه‌رو می‌شوی، ممکن است زندگی‌ات به کابوسی کامل تبدیل شود و احساس شرمندگی کنی. ممکن است احساس ناامیدی کنی. اول ممکن است تعجب کنی که چرا هیچ‌کس به کمکت نمی‌آید. بعد از روزها و ماه‌ها، ممکن است فکر کنی که هیچ‌کس نمی‌تواند به تو کمک کند. بدتر از همه، ممکن است آن‌قدر به آزار دیدن عادت کنی که فکر کنی مستحقش هستی؛ ولی این‌طور نیست. تو مستحق یک‌ ذره‌اش هم نیستی!

این جمله را با صدای بلند و رسا با خودت تکرار کن. این جمله را وقتی سوار اتوبوس می‌شوی به خودت بگو. این جمله را توی راه‌روی مدرسه به خودت
بگو. این جمله را شب‌ها قبل از اینکه بخوابی به خودت بگو: «من مستحق این رفتار نیستم!»

بعد ذهنت را برای مواجه شدن با آن مشکل بزرگ آماده کن. هیچ راه درمان فوری‌ای وجود ندارد؛ ولی هنوز امید هست و همه‌چیز از همین‌جا شروع می‌شود: با انجام ندادن کارهایی که فرد قلدر انتظار دارد انجام بدهی، با او همکاری نکن. خیلی زود متوجه می‌شوی که قوی‌تر از چیزی هستی که گمان می‌کنی.

فهرست مطالب کتاب

حکمرانی احساسات
ماجراهای روزمره
اشک‌ها و ترس‌ها
تجربه‌ها
دعوا و بدی‌هایش
قصه را از نو بنویس
در جمع دوستان
کنار ما بنشین
ما و آن‌ها
آزمون 1: حق عضویت
دوستان صمیمی
آزمون 2: پشت صحنه
صحنه‌های یک نمایش
آزمون 3:‌ آیا دعوا راه می‌اندازی؟
قصه را از نو بنویس
عصبانی و آزرده
آزمون 4:‌ وقتی عصبانی هستی چه کار می‌کنی؟
حضور در دعواها
ترمیم دوستی
فرار از تنش
صحنه‌های یک نمایش
قصه را از نو بنویس
شایعات، رازها و فضای مجازی
صحبت یا غیبت
کلمات روی صفحه نمایش
آزمون 5: تو و وسایل الکترونیکی‌ات
شایعه‌ها
آزمون 6:‌ قوانین راه
صحنه‌های یک نمایش
رازها
قصه را از نو بنویس
خارج از کنترل
آزمون 7:‌ پرورش ذهن
وقتی اوضاع به‌هم می‌ریزد
با قلدرها چه کنم؟!
در مقابل قلدرها و زورگویی بایست!
بخشش
قصه را از نو بنویس
آزمون 8: انتخاب شخصیت‌های نمایش
دنیایی بدون تنش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات: چطوری در هر ماجرایی رازدار باشم و به شایعات گوش نکنم
نویسنده
مترجمزهرا غفاری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-622-7924-29-9
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات

برای دریافت کتاب همه چیز درباره‌ ماجراها، رازها و شایعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.