معرفی و دانلود کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی: چگونه شرکت‌های بزرگ دنیا تیم سازی می‌کنند

برای دانلود قانونی کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی: چگونه شرکت‌های بزرگ دنیا تیم سازی می‌کنند

مدیران موفق، به کمک چه معیار‌هایی اعضای تیم‌های کاری خود را انتخاب می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است به سراغ کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی برویم. محمدحسین نوراله دزفولی، مؤلف این اثر آموزشی، الفبای مدیریت و رهبری یک تیم حرفه‌ای و کارآمد را به‌صورت گام‌به‌گام و از مراحل آغاز کار تا بهره‌برداری به شما خواهد آموخت. او همچنین خوانندگان خود را با چالش‌های پرتکرار در کار تیمی و همچنین راهکار‌های گذر از آن آشنا می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی

اگر می‌خواهید سازمان یا مجموعه‌ی کاری خود را با سرعت رشد در جهان مدرن امروزی هم‌گام کنید، حتماً به یک تیم کاری خبره و قوی نیاز پیدا خواهید کرد. محمدحسین نوراله دزفولی در کتاب نظریه‌های نوین تیم‌سازی، به شما کمک می‌کند تا با توجه به اهداف و نیاز‌های سازمانی خود بهترین تیم از افراد بااستعداد و لایق را تشکیل دهید و در این مسیر از راز موفق‌ترین سازمان‌ها و شرکت‌های جهانی الگوبرداری کنید.

ساختن یک تیم کاری ماهر و کارآمد، مؤلفه‌های گوناگونی دارد؛ اعضای یک تیم کاری موفق باید از مهارت‌های متنوعی مثل پشتکار، توانایی حل مسئله، خلاقیت و انضباط گروهی برخورددار باشند. اما شاید تشخیص دادن مجموعه‌ی این مهارت‌ها در افراد متقاضی و درنهایت گردهم آوردن گروهی از افراد لایق، چندان کار سهل و راحتی نباشد. اینجاست که نظریه‌های تیم‌سازی به کمک ما می‌آیند تا بتوانیم با صرفه‌جویی کامل در وقت، هزینه و انرژی، اعضای متخصص و کارآمد تیم موردنظر خود را پیدا کنیم.

معرفی و دانلود کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی

نویسنده‌ی کتاب نظریه‌های نوین تیم‌سازی، با بررسی دقیقی که از مجموعه الگو‌های مدیریتیِ شرکت‌ها و سازمان‌های جهانی انجام داده، توانسته تعدادی از پربازده‌ترین نظریه‌های تیم‌سازی در سال‌های اخیر را گرد هم بیاورد و در کتاب خود دسته‌بندی کند. او قصد دارد خوانندگان خود را از مزیت‌های داشتن هوش جمعی در سازمان‌ها باخبر کند، و علاقه‌مندان به دنیای مدیریت را با اصول تشکیل و هدایت یک تیم هماهنگ و پربازده آشنایی دهد. محمدحسین نوراله دزفولی برای رسیدن به این هدف، به سراغ مجموعه‌ای از به‌روز‌ترین یافته‌های علم آمار، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی در محیط کار می‌رود و شاکله‌ای کامل از انواع ساختار‌های گروهی را برای مخاطبان این کتاب ترسیم می‌کند.

نویسنده در ادامه، لازمه‌های آغاز کار تیم‌سازی را مرور می‌کند و راهکار‌های موثر در توسعه دادن ابعداد گروه را به شما پیشنهاد می‌دهد. همان‌طورکه می‌دانیم، جایگاه رهبری و مدیریت تیم به‌عنوان نقطه‌ی رأس و هدایتگر گروه از اهمیت حیاتی و ویژه‌ای برخوردار است. مؤلف کتاب نظریه‌های نوین تیم‌سازی، در بخش بعدی، انواع رویکرد‌های مدیریتی را برمی‌شمرد و خوانندگان خود را از انواع سبک‌های هدایت تیم باخبر می‌کند. البته حتی پیشرو‌ترین تیم‌های کاری در سازمان‌های بزرگ جهانی نیز از چالش و دست‌انداز‌های مسیر در امان نیستند. نوراله دزفولی، در کنار مباحث قبلی سعی می‌کند تا شما را با مجموعه‌ای از پرمبتلا‌ترین آفت‌هایی که هر تیمی می‌تواند به آن گرفتار شود آشنا کند و برای گذر از این فرازونشیب‌های کار گروهی، راهکاری موثرعرضه کند.

اما فصل طلایی کتاب نظریه‌های نوین تیم‌سازی، در انتهای اثر قرار دارد. در این بخش، نویسنده سعی می‌کند با یک مثال از تیم تخصصی شرکت گوگل، خوانندگان را در درک دقیق‌تر و عمیق‌تر مطالب یاری دهد. همچنین این بخش می‌تواند در کنار موضوعات نظری کتاب، نکات عملی پرفایده‌ای برای ادامه‌ی مسیر حرفه‌ای شما داشته باشد و قواعد شکل دادن به یک گروه حرفه‌ای را برای خوانندگان این اثر روشن‌تر کند.

کتاب نظریه‌های نوین تیم‌سازی، درنهایت با تلاش‌های ناشر کتاب‌های تخصصی و آموزشی، موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها، رهبران تیم‌های کاری و تمامی افرادی که می‌خواهند برای رسیدن به هدفی مشترک، گروهی متشکل از افراد ماهر را هدایت کنند، می‌توانند از مطالب آموزنده‌ی این کتاب استفاده ببرند.

در بخشی از کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی: چگونه شرکت‌های بزرگ دنیا تیم سازی می‌کنند می‌خوانیم

کار تیمی هم برای تیم‌های موقت و هم برای تیم‌های دائمی مهم است. ایجاد آزادی عمل باعث تقویت خلاقیت تیمی می‌شود؛ ولی این آزادی عمل در‌صورتی‌که با مرزهای دقیق محدود نگردد، می‌تواند مخرب باشد و ناراحتی و اختلاف را در تیم بسیار افزایش دهد. ایجاد برخی از اصول برای پیروی در تیم، راه خوبی برای اطمینان از درک هر عضو تیم از انتظارات دیگران است. هرچه اصول پایه‌ی مناسب را بیشتر درک کنید، می‌توانید آن‌ها را به‌طور مؤثرتری در تیم خود یا حتی کل بخش خود اعمال کنید.

اصول پایه تعیین می‌کند که رفتار و گفتمان در جلسات تیم چگونه پیش برود و تیم از چه نوع رفتار کلی پیروی کند. اصول پایه نه تنها رفتار تیم را در محل کار تعدیل می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که هر بحثی در یک تیم کنترل می‌شود. این اصول باید مورد پذیرش همه‌ی اعضای تیم باشد. اصول پایه در ساختارهای مختلف تیم وجود دارد؛ ولی نحوه شکل‌گیری آنها متفاوت است. در تیم‌های خودگردان این اصول در جلسه‌های ابتدایی توسط اعضای تیم مشخص می‌شوند و به مرور زمان تکمیل می‌گردد، در دیگر ساختارها معمولاً سازمان‌ها اصول پایه تیم را به‌عنوان یک دارایی فرآیندی که در طول زمان با بهبود مستمر بر اساس تجربیات گذشته تهیه شده‌است، در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
فصل اول: انواع ساختارهای تیم
فصل دوم: شکل‌دهی و توسعه‌ تیم
فصل سوم: رهبری تیم
فصل چهارم: نظریه 5 آفت کار تیمی
فصل پنجم: نتایج پروژه ارسطو شرکت گوگل
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نظریه‌های نوین تیم سازی: چگونه شرکت‌های بزرگ دنیا تیم سازی می‌کنند
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-218-563-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی

برای دریافت کتاب نظریه‌های نوین تیم سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.