معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری

کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری نوشته‌ی دکتر محمدحسین نوراله دزفولی، یک اثر خواندنی برای همه‌ی کسانی است که می‌خواهند انواع مختلف تفکر تحلیلی، روش‌های متنوع حل مسئله و راهبردهای حرفه‌ای تصمیم‌گیری را بیاموزند. این کتاب عصاره‌ای است از مهم‌ترین کتاب‌های توسعه‌ی فردی، که همه باید بخوانند، به‌ویژه در دنیای پیچیده‌ی امروز که حتی موفقیت در زندگی عادی نیز، به تصمیم‌سازی‌های سریع و حل مسائل دشوار وابسته است.

درباره‌ی کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری

این روزها، توانایی حل مسئله، جزو مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر فرد در محیط کار و زندگی باید به آن مجهز باشد. دیوید بروکس، مفسر نیویورک تایمز، دراین‌باره می‌گوید «مهم نیست در کافه تریا یا خط بازرسی کارخانه کار می‌کنید؛ شرکت‌ها فقط کارمندانی را استخدام می‌کنند، که می‌توانند مسائل را ببینند، تحلیل کنند و پاسخ‌ها را سازماندهی نمایند.» اهمیت مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری، زمانی بیشتر می‌شود که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده باشید. به‌علاوه، حتی اگر به عنوان یک فرد عادی، فقط در صدد باشید اوضاع زندگی خود را روبه‌راه نگه دارید، باز هم، در دنیای پیچیده امروز که سراسر تغییر است، بدون مهارت‌های حل مسئله و تصمیم‌گیری، خیلی زود به بن‌بست می‌رسید. به همین دلیل است که خواندن کتابی جامع و کامل، مثل تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری نوشته‌ی محمدحسین نوراله دزفولی، می‌تواند برای هر کسی مفید باشد.

کتاب‌های زیادی درباره‌ی روش‌های مختلف تفکر وجود دارد که ما را برای درک بهتر مسائل پیش رو و حل آن‌ها یاری می‌رساند. بعضی از این کتاب‌ها بسیار مشهورند و برخی دیگر، کمتر شهرت یافته‌اند. در کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری، می‌توان خلاصه‌ی بسیاری از این کتاب‌ها را یافت. اثر حاضر، همه‌ی روش‌های تفکر رایج را که مانند اپلیکیشن‌های موبایل یا برنامه‌های کامپیوتر، ذهن ما را به توانمندی‌های بیشتری مجهز می‌کنند، آموزش داده است.

در بخش اول کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری انواع مختلف تفکر، نظیر تفکر سریع و کند، تفکر انتقادی، تفکر کل‌نگر و... آموزش داده می‌شود. در بخش‌های بعدی، مسئله تعریف و روش‌هایی برای حل مسئله، بهبود راه‌حل‌های پیشنهادی و پیشرفت مداوم پی گرفته خواهد شد. روش‌های کاربردی چارچوب‌بندی مجدد و شکافتن و تحلیل مسئله که به ما کمک می‌کند مسائل را از زوایای نو ببینیم و تحلیل کنیم، ازبخش‌های دیگر این کتاب به‌شمار می‌روند. قسمت‌های مفصلی هم درباره‌ی فرآیند تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی، اجرای تصمیم و بهبود آن وجود دارد.

به طور کلی، کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری، یک مرجع کامل، جامع و به‌روز برای همه‌ی کسانی است که می‌خواهند در زمینه‌ی تفکر منطقی، تحلیل و حل مسائل و تصمیم‌گیری‌های به‌جا و مؤثر، آموزش ببینند. خواندن این کتاب ساده می‌تواند روش‌های مختلف حل مسئله را به خوبی به ما بیاموزد و برای هر کسی در زندگی شخصی و اجتماعی مفید باشد.

کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری را موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، به چاپ رسانده است.

کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی افرادی که دوست دارند مهارت حل مساله را در خود تقویت کنند و تصمیمات موفقی در حوزه‌ی گوناگون زندگی خود بگیرند،‌ کاربردی است.

در بخشی از کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری می‌خوانیم

توماس ودلبورگ در کتاب «مسأله شما چیست؟» بیان می‌نماید که برای تشخیص درست مسأله باید حتما تعریف اولیه که در این فصل چارچوب‌بندی اولیه نامیده می‌شود و چارچوب‌بندی مجدد انجام پذیرد. بیش از 50 سال تحقیقات نشان می‌دهد توانایی چارچوب‌بندی مجدد یک مهارت فوق‌العاده قدرتمند است. افراد با این مهارت تصمیم‌گیری بهتری انجام می‌دهند. یک نکته را در باب اهمیت چارچوب‌بندی درست در نظر داشته باشید، شکلی که مسأله را چارچوب‌بندی می‌کنید، تعیین می‌کند که چه راه‌حلی پدیدار شود. در اکثر مواقع با تغییر زاویه نگرش به مسأله (چارچوب‌بندی مجدد) راه‌حل‌های بهتری به دست می‌آید.

خوش‌بینی مهم‌ترین خصوصیت پایه‌ای افرادی با مهارت حل مسأله است. این افراد وقتی با مسأله مواجه می‌شوند، مسأله را به‌عنوان سرنوشت خود نمی‌پذیرند و اعتقاد دارند راه بهتری وجود دارد که قابلیت کشف آن را دارند. در نظر داشته باشید خوش‌بینی به تنهایی برای حل مسأله کافی نیست و تاریخ بشر سرشار از افراد خوش‌بینی است که بدون تفکر دچار شکست شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: مبانی حل مسأله
فصل دوم: چرخه حیات حل مسأله
فصل سوم: تعریف اولیه مسأله
فصل چهارم: چارچوب‌بندی مجدد
فصل پنجم: شکافتن و تحلیل مسأله
فصل ششم: تصمیم‌گیری و بیان داستان تصمیم‌سازی
فصل هفتم: برنامه‌ریزی
فصل هشتم: اجرا، کنترل و بهبود تصمیم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-622-218-490-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری

برای دریافت کتاب تکنیک‌های نوین حل مساله و تصمیم گیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.