معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها

عکس جلد کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها

آیا تا‌به‌حال به اهمیت روابط انسانی در محیط کار فکر کرده‌اید؟ چگونه می‌توان با درک بهتر رفتار سازمانی، عملکرد خود و دیگران را بهبود بخشید؟ کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها نوشته‌ی پرستو دمرچلی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. او با بررسی مفاهیمی چون شخصیت، نگرش و انگیزش، دیدگاهی جامع از رفتار انسان در سازمان ارائه می‌کند. این کتاب راهنمایی کاربردی برای افزایش بهره‌وری، رضایت شغلی و موفقیت در محیط کار است.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها

در سازمان‌های امروزی، درک صحیح رفتار انسان‌ها و مدیریت مؤثر آن‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیران است. کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها نوشته‌ی پرستو دمرچلی، راهنمایی جامع و کاربردی برای همه‌ی افرادی است که به دنبال بهبود عملکرد خود و سازمانشان هستند. این کتاب با نگاهی عمیق به مفاهیم کلیدی رفتار سازمانی، خوانندگان را با اصول و تکنیک‌های لازم برای ایجاد محیط کاری مثبت آشنا می‌کند. نویسنده با تکیه بر سال‌ها تجربه و مطالعات گسترده در این حوزه، مباحثی چون شخصیت، نگرش، انگیزش، رهبری و فرهنگ سازمانی را به شکلی ساده و قابل فهم تشریح می‌کند.

یکی از نقاط قوت کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها، تمرکز ویژه‌ی آن بر کاربرد عملی مفاهیم رفتار سازمانی است. پرستو دمرچلی با ارائه‌ی مثال‌ به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از این دانش برای حل مشکلات روزمره‌ی یک سازمان استفاده کرد. بخش جالب توجهی از کتاب به موضوع «روابط انسانی» اختصاص یافته است. نویسنده در کتاب این‌گونه شرح داده است: «روابط انسانی به مراتب فراتر از یک وظیفه‌ی سازمانی هستند. شخصیت سازمان به وسیله‌ی سیاست‌ها و رفتارهایی که در روابط انسانی اعمال می‌شود، اندازه‌گیری می‌گردد.» این بخش به تشریح اهمیت روابط انسانی در محیط کار می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با بهبود این روابط، عملکرد سازمانی را ارتقا داد.
کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها همچنین به موضوعات مهمی چون مدیریت تغییر، حل تعارض و تصمیم‌گیری گروهی می‌پردازد. پرستو دمرچلی با ارائه‌ی راهکارهای عملی، خوانندگان را قادر می‌سازد تا با چالش‌های پیچیده‌ی محیط کار امروزی به شکلی مؤثر مواجه شوند و بتوانند تصمیم‌گیری‌های بهتری درآن‌واحد داشته باشند.

پرستو دمرچلی در کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها تنها به ارائه‌ی نظریه‌ها بسنده نکرده، بلکه راهکارهای عملی برای پیاده‌سازی این مفاهیم در محیط واقعی سازمان‌ها را نیز ارائه داده است. این ویژگی، کتاب را به منبعی مناسب برای مدیران در همه‌ی سطوح تبدیل کرده است؛ این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب، مهارت‌های رهبری خود را ارتقا دهندد. دانشجویان رشته‌های مدیریت و روان‌شناسی نیز می‌توانند از مفاهیم کاربردی آن در تحصیلات و آینده‌ی شغلی خود استفاده کنند.

در بخشی از کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها می‌خوانیم

یکی از چالش‌های اساسی رفتار سازمانی در بحث شخصیت این است، که آیا مدل‌های شخصیت که در غرب مدل‌سازی شده‌است، در شرق نیز به همین‌ صورت قابلیت کاربرد دارد؟ آیا می‌توان با آزمون‌های شخصیت غربی، شخصیت شرقی را اندازه گرفت؟ آیا در همه‌ی فرهنگ‌ها فقط همین پنج بعد شخصیت مدل پنج عامل اصلی وجود دارد؛ یا ابعاد دیگری نیز مطرح است؟

از بین مدل‌های شخصیت، مدل پنج عامل اصلی تقریباً در همه‌ی مطالعات بین فرهنگی با حدودی تغییر مشاهده شده‌است. این مطالعات در کشورهای متعدد و متنوع آمریکایی، اروپایی، آسیایی و بعضی از کشورهای آفریقایی صورت گرفته‌است، که به‌ لحاظ فرهنگی تفاوت زیادی با هم دارند. تفاوت‌های فرهنگی در ابعاد شخصیتی افراد تأثیر می‌گذارد؛ برای مثال افراد در آمریکا و آلمان فردگرا و در مقابل در چین و ژاپن جمع‌گرا هستند. مدل پنج عامل اصلی شخصیت در کشورهای فردگرا پیشبینی‌کننده بسیار مهم‌تری است تا در کشورهای جمع‌گرا و هرچند در کشورهای جمع‌گرا نیز کاربرد دارد؛ ولی در کشورهای فردگرا تبیین مناسب‌تری از ابعاد شخصیت ارائه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: روابط انسانی
فصل دوم: رفتار سازمانی
فصل سوم: مدیریت رفتار سازمانی
فصل چهارم: مهارت‌های مدیریت
فصل پنجم: دوست داشتن دیگران
فصل ششم: مهارت گوش دادن مؤثر
فصل هفتم: استرس و فشار روانی
فصل هشتم: اهمیت ارتباطات و آشنایی با انواع ارتباطات
فصل نهم: تصمیم‌گیری چیست؟
فصل دهم: کارایی و اثربخشی
فصل یازدهم: هوش در رفتار سازمانی
فصل دوازدهم: سیاست سازمانی
لغات و اصطلاحات
پرسش‌های آکادمیک رفتار سازمانی
برخی از منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-622-218-546-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها

برای دریافت کتاب مهارت‌های رفتار سازمانی برای مدیران و کارکنان سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.