معرفی و دانلود کتاب چارچوب اجرای استراتژی: نقشه راهی برای رسیدن به ابرهدف سازمان

برای دانلود قانونی کتاب چارچوب اجرای استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چارچوب اجرای استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چارچوب اجرای استراتژی: نقشه راهی برای رسیدن به ابرهدف سازمان

عمل‌گرایی را با کتاب چارچوب اجرای استراتژی بیاموزید! کریس مک چزنی، شان کاوی و جیم هولینگ پس از سال‌های تجربه، تضمین می‌کنند تکنیک‌هایی که در این اثر یاد می‌گیرید، کسب‌وکار شما را برای همیشه متحول خواهد کرد. با این کتاب تیم‌ها بالاترین درجه‌ی بهره‌وری را در سازمان خواهند داشت و رهبران سریع‌تر به اهدافشان خواهند رسید.

درباره‌ی کتاب چارچوب اجرای استراتژی

دنیای امروز دنیای کارآفرینی است. بسیاری از افرادی که از دنیای کارمندی خسته شده‌اند، تصمیم می‌گیرند کسب‌وکاری تازه راه بیندازند و برای خودشان کار کنند. بسیاری از این کسب‌وکارهای نوپا در همان ابتدای راه از بین می‌روند؛ اما چرا؟ عوامل مختلفی در شکست یک کسب‌وکار مؤثرند؛ از سنگ‌اندازی‌های دولت بگیرید تا کارمندان وظیفه‌نشناس. در این میان عواملی هستند که مستقیماً به مدیر بستگی دارند. اگر رهبر تیم از روش‌های استراتژیک برای مدیریت بهره می‌برد، شاید مقابله با چالش‌های احتمالی ساده‌تر می‌شد. اگر رهبر تیم اهداف را به طور کامل مشخص می‌کرد و به آن‌ها پایبند می‌ماند، شاید کسب‌وکار به موفقیتی باورنکردنی می‌رسید. کتاب چارچوب اجرای استراتژی (The 4 Disciplines of Execution) دقیقاً برای همین افراد است. برای همه‌ی کسانی که نمی‌خواهند فقط هدف‌گذاری کنند؛ بلکه قصد دارند آن اهداف را مو به مو به اجرا درآورند.

معرفی و دانلود کتاب چارچوب اجرای استراتژی

اما منظور از چارچوب اجرای استراتژی دقیقا‌ً چیست؟ چارچوب یا چهارچوب درواقع 4 جزء دارد؛ پس در این‌جا هم با 4 جزء یا آن‌طور که رضا رایان راد و طاهر شریعت‌پناهی ترجمه کرده‌اند، 4 ضابطه سر و کار داریم. این 4 ضابطه عبارتند از: تمرکز بر ابرهدف، به کار بستن سنجه‌های پیشایند، داشتن تابلوی امتیازاتی انگیزه‌بخش و ایجاد ضرباهنگ پاسخ‌گویی. اگر کمی از انبوه اصطلاحات گیج شده‌اید، نگران نباشید. در ادامه درباره‌ی هر کدام از این ضوابط توضیح خواهیم داد.

  • ضابطه‌ی اول. تمرکز بر ابرهدف‌ها: اغلب سازمان‌‌ها به اهداف بسیار گسترده و دور و دراز توجه دارند؛ از این رو بهره‌وری کارکنان کاهش می‌یابد و نتایج آن‌چنان که باید درخشان نیستند. کریس مک‌چزنی (Chris Mcchesney)، شان کاوی (Sean Covey) و جیم هولینگ (Jim Huling) پیشنهاد می‌کنندکه یک یا دو ابرهدف را مشخص کنید. ابرهدف‌ها همان اهدافی هستند که بیشترین تأثیر را در نتیجه دارند و همه‌ی انرژی تیم‌های سازمان، باید صرف آن شود. حال برای شناسایی ابرهدف‌ها باید چه کرد؟ باید اهداف استراتژیک سازمان یادداشت شوند و بررسی شود که کدام اهداف کارها را آسان‌تر می‌کنند. ابرهدف‌ها باید قابل‌اندازه‌گیری و واضح باشند و به همه‌ی اعضای سازمان ابلاغ شوند.
  • ضابطه‌ی دوم. به کار بستن سنجه‌های پیشایند: بگذارید سنجه‌های پیشایند را با مثالی توضیح دهیم. اگر ابرهدف سازمان افزایش فروش باشد، یکی از سنجه‌های پیشایند تعداد تماس‌های منجر به فروش در طول هفته است. برای نزدیک‌تر شدن به اهداف، این سنجه‌ها باید دائماً ارزیابی شوند. طبیعتاً سنجه‌هایی که به موفقیت منجر می‌شوند، تمرکز بیشتری را می‌طلبند.
  • ضابطه‌ی سوم. داشتن تابلوی امتیازاتی انگیزه‌بخش: نشان دادن میزان پیشرفت با استفاده از ابزارهای بصری، یکی از مهم‌ترین عوامل بالا نگه داشتن انگیزه‌ی اعضای تیم است. در کتاب چارچوب اجرای استراتژی توضیح داده می‌شود که تیم‌ها فقط و فقط زمانی بهترین عملکرد خود را دارند که بتوانند پیشرفتشان را به‌وضوح ببینند و از سهمشان در موفقیت سازمان آگاه شوند.
  • ضابطه‌ی چهارم. ایجاد ضرباهنگ پاسخ‌گویی: در جلسات منظم پاسخ‌گویی تیم‌ها گرد هم می‌آیند تا میزان پیشرفت خود را تبیین کنند، رهبران از نتایج تلاش‌های تیم‌ها بگویند و وظایف هفته‌های آتی مشخص شود. این جلسات باید کوتاه و گزارش‌محور باشند.

کریس مک‌چزنی، شان کاوی و جیم هولینگ در کتابشان با جزئیات همه‌ی این ضوابط را تشریح می‌کنند و نحوه‌ی اعمال آن‌ها را در سازمان توضیح می‌دهند. اما سه نویسنده‌ی کتاب چگونه به این 4 ضابطه رسیدند؟ آن‌ها در سال 2001 در شرکت فرانکلین‌کاوی این روش را پیاده کردند و هشت سال بعد، اولین چاپ کتاب چارچوب اجرای استراتژی را منتشر کردند. بعد از تعامل با خوانندگان در سراسر جهان، آن‌ها ویراست دوم کتاب را در سال 2017 با افزودن 30 درصد محتوای جدید، مجدداً عرضه کردند.

کریس مک‌چزنی رهبر اجرایی شرکت فرانکلین‌کاوی است. او 20 سال در حوزه‌ی مشاوره‌ی کسب‌وکار تجربه دارد و تاکنون به صدها سازمان کمک کرده تا رویکرد چارچوب اجرای استراتژی را پیاده کنند. او در کنار شان کاوی، رئیس شرکت فرانکلین‌کاوی، این چارچوب را به وجود آورده و تغییرات مثبتی را در سازمان‌ها رقم زده است. شان کاوی پسر استیون کاوی، نویسنده‌ی کتاب «هفت عادت مردمان مؤثر» است. جیم هولینگ مشاور، کوچ و سخنران موفقیت است. او نیز در شرکت فرانکلین‌کاوی فعالیت دارد و 40 سال تجربه‌ی خود را در کتاب چارچوب اجرای استراتژی نشان می‌دهد. بورلی واکر (Beverly Walker) و اسکات تیل (Scott Thele) نویسندگان همکار این کتاب هستند.

معرفی و دانلود کتاب چارچوب اجرای استراتژی

کتاب چارچوب اجرای استراتژی از زمان انتشارش به یکی از مهم‌ترین کتاب‌های حوزه‌ی رهبری و مدیریت کسب‌وکار نام گرفته است. سازمان‌هایی که قصد دارند اهدافشان را در دنیای واقعی پیاده کنند، از این کتاب بهره‌ی بسیاری خواهند برد. سازمان‌های بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک و نوپا، مؤسسات آموزشی و... همه و همه می‌توانند از توصیه‌های کریس مک‌چزنی، شان کاوی و جیم هولینگ استفاده کنند و شاهد نتایجی استثنایی و تغییرات معنادار باشند.

انتشارات آریاناقلم که در زمینه‌ی چاپ کتاب‌های حوزه‌ی کسب‌وکار تخصص دارد، کتاب چارچوب اجرای استراتژی را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب چارچوب اجرای استراتژی

  • پرفروش‌ترین کتاب وال‌استریت ژورنال
  • فروش بیش از نیم میلیون نسخه در سراسر دنیا

نکوداشت‌های کتاب چارچوب اجرای استراتژی

  • کتاب چارچوب اجرای استراتژی از آن کتاب‌هایی است که هر رهبری باید بخواند. (کلایتون کریستنسن، استاد مدرسه‌ی کسب‌وکار هاروارد و نویسنده‌ی کتاب «نظریه‌ی کارها»)
  • به طرفداران کتاب‌هایی مانند «از خوب به عالی» و «90 روز نخست یک مدیر»، توصیه می‌شود کتاب چارچوب اجرای استراتژی را بخوانند. (آمازون)
  • کتاب چارچوب اجرای استراتژی باعث می‌شود رهبران، تیم‌ها و کارمندان تمرکز خود را صرف مهم‌ترین اهداف کنند و بالاترین بازدهی را داشته باشند. این کتاب را هر رهبری که می‌خواهد شرکتی خارق‌العاده داشته باشد، باید بخواند. (دایانا توماس، معاون آموزش و یادگیری دانشگاه همبرگر مک‌دونالد)

کتاب چارچوب اجرای استراتژی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مدیریت یک تیم را بر عهده دارید، باید کتاب چارچوب اجرای استراتژی را بخوانید.

در بخشی از کتاب چارچوب اجرای استراتژی: نقشه راهی برای رسیدن به ابرهدف سازمان می‌خوانیم

فکر می‌کنید وقتی چالشِ قرار دادن انسانی روی کره‌ی ماه به‌صورت همگانی اعلام شد، در ناسا چه اتفاقی برای پاسخ‌گویی افتاد؟ به حد انفجار رسید. این مسئله به‌ویژه زمانی خودش را بهتر نشان می‌دهد که به یاد داشته باشید فضاپیمایی که قرار بود از آن استفاده کنند صرفاً دارای کسر کوچکی از توان محاسباتی گوشی هوشمندی بود که در جیب شماست. از این هم بدتر، مهندسان و دانشمندان هنوز هیچ فناوری عملیاتی‌ای برای پیروزی در این سه نبرد ضروری نداشتند. حالا که فکرش را می‌کنید شاید بگویید انسان‌ها در سال 1969 نباید امکان فرود روی کره‌ی ماه را پیدا می‌کردند.

حالا، به سؤال دیگری فکر کنید: وقتی پاسخ‌گویی به اوج رسید، چه اتفاقی برای روحیه و مشارکت فعال افتاد؟ آنها هم به نقطه‌ی اوجشان رسیدند. بیشتر رهبران از این مسئله شگفت‌زده می‌شوند. ما به‌طور معمول این‌طور فکر می‌کنیم که وقتی پاسخ‌گویی در بالاترین حدش قرار دارد، فشارش باعث می‌شود روحیه‌ها خراب شود. واقعیت خلاف این است: محدودسازی تمرکزتان باعث افزایش هردو، هم پاسخ‌گویی و هم مشارکت فعال تیمتان، می‌شود.

وقتی تیمی از داشتن ده‌ها هدف «حقیقتاً امیدواریم» به یک یا دو هدف «به هر قیمتی» تغییر موضع می‌دهد، تأثیر آن بر روحیه‌ها خیره‌کننده است. انگار کلید برقی داخل سر هریک از اعضای گروه هست که رویش نوشته است «مسابقه شروع شد!». اگر بتوانید آن کلید را بزنید زیربنایی برای اجرای خارق‌العاده را ایجاد کرده‌اید. وقتی رئیس‌جمهور کندی گفت رفتن به ماه و برگشتن تا پایان این دهه، او این کلید را زد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
پیشگفتار ویراست اول
مقدمه
یادگیری 4 ضابطه
فصل 1. مشکل واقعیِ اجرا
فصل 2. ضابطه‌ی 1: تمرکز بر ابرهدف
فصل 3. ضابطه‌ی 2: به کار بستن سنجه‌های پیشایند
فصل 4. ضابطه‌ی 3: داشتن تابلوی امتیازاتی انگیزه‌بخش
فصل 5. ضابطه‌ی 4: ایجاد ضرب‌آهنگ پاسخ‌گویی
اِعمال 4 ضابطه در جایگاه رهبر رهبران
فصل 6. انتخاب نقطه‌ی تمرکز
فصل 7. تبدیل تمرکز سازمانی به اهداف کمّی قابل اجرا
فصل 8. مجاب کردن رهبرانتان
فصل 9. اجرای پروژه با 4 ضابطه
فصل 10. حفظ پایدار نتایج 4 ضابطه و مشارکت فعال
اِعمال 4 ضابطه در جایگاه رهبر تیم خط مقدم
فصل 11. چه انتظاری داشته باشیم
فصل 12. اِعمال ضابطه‌ی 1: تمرکز بر ابرهدف
فصل 13. اِعمال ضابطه‌ی 2: به کار بستن سنجه‌های پیشایند
فصل 14. اِعمال ضابطه‌ی 3: داشتن تابلوی امتیازاتی انگیزه‌بخش
فصل 15. اِعمال ضابطه‌ی 4: ایجاد ضرب‌آهنگ پاسخ‌گویی
جزء ازقلم‌افتاده
درباره‌ی نویسندگان
واژه‌نامه‌ی توصیفی
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چارچوب اجرای استراتژی: نقشه راهی برای رسیدن به ابرهدف سازمان
نویسنده، ، ، ،
مترجمرضا رایان راد، سید طاهر شریعت پناهی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-7677-94-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چارچوب اجرای استراتژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چارچوب اجرای استراتژی

برای دریافت کتاب چارچوب اجرای استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.