معرفی و دانلود کتاب من قاتل پسرتان هستم

عکس جلد کتاب من قاتل پسرتان هستم
قیمت:
۲۳۲۰۰ ۱۶,۲۴۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من قاتل پسرتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من قاتل پسرتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من قاتل پسرتان هستم

کتاب من قاتل پسرتان هستم، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه درباره‌ی دوران دفاع مقدس را در خود گنجانده‌است. احمد دهقان، نویسند‌ه‌ی کتاب، تجربه‌های شخصیِ خود را از حضور در جبهه‌های نبردِ حق علیه باطل در این کتاب و در قالب داستان‌هایی کوتاه و خواندنی مطرح کرده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، حس‌و‌حال روزهای دفاع مقدس در ذهن خواننده تداعی می‌شود.

درباره‌ی کتاب من قاتل پسرتان هستم

کتاب من قاتل پسرتان هستم، چندین داستان کوتاه از دوران دفاع مقدس را پیش روی خواننده‌ قرار می‌دهد. احمد دهقان، نویسنده‌ی کتاب، مدت‌زمانی از عمر خود را در جبهه‌های نبرد گذرانده‌است. در نتیجه داستان‌هایی که در کتاب من قاتل پسرتان هستم، مطالعه‌ می‌کنید، روایت‌هایی است واقعی و نفس‌گیر از میادین نبرد. این روایت‌ها، خواننده را با دلاورمردی و مظلومیت شیرمردانِ ایرانی در جبهه‌‌ی نبرد حق علیه باطل آشنا می‌کند.

مجموعه داستان‌های کتابِ من قاتل پسرتان هستم،‌ پس از انتشار با بازخوردهای مختلفی روبه‌رو شدند. نویسنده‌ در این اثر، روایتی تلخ و واقع‌گرایانه از تأثیرات جنگ بر روح و روان رزمنده‌‌ها بیان کرده است. قهرمان‌های داستانِ کتاب حاضر، پس از پایان نبرد، با زخم‌های عمیقی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. احمد دهقان، بدون پرداختن به جنبه‌های آرمانی و شعاری جنگ، تلاش کرده تا روایتی صادقانه و بی‌پیرایه از تجربیات رزمندگان ارائه دهد. این رویکرد صادقانه، مهم‌ترینِ ویژگی‌های داستان‌های کتاب پیشِ رو به‌حساب می‌آید.

عنوان کتاب از یکی از داستان‌های کوتاهِ کتاب، به همین نام، برگرفته‌ شده‌است. این داستان، دواقع نامه‌ای شخصی است که سربازی برای پدرش نوشته. در این داستان، یک سرباز ایرانی پس از انجام ماموریتی دشوار و ارتکاب عملی وحشیانه، با عذاب وجدانی عمیق درگیر می‌شود. داستان من قاتل پسرتان هستم، روایت تکان‌دهنده‌ای دارد و خواننده را به اعماق تاریکی‌های جنگ می‌کشاند.

هدف نویسنده از نگارش داستان‌های کوتاه کتاب من قاتل پسرتان هستم،‌ ارائه‌ی روایتی صادقانه و بی‌طرفانه از جنگ بوده است. احمد دهقان سعی کرده تا بدون تحریف حقایق یا تخریب ارزش‌ها، چهره‌ای واقعی از بی‌رحمی جنگ را پیشِ روی خواننده قرار دهد. وی، جنگ را پدیده‌ی پیچیده‌ای می‌داند که نمی‌توان آن را فقط با نگاهی ایدئولوژیک بررسی کرد. نخستین داستان این کتاب، «مسافر» نام دارد. «بلدرچین»، «زندگی سگی»، «تمبر»، «بلیت»، «پری دریایی»، «من قاتل پسرتان هستم»، «بازگشت»، «بن‌بست» و «پیشکشی»، به‌ترتیب نام دیگر داستان‌های کوتاهی است که در این اثر مطالعه می‌کنید.

کتاب من قاتل پسرتان هستم را نشر افق، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

افتخارات کتاب من قاتل پسرتان هستم

  • نامزد جایزه‌ی ادبی مهرگان (پکا) در سال 1384
  • نامزد جایزه‌ی ادبی منتقدان و مطبوعات در سال 1384
  • نامزد جایزه‌ی ادبی بنیاد گلشیری در سال 1384

اقتباس‌های سینمایی کتاب من قاتل پسرتان هستم

  • فیلم پاداش سکوت به کارگردانی مازیار میری با هنرپیشگی پرویز پرستویی اقتباسی از این کتاب است.

کتاب من قاتل پسرتان هستم برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به مطالعه‌ی آثار ادبیات پایداری، مخاطب‌های اصلی کتاب من قاتل پسرتان هستم، به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه ایرانی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب من قاتل پسرتان هستم می‌خوانیم

رمضان بیابانی را در سال‌های جنگ می‌شناختم. کارمند ساده‌ای که کمی به خل‌وضعی می‌زد. عاشق جبهه بود. اگر بگویم عاشق جبهه و جنگ و تیر و تفنگ دروغ گفته‌ام. عاشق بچه‌های جبهه بود. با داشتن زن و چهار بچه‌ی قد و نیم قد - البته این عدد تا موقعی است که من خبر دارم - اعزام می‌شد به جبهه. در هر اعزام، به جای سه ماه که مدت اعزام هر نیروی داوطلب بود، هفت هشت ماه می‌ماند. عضو دسته و گروهانی نبود. هنگام رفتن نیروها به خط مقدم جنگ می‌گذاشتندش همان‌جا تا مواظب چادرها و وسایل باشد. همیشه خدا هم، پس از برگشتنمان تا چند روز اشک می‌ریخت. هر بار چند نفری شهید می‌شدند و او تا خبرش را می‌شنید، مثل بچه‌ها اشک می‌ریخت و با سر آستین دماغش را پاک می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

مسافر
بلدرچین
زندگی سگی
تمبر
بلیت
پری دریایی
من قاتل پسرتان هستم
بازگشت
بن‌بست
پیشکشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من قاتل پسرتان هستم
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-964-369-168-4
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
۲۳۲۰۰ ۱۶,۲۴۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من قاتل پسرتان هستم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من قاتل پسرتان هستم

برای دریافت کتاب من قاتل پسرتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.