معرفی و دانلود کتاب من اخمالو نیستم!

عکس جلد کتاب من اخمالو نیستم!
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من اخمالو نیستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من اخمالو نیستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من اخمالو نیستم!

من که اخمالو نیستم، فقط یه‌کمی کینه‌ای و یه‌کوچولو ترش‌رو هستم! انگور کوچولوی کتاب من اخمالو نیستم! نوشته‌ی جوری جان، یک بچه‌ی بسیار مهربان و شیرین است؛ از آن‌هایی که همه‌ی بچه‌ها دلشان می‌خواهد با او دوست باشند. اما یک روز اتفاق ناراحت‌کننده‌ای برای حبه‌کوچولو می‌افتد که او را تبدیل به یک انگور ترش‌رو و اخمالو می‌کند: او همه‌ی دوستانش را به تولدش دعوت می‌کند اما سروکله‌ی هیچ‌کدام از بچه‌ها پیدا نمی‌شود! حالا او باید با کینه‌ای که از دوستانش به دل گرفته چه‌طور کنار بیاید؟

درباره‌ی کتاب من اخمالو نیستم!

انگور کوچولو هیچ‌وقت دلش نمی‌خواست اخمو و بداخلاق باشد، اما بعد از ماجرای تولد، تحمل همه‌چیز برایش سخت و دشوار است. بیایید به این ماجرا کمی فکر کنیم. دوستان انگور کوچولو خیلی میوه‌های نامردی بوده‌اند. انگور کوچولو این‌همه زحمت کشیده بود و تمام شب جلوی در خانه منتظر نشسته بود تا حداقل یکی از آن‌ها سروکله‌اش پیدا شود اما حتی دریغ از پیدا شدن تاج آناناس کوچولو از پشت بوته‌ها! هیچ‌کس نیامد! انگور کوچولو از آن شب به بعد فقط به یک چیز فکر می‌کند: کینه، کینه، کینه. کتاب من اخمالو نیستم (The Sour Grape) نوشته‌ی جوری جان (Jory John) داستان انگور کوچکی را روایت می‌کند که برای مدت‌های طولانی ترش‌رو باقی می‌ماند اما در نهایت روزی اتفاقی می‌افتد که متوجه رفتار اشتباهش می‌شود.

کتاب من اخمالو نیستم! به کودکان می‌آموزد که هیچ‌کس از دوستان و اطرافیان ما بی‌نقص نیست. ما این حق را داریم که از دست بقیه ناراحت و دلخور شویم؛ اما کینه به دل گرفتن از دست رفتارهای بقیه تنها زندگی را برای ما سخت خواهد کرد. غرغرو بودن تنها باعث می‌شود که بخش زیادی از انرژی روزانه‌ی ما صرف چیزهای منفی شود. جوری جان در ضمن روایت کردن این داستان خواندنی و گیرا به کودکان یاد می‌دهد که بهترین کاری که می‌توانیم در لحظات ناراحتی از دیگران انجام دهیم آن است که با آن‌ها در مورد این مسائل صحبت کنیم. کودکان باید این را بیاموزند که وقت‌های ناراحتی، نباید راهشان را بکشند و بروند! باید با آدم‌ها صحبت کنند و به دنبال راه‌حل‌هایی بگردند که سوءتفاهم‌ها را برطرف کنند.

تصویرنگاری‌های کتاب پیش رو توسط پیت آزولد انجام شده است. او در این کتاب با به‌تصویرکشیدن نقاشی‌هایی رنگارنگ از میوه‌هایی زیبا، شادی و نشاط را به دنیای کودکانه‌ی مخاطبان خود وارد می‌کند. وظیفه‌ی ترجمه‌ی این داستان آموزنده که پرفروش‌ترین اثر نیویورک تایمز نیز بوده است، برعهده‌ی آناهیتا حضرتی کیاوندانی بوده است و انتشار کتاب من اخمالو نیستم! را نیز انتشارات پرتقال برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های من می‌توانم

مجموعه کتاب‌های من می‌توانم نشر پرتقال، داستان‌های آموزنده‌ای است از مجموعه میوه‌های کوچکی که قرار است به کودکان مهارت‌های زندگی و ارتباط با دیگران را آموزش دهند. «من بد نیستم!»، «من تنبل نیستم!»، «من باحال هستم!»، «من باهوش هستم!» و «من خوب هستم!» از سری کتاب‌های این مجموعه است. پذیرفتن خود، افزایش اعتمادبه‌نفس، بالا بردن روحیه‌ی زندگی در اجتماع از جمله تأثیراتی است که مطالعه‌ی کتاب‌های پیش رو برای کودکان خواهد داشت. این مجموعه، جزو پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های داستانی کودکان نیویورک تایمز بوده است.

نکوداشت‌‌های کتاب من اخمالو نیستم!

  • داستانی دلنشنین، مهربانانه و بامزه. (Kirkus Reviews)
  • یکی دیگر از افزودنی‌های بانمک به سری داستان‌های میوه‌ایِ جوری جان که مطمئنا روی لب شما لبخند می‌آورد! (creative steps)

کتاب من اخمالو نیستم! برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 6 تا 8 ساله می‌توانند با مطالعه‌ی این داستان آموزنده و جذاب یاد بگیرند که کینه‌ای بودن نه‌تنها چیز خوبی نیست بلکه می‌تواند انرژی بسیاری از ما را بگیرد. ما به جای این‌که کینه‌ای باشیم باید به دوستان‌مان بگوییم که از آن‌ها ناراحتیم و با آن‌ها در این مورد صحبت کنیم.

در بخشی از کتاب من اخمالو نیستم! می‌خوانیم

تولدم بود. هفته‌ها طول کشید تا به هر ضرب‌ و زوری می‌شد برای یک جشن بزرگ برنامه‌ریزی کنم. روی دعوت‌نامه‌هایی که فرستادم، تاریخ جشن را مشخص و واضح نوشتم. حساب کنید چه خبر بود: چرخ‌وفلک رزرو کرده بودم با شعبده‌بازی و گاری‌سواری و یک‌عالمه خوراکی‌های مختلف. البته قسمت اصلی جشن که آتش‌بازی بود، موقع غروب خورشید برگزار می‌شد. جلوی در ورودی با لبخندی گنده و انگوری منتظر رسیدن مهمان‌ها بودم. منتظر ماندم. انگار همه کمی دیر کرده بودند. هیچ اشکالی نداشت. پیش می‌آمد. برای همین باز هم منتظر ماندم. کلی گردوخاک آمد. آن دورها گرگی زوزه کشید. خوشید رفت پشت کوه‌ها! و من منتظر ماندم. سروکله‌ی هیچ‌کس پیدا نشد. هیچ‌کس هیچ‌کس!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من اخمالو نیستم!
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-274-711-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من اخمالو نیستم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من اخمالو نیستم!

برای دریافت کتاب من اخمالو نیستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.