معرفی و دانلود کتاب مقیاس افزایی برق آسا: روشی پرشتاب برای ساختن کسب و کاری بسیار ارزشمند

عکس جلد کتاب مقیاس افزایی برق آسا: روشی پرشتاب برای ساختن کسب و کاری بسیار ارزشمند
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقیاس افزایی برق آسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقیاس افزایی برق آسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقیاس افزایی برق آسا: روشی پرشتاب برای ساختن کسب و کاری بسیار ارزشمند

لطفا از عنوان کتاب نترسید! کتاب مقیاس افزایی برق آسا گرچه عنوان عجیب و پیچیده‌ای دارد اما پر است از راهکارهایی ساده که برای نجات کسب‌وکارتان به آن‌ها نیاز دارید. رید هافمن به همراه کریس یه در این کتاب به مخاطب خود یاد می‌دهد که چگونه در عصر تکنولوژی خود را با فضای کسب و کار تطبیق دهد و با توجه به زیست‌بومی که در آن کسب‌وکارش را راه‌اندازی کرده سرعت رشد خود را تا بی‌نهایت افزایش دهد.

درباره‌ی کتاب مقیاس‌افزایی برق‌آسا

تا پیش از ابداع آسانسور، آدمی می‌دانست که برای دست یافتن به بالاترین حد چیزی باید پله‌ها را تک به تک بپیماید اما پیشرفت تکنولوژی ذوق انسان سنتی را کور کرد: می‌شود یک‌شبه هم ره صدساله را پیمود. کتاب مقیاس‌افزایی برق‌آسا: روشی پرشتاب برای ساختن کسب‌وکاری بسیار ارزشمند (Blitzscaling: The Lightning-Fast Path to Building Massively Valuable Companies)‌ اثر رید هافمن (Reid Hoffman) و کریس یه (Chris Yeh) آسانسور شما برای به اوج رساندن کسب‌وکارتان است، بی‌آنکه در میانه‌ی پلکان پیشرفت دچار ناامیدی شوید.

رید هافمن، بنیانگذار لینکدین، کتاب مقیاس‌افزایی برق‌آسا را در شش فصل کلی تدوین کرده است. او در فصل اول اصول اولیه‌ی این تکنیک را بیان می‌کند و پنج مرحله‌ی آن را به‌تفصیل بیان می‌کند. در فصل دوم این کارآفرین موفق و برجسته تحت عنوان «نوآوری در مدل کسب‌وکار» الگوهایی را شرح می دهد که شما هم می‌توانید در توسعه‌ی کار خود از آن بهره ببرید. نکته‌ی مهمی که این کتاب را از سایر کتاب‌های مشابه مجزا می‌کند ارائه‌ی مثال‌های کاربردی از کسب‌وکارها و نهادهایی است که هم‌اکنون در سطح جهانی مشغول به کارند. نویسنده در جای‌جای کتاب به خود و مخاطبش یادآوری می‌کند که تکنولوژی چگونه معادلات را بر هم زده و اگر استراتژی کسب‌وکارهای نوپا مبتنی‌بر تکنولوژی نباشند محکوم به شکستند. بر همین اساس، او تلاش می‌کند تا به مدیران این حوزه بیاموزد که انعطاف‌پذیری بیشتری درمقابل بحران‌های دنیای جدید نشان دهند تا بتوانند با اتخاد تکنیک‌های به‌جا از سقوط و افول شرکت خود جلوگیری کنند.

معرفی و دانلود کتاب مقیاس افزایی برق آسا

یکی از اصول مهمی که رید هافمن و کریس یه همواره به مخاطب یادآوری می‌کنند ناکارآمدی شهود سنتی در کنترل بازار است. از نظر او رشد در اقتصاد دیجیتال امروز، جنبه‌های مختلفی دارد که همه‌ی این جنبه‌ها نیاز به دانشی همراه با خلاقیت دارد. این کتاب برای صاحبان کسب و کار مانند یک نقشه‌ی گنج است. کارآفرینان با بینش‌های ارزشمندی که این کتاب در اختیارشان قرار می‌دهد می‌توانند رشد و پیشرفت شرکت خود را با مقیاس‌های عادلانه‌تری بسنجند و برنامه‌ی بهتری برای بهبود کار خود طراحی کنند.

این کتاب را انتشارات آریاناقلم با ترجمه‌ی طاهر شریعت‌پناهی به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب مقیاس‌افزایی برق‌آسا

  • آنچه برای کشف پیش روی شماست و ابزاری که قرار است با خواندن این کتاب به دست آورید هرگز از این کاربردی‌تر نبوده‌اند. این بهترین زمان برای خواندن این کتاب است. (بیل گیتس)
  • این کتاب همان اثری است که دنیای استارتاپ‌ها سال‌ها منتظرش بوده. به نظرم هیچ کتابی نتوانسته چنین کامل و بی‌نقص چالش‌هایی را که یک شرکت با آن‌ها روبه‌روست به تصویر بکشد. این کتاب برخی از رازهای کلیدی برای ساخت و ایجاد یک بیزنس جهانی در سریع‌ترین حالت ممکن را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. (برایان چسکی، بنیان‌گذار AirBnb)
  • کتاب مقیاس‌افزایی برق‌آسا نشان می‌دهد چطور شرکت‌ها می‌توانند برای مشتری‌های خود در عصر دیجیتال ارزش‌آفرین باشند. یک شهود و درک قابل‌توجه از اینکه اقتصاد نوین چگونه برپا می‌شود و تجارت جهانی چگونه از قبل آن متحول خواهد شد. (شریل سندبرگ)
  • کتاب مقیاس‌افزایی برق‌آسا با مطالعات موردی کلیدی از آنچه که واقعا برای ساخت یک شرکت پیشتاز لازم است تصویری دقیق ترسیم می‌کند. اگر می‌خواهید بیاموزید که چطور چالش‌ها را در کسب‌وکار مدیریت کنید این کتاب را بخوانید. (اریک اشمیت)
  • این کتاب بهترین کتابی بود که درباره‌ی چگونه شتاب دادن به رشد یک کسب‌وکار خواندم. آن هم با راهکارهایی که واقعا ارزش امتحان کردن را دارند. با ترکیبی کمیاب از بینش‌های جدید، موارد عملی و توصیه‌های اعمال‌پذیر. (آدام گرنت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب مقیاس‌افزایی برق‌آسا برای چه کسانی مناسب است؟

برای صاحبان کسب و کار این کتاب یک ابزار کاربردی و ارزشمند است.

در بخشی از کتاب مقیاس افزایی برق آسا: روشی پرشتاب برای ساختن کسب و کاری بسیار ارزشمند می‌خوانیم

وقتی استارتاپی به بلوغ می‌رسد، تا جایی که محصول بی‌نظیر، بازار مشخص و قابل توجه، و کانال توزیع قابل اتکا در اختیار داشته باشد، این فرصت را دارد که به «اسکیل‌آپ» تبدیل شود. اسکیل‌آپ شرکتی تحول‌آفرین است که بر زندگی میلیون‌ها یا حتی میلیاردها نفر تأثیر می‌گذارد. غالباً، سریع‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر از استارتاپ به اسکیل‌آپ رشد پرشتابی است که با مقیاس‌افزایی برق‌آسا حاصل می‌شود.

شرکت تولید نرم‌افزار سازمانی اسلَک زمانی به این مرحله‌ی حیاتی رسید که توانست پذیرش سریع و شتاب‌گیرنده‌ی بازار اولیه‌اش یعنی تیم‌های توسعه‌ی نرم‌افزار را در مقایسه با برنامه‌های پیام‌رسان تیمی‌اش به نمایش بگذارد. تقریباً پنج سال از زمانی‌که اسلک تأسیس شد تا زمان عرضه‌ی اولیه‌ی محصولش گذشت. اما وقتی اسلک عرضه شد، هر کاربر جدیدی که اضافه می‌شد تعداد زیادی از همکارانش را اضافه می‌کرد؛ این کار به‌مدد فرایندی روان انجام می‌شد که امکان ملحق شدن سریع کاربران جدید را با برنامه‌ی ساده‌ای تحت وب یا با دانلود برنامه‌ی موبایل از آی‌تیونز یا گوگل‌پلِی فراهم می‌کرد. بدین‌ترتیب خود کاربران عامل گسترش کاربرد اسلک می‌شدند. پس از اینکه شرکت به این نقطه رسید به‌سرعت شروع به مقیاس‌افزایی کرد و با سرعتی سرسام‌آور به میزان کارکنان، سرمایه، و مشتریانش افزود. اسلک طی پنج سال اول عمرش 17 میلیون دلار درآورده بود؛ کمتر از هشت ماه از زمان عرضه 163 میلیون دلار دیگر و تا اواخر سال 2017 در مجموع 800 میلیون دلار درآمد داشت.

هر شرکتی، خواه غولی جهانی، خواه استارتاپی در پارکینگ خانه‌ی یکی از هم‌بنیان‌گذاران، عاشق این است که کسب‌وکارهای بی‌نظیری مثل ایربی‌ان‌بی، وی‌چت، و اسلک را راه‌اندازی کند و به رشد برساند. با‌این‌همه، آن‌هایی که عملاً موفق به انجام این کار، خصوصاً در حدواندازه‌های برایان چِسکی و پونی ما، می‌شوند، کماکان تا حد زیادی نادرند. چرا این‌طور است؟ چه چیزی این شرکت‌ها را از بقیه متمایز می‌کند؟

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار به قلم بیل‌ گیتس
مقدمه
2011: سان‌فرانسیسکو، مقرّ اصلی ایربی‌ان‌بی
2010: شنزن، چین، مقر اصلی تِن‌سِنت
مقیاس‌افزایی برق‌آسا: اسلحه‌ی سِرّی برای ساختن اسکیل‌آپ‌
ورود به دوران مقیاس‌افزایی برق‌آسا
سیلیکون ولی: جایی بی‌نقص برای رمزگشاییِ مقیاس‌افزایی برق‌آسا
چه‌کسی باید این کتاب را بخواند؟
یادداشت کوتاهی درباره‌ی اصطلاح «مقیاس‌افزایی برق‌آسا»
1. مقیاس‌افزایی برق‌آسا چیست؟
نرم‌افزار دارد دنیا را می‌خورد (و نجات می‌دهد)
انواع مقیاس‌افزایی
سه اصل اولیه‌ی مقیاس‌افزایی برق‌آسا
پنج مرحله‌ی مقیاس‌افزایی برق‌آسا
سه تکنیک کلیدی مقیاس‌افزایی برق‌آسا
2. نوآوری در مدل کسب‌وکار
طراحی با هدف به حداکثر رساندن رشد: چهار عامل رشد
طراحی به‌منظور به حداکثر رساندن رشد: دو محدودکننده‌ی رشد
الگوهای امتحان‌پس‌داده‌ی مدل کسب‌وکار
اصول زیربنایی نوآوری در مدل کسب‌وکار
تجزیه‌وتحلیل چند مدل کسب‌وکار میلیارددلاری
3. نوآوری در استراتژی
چه زمانی باید شروع به مقیاس‌افزایی برق‌آسا کنیم؟
چه‌زمانی باید مقیاس‌افزایی برق‌آسا را متوقف کنیم؟
می‌توانیم تصمیم بگیریم مقیاس‌افزایی برق‌آسا نکنیم؟
مقیاس‌افزایی برق‌آسا قابل تکرار و بهبود مداوم است
استراتژی مقیاس‌افزایی برق‌آسا چگونه در هر مرحله تغییر می‌کند
چگونه نقش بنیان‌گذار در هر مرحله تغییر می‌کند
4. نوآوری مدیریتی
هشت تغییر وضعیت کلیدی
نُه قانون خلاف منطق مقیاس‌افزایی برق‌آسا
نیاز پایان‌ناپذیر به تغییر
5. چشم‌انداز گسترده‌تر مقیاس‌افزایی برق‌آسا
مقیاس‌افزایی برق‌آسا فراتر از فناوری پیشرفته
مقیاس‌افزایی برق‌آسا در سازمانی بزرگ‌تر
مقیاس‌افزایی برق‌آسا در ورای کسب‌وکار
مقیاس‌افزایی برق‌آسا در منطقه‌ی سیلیکون ولی بزرگ
سایر مناطق درحال مقیاس‌افزایی برق‌آسا که باید زیر نظر داشت
چین: سرزمین مقیاس‌افزایی برق‌آسا
دفاع دربرابر مقیاس‌افزایی برق‌آسای رقبا
مقیاس‌افزایی برق‌آسای مسئولانه
مقیاس‌افزایی برق‌آسا در جامعه
6. چارچوب مقیاس‌افزایی برق‌آسای مسئولانه
طیف واکنش‌ها
توازن بین مسئولیت‌پذیری و سرعت عمل هنگام رشد سازمان
نتیجه‌گیری
پیوست: مقیاس‌افزایان برق‌آسا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقیاس افزایی برق آسا: روشی پرشتاب برای ساختن کسب و کاری بسیار ارزشمند
نویسنده،
مترجمطاهر شریعت پناهی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-7089-25-7
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقیاس افزایی برق آسا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقیاس افزایی برق آسا

برای دریافت کتاب مقیاس افزایی برق آسا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.