معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی

کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی نوشته‌ی جون او اسپنگلار، پول ام آندرسون، توماس آ باکر و دنیل پی کنناگتون منبعی جامع و کاربردی برای مطالعه و تسلط بر مهم‌ترین قوانین حاکم بر دنیای ورزش است. نویسندگان کوشیده‌اند تا در این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم به توضیح مسائلی همچون قرارداد حقوقی و قانون استخدام بپردازند و ورزشکاران را از حقوق خود مطلع سازند.

درباره‌ی کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی

تصور کنید که یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال حین بازی مرتکب خطای شدیدی شده و موجب شکستن پای یکی از حریفان خود می‌شود. او از داور کارت قرمز دریافت کرده و زمین را ترک می‌کند اما قضیه در همین نقطه به پایان نمی‌رسد. حریف او به بیمارستان منتقل می‌گردد و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد، او در بهترین حالت ناچار است یک فصل از قرارداد کاری خود را صرف بهبودی و نقاهت خود کند، بازی‌های مهم و سرنوشت‌سازی را از دست می‌دهد و از همه بدتر معلوم نیست که پایش مثل روز اول بشود. دوربین‌های زمین بازی مجددا مورد بازبینی قرار می‌گیرند، صحنه‌ی خطا توسط چند داور و کمیته‌ی انضباطی بازبینی می‌شود. نظر همه بر این است که خطا به شکل عمدی صورت گرفته و حریف آسیب‌دیده قصد دارد تا به این خاطر از بازیکن مذکور شکایت کند. گرچه بازیکن خطاکار اذعان می‌کند که خطای صورت‌گرفته کاملا سهوی بوده و نمی‌خواسته آسیبی بر حریف خود وارد کند اما کمیته رای نهایی خود را بی‌توجه به اظهارات او علیه‌ش اعلام می‌دارد. این مسئله گرچه چندان نادر و مهم به نظر نمی‌رسد اما تبدیل به یک نبرد حقوقی و بازی رسانه‌ای شده و واکنش‌های متفاوتی را تا به امروز برانگیخته است. در این میان حق با کیست؟ آیا بازیکن خطاکار حق اعتراض و دادخواهی دارد؟

آنچه مطرح شد، نشان‌دهنده‌ی پیچیدگی‌های حقوقی‌ست که در دنیای ورزش در جریان است. این پیچیدگی‌ها فقط محدود به خطاهای داخل زمین نیست، بلکه اختلافات در قرارداد، مسائل پیرامون دوپینگ و غیره را نیز در برمی‌گیرد.

حقوق در ورزش شاخه‌ای تخصصی از حقوق است که به مسائل و چالش‌های حقوقی مرتبط با دنیای ورزش و مسابقات ورزشی می‌پردازد. این رشته شامل طیف گسترده‌ای از مفاهیم حقوقی مختلف نظیر قرارداد، مسئولیت‌های مدنی، قانون اساسی، قانون حمایت از ورزشکاران و... می‌شود.

کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی (introduction to sport Law) نوشته‌ی جون او اسپنگلار، پول ام آندرسون، توماس آ باکر، دنیل پی کنناگتون به شرح و توضیح پاره‌ای از این قوانین می‌پردازد. این کتاب شامل ده فصل است و در هر فصل جنبه‌ای متفاوت از قانون مورد بحث و بررسی قرارگرفته است. از عناوین فصول این کتاب می‌توان به «مدیریت ریسک»، «قانون آژانس»، «قرارداد حقوقی»، «قانون استخدام» و... اشاره کرد.

یکی از نقاط قوت این کتاب سبک نگارش ساده و فصیح آن است. نویسندگان کوشیده‌اند تا به طور موثر مفاهیم حقوقی پیچیده را توضیح دهند و آن‌ها را برای همگان قابل فهم سازند. این کتاب به همت معصب خسروی، محمدرضا مقدسی‌فر، فاطمه عبدوی و امیر خالوفیروزآبادی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای وکلا، دانشجویان حقوق، ورزشکاران، مربیان و افراد فعال در حیطه‌ی ورزش مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی می‌خوانیم

اولین منبع قانونی آمریکا قانون عمومی است که در قرون وسطی در انگلستان مطرح شد.

منبع مهم دیگر قانون اساسی می‌باشد که شامل تمامی قوانین اساسی آمریکا و 50 ایالت آن‌ها می‌شود.

قوانین عادی منبع دیگری از قوانین است که شامل قوانین مصوبی است که در کنگره و هیئت‌های قانون گذاری دولتی تصویب می‌شود و شامل قوانین مصوب بخش‌ها نیز می‌باشد.

قوانین اجرایی منبع دیگر می‌باشد که توسط آژانس‌های اجرائی مختلف مانند کمیته‌ی تجاری فدرال هیئت ملی نیروی انسانی و اداره‌ی غذا و دارو ایجاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سیستم حقوقی ایالات متحده آمریکا
فصل 2: ضمان قهری (شبه جرم) و تعهد در قبال محصول تولیدی
فصل 3: مدیریت ریسک
فصل 4: قانون آژانس
فصل 5: قرارداد حقوقی
فصل 6: قانون استخدام
فصل 7: حقوق اساسی
فصل 8: برابری جنسی
فصل 9: قانون مالکیت
فصل 10: قانون ضدتر است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی
نویسنده، ، ،
مترجممعصب خسروی، محمدرضا مقدسی فر، فاطمه عبدوی، امیر خالوفیروزآبادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات282
زبانفارسی
شابک978-600-6904-72-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر حقوق ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.