معرفی و دانلود کتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim

عکس جلد کتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim

کتاب مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم با Vensim، اثری کامل برای یادگیریِ مهارت‌های مدل‌سازیِ سازوکارهای پیچیده با استفاده از نرم‌افزار وِنسیم است. خوآن مارتین گارسیا، نویسنده‌ی کتاب، اطلاعات کاملی درباره‌ی مدل‌سازی با روش پویاشناسی در این اثر مطرح کرده است. با مطالعه‌ی این اطلاعات، درک کاملی از پویاییِ مسائل پیچیده‌‌ی مورد بررسی و طراحی گزینه‌های سیاستی برای بهبود وضعیت موجود پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم با Vensim

کتاب مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم با Vensim با نام انگلیسی System Dynamics Modelling with Vensim، اثری برای یادگیریِ کاربردهای مدل‌های شبیه‌سازی برای مدیریت کنترل بازخوردیِ پیچیده با استفاده از نرم‌افزار وِنسیم است. خوآن مارتین گارسیا (Juan Martin Garcia)،‌ نویسنده‌ی کتاب، با زبانی ساده و خوش‌فهم، مثال‌های متعددی از حوزه‌های مختلف برای انجام پژوهش‌های سیستمی با کمک نرم‌افزار ونسیم در این اثر گنجانده است. مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم، نوعی فرایند شبیه‌سازی برای توصیف و پیش‌بینی رفتارهای سیستم‌ها به‌حساب می‌آید. ونسیم، نرم‌افزاری برای مدل‌سازی سیستم‌های دینامیکی است که شرایطی برای مدل‌سازی، شبیه‌سازی و تجزیه‌و‌تحلیل سیستم‌های پیچیده را میسر می‌کند.

مطالب کتاب حاضر با فهرستی از آیتم‌ها آغاز می‌شود. تمامی توابع، جدول‌ها، تنظیمات، نمودارهای حالت‌ و جریان، شبیه‌سازی‌ها، خروجی‌ها و شماره‌ی تمرین‌ها در این بخش، فهرست شده‌اند. در بخش بعدی کتاب مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم با Vensim، توضیحات درباره‌ی رشد جمعیت مطالعه قرار دارد. مطالب این فصل بر روش ساخت، اجرای مدل و بررسی نتیجه‌ها، متمرکز شده‌اند. نویسنده‌ برای انتقال بهتر مفاهیم مدل‌سازی، مجموعه‌ای از مراحل برای ساخت‌ و تحلیل یک مدل ساده را مطرح کرده است. خواننده، پس از آشنایی با این مراحل، می‌تواند برخی از ویژگی‌های مهم نرم‌افزار وِنسیم را امتحان کند. در ادامه‌، روش نصب نرم‌افزار وِنسیم توضیح داده شده است. بیشترِ مفاهیمِ آموزشیِ این کتاب در کنار متن با تصویر، جدول و نمودارهایی توضیح داده شده‌اند تا مطالب آموزشی، راحت‌تر در ذهن خواننده شکل بگیرد.

پس از توضیح کاملِ مراحل نصبِ وِنسیم، آموزش شروعِ کار با این نرم‌افزار آغاز می‌شود. در این زمینه می‌توان به آموزشِ ابزارهای ترسیم، معادلات و شبیه‌سازی اشاره کرد. نویسنده‌، در ادامه به آموزش مدل‌سازی اکولوژی یک منطقه‌ی حفاظت‌ شده پرداخته است. تاثیرات کشاورزی شدید، شیلات میگو، خرگوش‌ها و روباه‌ها، مطالعه‌ی جمعیت بزها و جذب سموم، مدل‌سازی‌های دیگری است که آموزش‌هایی درباره‌ی شبیه‌سازی آن‌ها در نرم‌افزار ونسیم، مطرح شده است. مطالب کتاب مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم با Vensim با پیوست‌هایی درباره‌ی راهنمای ساخت مدل، توابع، جدول‌ها و تاخیرها، سوال‌های متداول و روش دریافت مدل‌های این اثر، خاتمه پیدا می‌کند.

کتاب مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم را انتشارات آتی نگر، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. رامین مولاناپور و سید حسین حسینی، وظیفه‌ی برگردان این اثر را بر عهده داشته‌اند.

کتاب مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم با Vensim برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که می‌خواهند با روش مدل‌سازی پویایی‌شناسیِ سیستم آشنا شوند و از نرم‌افزار Vensim برای ساخت مدل‌های شبیه‌سازی استفاده کنند، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب مدل‌سازی پویایی‌شناسی سیستم با Vensim برای دانشجویان، پژوهشگران، مدیران و تصمیم‌گیرانی که در فکر آشنایی با روش‌های بهینه‌ای برای درک بهتر سیستم‌های پیچیده هستند، نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim می‌خوانیم

تصور کنید که شما از مسئولان اداره جنگل بانی در سال 1930بوده‌اید و به سرنوشت جمعیت آهوان در فلات کایباب علاقه دارید. برای بررسی برخی رویکردهای جایگزین برای این مسأله، تصمیم گرفته‌اید که یک مدل شبیه سازی بسازید. دغدغۀ اصلی شما رشد و کاهش سریع جمعیت آهوان است که در طی دوره 1900 تا 1930 مشاهده شده و سیر آینده جمعیت از 1930 تا 1950 است. بنابراین، محدوده زمانی برای مدلی که خواهید ساخت پنجاه سال از 1900 تا 1950 است و رفتار مسأله‌دار (نمودار مرجع) رفتار جمعیت آهوها است. بعد از ساخت مدل مناسب، می‌توانید از آن برای بررسی برخی رویکردهای جایگزین برای کنترل اندازه جمعیت آهوان در فلات استفاده کنید. برای ساخت مدل، بهتر است کار را با یک مدل ساده شروع کنید و سپس آن را در چند مرحله گسترش دهید. با مدلی کوچک شروع خواهیم کرد که متمرکز بر چند عامل مؤثر بر اندازه جمعیت آهوان در فلات کایباب است. بعداً این مدل بزرگ‌تر خواهد شد و عناصر تکمیلی از اکولوژی فلات را در بر می‌گیرد و در انتها مدلی به دست می‌آید که رفتار را تولید کند.

فهرست مطالب کتاب

ایندکس آیتم‌ها
1: رشد جمعیت
2: مدلسازی اکولوژی یک منطقه حفاظت شده
3: تاثیرات کشاورزی شدید
4: شیلات میگو
5: خرگوش‌ها و روباه‌ها
6: مطالعه جمعیت بزها
7: جذب سموم
8: مخازن آب Angkor
9: عدد طلایی
10: تولید و موجودی
11: انتشار گاز CO2
12: چگونه بیشتر و بهتر کار کنیم
13: نقص‌ها
14: پویایی شناسی پروژه
15: شرکت‌های مبتکر
16: کنترل کیفیت
17: تاثیر طرح کسب و کار
18: پر کردن لیوان
19: مطالعه فاجعه
20: کارگر جوان جاه طلب
21: توسعه اپیدمی
22: پویایی شناسی دو ساعت
23: مخزن
24: مطالعه ارتعاشات
25: طراحی راکتور شیمیایی
26: اثر پروانه‌ای
27: لامپ مرموز
28: وارد کردن داده‌ها از فایل Excel (با PLE PLUS)
29: ساخت بازی‌ها و آزمایشگاه یادگیری (با PLE PLUS)
30: مدل‌های تعاملی (با PLE PLUS)
31: کنترل‌های ورودی خروجی (با PLE PLUS)
32: تحلیل حساسیت (با PLE PLUS)
پیوست‌ها
پیوست 1: راهنمای ساخت مدل
پیوست 2: توابع، جداول و تاخیرها
پیوست 3: سوالات متداول
پیوست 4: دریافت مدل‌های این کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim
نویسنده
مترجمرامین مولاناپور، سید حسین حسینی
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات298
زبانفارسی
شابک978-622-7571-04-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم‌افزارهای شبیه سازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim

برای دریافت کتاب مدل‌ سازی پویایی‌ شناسی سیستم با Vensim و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.