معرفی و دانلود کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر

عکس جلد کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر

سومان چینانی در کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر تقابل میان خیر و شر را به نمایش گذاشته است. جایی‌که نمی‌توان تشخیص داد چه کسی واقعاً خوب و چه کسی واقعاً بد است. اولین مجلد از این مجموعه‌ کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز درباره‌ی دو دختر به‌ نام‌های آگاتا و سوفی‌ست که در دو مدرسه‌ی جادویی کاملاً متفاوت پذیرفته می‌شوند و پس از آن همه‌ی تصوراتشان از خیر و شر دستخوش تغییر می‌شود.

درباره‌ی کتاب مدرسه‌ی افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر

اگر قرار بود بین خوبی یا بدی، یک انتخاب برای همیشه داشته باشید، کدام‌یک را برمی‌گزیدید؟ اگر قرار بود باقی زندگی‌تان را به‌عنوان انسانی شرور یا نیک‌سرشت بگذرانید و می‌توانستید خودتان مسیرتان را انتخاب کنید، به کدام راه می‌رفتید؟ بیشتر آدم‌ها نیکی را انتخاب می‌کنند و دلشان می‌خواهد در دسته‌ی خوب‌ها قرار بگیرند؛ حتی طرح چنین سؤالی را بیهوده می‌دانند اما به‌راستی تفاوت خوبی و بدی چیست؟ چه معیارهایی برای آن‌ها وجود دارد؟ چطور می‌توان تعیین حد و مرز کرد و آیا کسی از سرشت واقعی و تمامی مکنونات قلبی خود خبر دارد؟ سومان چینانی (Soman Chainani) در مجموعه کتاب مدرسه‌ی افسانه‌ای، جایی برای خوب‌ها و بدها (The School for Good and Evil) در قالب قصه‌ای جذاب و هیجان‌انگیز به چنین مفهومی پرداخته است. داستان اولین مجلد از این مجموعه درباره‌ی دو دختر به‌نام‌های سوفی و آگاتاست که در دو مدرسه‌ی جادویی پذیرفته می‌شوند. اما این مدارس جادویی کجا هستند و قرار است این دو دختر در آنجا چه چیزی بیاموزند؟

معرفی و دانلود کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر

اولین آدم‌ربایی دویست سال پیش در روستای گاوالدون رخ داد. بعضی سال‌ها دو پسر دزدیده می‌شد و بعضی سال‌ها دو دختر، گاهی از هر کدام یکی! اما اگر در ابتدا انتخاب این بچه‌ها تصادفی به نظر می‌رسید، حالا دیگر برای همه‌ی اهالی مشخص شده بود که این آدم‌ربایی‌ها الگوی خاص دارند. یکی از دو نفر همیشه زیبا و خوب بود، بچه‌ای که هر پدر و مادری احتمالاً آرزوی داشتنش را داشت و دیگری معمولاً کم‌طرفدار، عجیب و غریب و از بدو تولد طردشده بود. یک جفت کاملاً مخالف که در آغازین سال‌های جوانی دزدیده می‌شدند و دیگر هرگز برنمی‌گشتند. افسانه‌هایی در میان اهالی دهان‌به‌دهان می‌گشت که طبق آن‌ها، این بچه‌ها به مدارس جادویی فرستاده می‌شدند تا به قهرمانان دو گروه خیر و شر تبدیل شوند و برای پیروزی گروه خود بجنگند.

و امسال، نوبت دو دوست صمیمی سوفی و آگاتاست که بفهمند اینهمه بچه‌ی گم‌شده به کجا می‌روند. سوفی به‌عنوان زیباترین دختر گاوالدون، در تمام زندگی خود آرزوی ربوده شدن و رفتن به مدرسه‌ی جادویی خوبی را داشته. او می‌خواهد با انجام کارهای خوب در مدرسه، نمرات عالی کسب کند و به‌عنوان یک شاهزاده خانم فارغ‌التحصیل شود. هم‌زمان، آگاتا، با لباس‌های سیاه بدشکل، گربه‌ی خانگی شرور، و بیزاری از همه، به نظر می‌رسد که برای رفتن به مدرسه‌ی شیطانی مناسب باشد. اما اتفاق عجیب و دور از انتظاری رخ می‌دهد. دو دختر ربوده شده و به جنگل می‌روند اما سوفی وارد مدرسه‌ی شرارت می‌شود تا زشتی و نفرین‌های مرگبار را بیاموزد، در عوض آگاتا به مدرسه‌ی خیر رفته و در میان شاهزادگان خوش‌تیپ قرار می‌گیرد! به نظر می‌رسد که اشتباهی رخ داده باشد اما اگر این اشتباه در واقع اولین سرنخ برای کشف اینکه سوفی و آگاتا واقعاً چه کسانی هستند باشد، آنوقت چه؟

زهرا عباسی آلنی و مطهره ابراهیم‌زاده کتاب مدرسه‌ی افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر را به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات نگاه آشنا آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی افسانه‌ای، جایی برای خوب‌ها و بدها

این مجموعه که یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز محسوب می‌شود تاکنون به بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده و طرفداران بسیاری دارد. داستان‌های سومان چینانی پر از اتفاقات نیک و بد و سرنخ‌هایی برای نوجوانان است که با معنای حقیقی خیر و شر آشنا شوند. او در قالب داستان، درس‌های مهمی را به نوجوانان می‌آموزد که قطعاً در زندگی عادی و روزمره‌ی خود به کارشان خواهد آمد.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب مدرسه‌ی افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر

شبکه‌ی آمریکایی نتفلیکس در سال 2022 فیلمی بر اساس این کتاب ساخت که کارگردانی آن را پل فیگ (Paul Feig) بر عهده داشت و فیلمنامه‌ی اثر نیز با همکاری دیوید مگی (David Magee) نوشته شد.

جوایز و افتخارات کتاب مدرسه‌ی افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر

  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودکان واتر استونز در سال 2014
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودک و نوجوان گودریدز در سال 2013

نکوداشت‌های کتاب مدرسه‌ی افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر

  • اخیراً واقعاً دارم کتاب‌های خوبی می‌خونم! کتاب دیگری که به قفسه‌ی مورد علاقه‌هایم اضافه شد. من عاشق این کتاب شدم! (نیما کهندانی، نویسنده)
  • قصه‌ی پریانی که شبیه هیچ قصه‌ی دیگری نیست. همراه با عشق، جادو، شوخی و معما که شما را تا انتها دنبال خود می‌کشاند. (آن اِم. مارتین، نویسنده)
  • کتابی غنی و بسیار عجیب. (Kirkus Reviews)

کتاب مدرسه‌ی افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ژانر فانتزی و تخیلی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این مجموعه را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر می‌خوانیم

سوفی رادلی را تماشا کرد که با موهایی پخش در هوا به پایین تپه می‌دود. با خودش گفت: «اه! همه‌چیز رو خراب کردی» به خاطر رادلی بی‌ارزش، حاصل ماه‌ها کار خوب و لبخندهای زورکی را به باد داده بود. چرا یک کلمه نگفت: «باعث افتخارمه که باهات دوست بشم» تا خیال آن احمق را راحت کند؟ کار درست هم همین بود، چراکه مدیر مدرسه قرار بود درست مثل سینت نیکولاس که شب قبل از سال نو می‌آمد، او را قضاوت کند. اما سوفی نتوانسته بود این کار را انجام دهد. چون او زیبا بود اما رادلی زشت! فقط یک شرور، گول رادلی را می‌خورد. مدیر مدرسه حتماً این موضوع را درک می‌کرد. سوفی دروازه‌ی زنگ‌زده‌ی قبرستان را به‌سختی گشود. علف‌های قبرستان به پاهایش برخورد می‌کردند. روی تپه، سنگ‌قبرهایی پر از خزه وجود داشت که از زیر توده‌ی برگ‌های خشک‌شده بیرون زده بودند. از میان قبرهای تیره‌رنگ و مسیرهای فرسوده عبور می‌کرد و ردیف قبرها را با دقت می‌شمرد. او هرگز به قبر مادرش نگاه نکرده بود، حتی در مراسم خاک‌سپاری. وقتی از ردیف ششم می‌گذشت، به درختی چشم دوخت و به یاد آورد که فردا قرار است کجا باشد. پلاک یک، در میان انبوهی از قبرها قرار داشت.

در و پنجره‌های این خانه، مانند خانه‌های کنار دریاچه، با تخته چوب پوشانده نشده بود، بااین‌حال جلوه‌ی جالبی نداشت. پله‌های منتهی به ایوان را کپک‌های سبزرنگ پوشانده بود. شاخه‌های پژمرده‌ی درختان توس و مو، کلبه‌ی تیره‌رنگ را احاطه کرده بودند و سقف کج‌ومعوج سیاه آن، شبیه کلاه یک جادوگر به نظر می‌رسید.

سوفی از پله‌هایی که زیر قدم‌هایش غژغژ می‌کردند بالا رفت و سعی کرد بوی بدی که می‌آمد را نادیده بگیرد. بوی سیر و گربه‌ی خیس، همه‌جا پیچیده بود!

فهرست مطالب کتاب

1: شاهزاده خانم و جادوگر
2: هنر بچه دزدی
3: اشتباه بزرگ
4: سه جادوگر اتاق 66
5: پسرها غوغا می‌کنند
6: بدی مطلق
7: آخرین ساحره‌ی بزرگ
8: ماهی آرزو
9: نمایش استعدادهای ناب
10: گروه بد
11: معمای مدیر مدرسه
12: بن‌بست‌ها
13: اتاق شکنجه
14: راه‌حل نگهبان سرداب
15: کدام تابوت؟
16: کیوپید سرکش
17: لباس جدید شاه بانو
18: سوسک و روباه
19: من یک شاهزاده دارم
20: رازها و دروغ‌ها
21: مبارزه‌ی قصه‌ها
22: رویاهای دشمنی
23: جادوی آینه
24: امید جوانه می‌زند
25: نشانه‌ها
26: سیرک مهارت‌ها
27: عهدهای شکسته‌شده
28: جادوگری از آن‌سوی جنگل
29: شرور زیبا
30: شرارت و خوبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر
نویسنده
مترجمزهرا عباسی آلنی، مطهره ابراهیم زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-622-5260-22-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر

برای دریافت کتاب مدرسه افسانه‌ای 1: شاهزاده و جادوگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.