معرفی و دانلود کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق

عکس جلد کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق

فروش بیش از یک‌میلیون نسخه، تنها آمار استقبال از نسخه‌ی فیزیکی کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق به قلم سو جانسون است. او که در سطح بین‌المللی به‌عنوان برترین روان‌شناس در حوزه‌ی مسائل زناشویی و همچنین یکی از مشهورترین مشاوران ازدواج شناخته می‌شود، در این کتاب با طرح هفت چهارچوب گفت‌وگو، به افزایش عمق و قدرتِ روابط افراد کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق

کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق (Hold me tight: seven conversations for a lifetime of love) نوشته‌ی سو جانسون، (Sue Johnson) روان‌شناس پرآوازه‌ی انگلیسی است. این کتاب مخصوصِ زوج‌ها به نگارش درآمده و سعی دارد به افراد در پیشرفت روابط عاشقانه‌شان یاری رساند. کتاب از هفت گفت‌وگو تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها، مطالب ویژه‌ای در باب زندگی مشترک ارائه می‌دهند. سو جانسون به‌عنوان یک متخصص، سال‌هاست که در زمینه‌ی مشاوره‌ی خانواده و زندگی زناشویی فعال بوده است. بر همین اساس وی از اطلاعات و داده‌های متمایز و عمیقی بهره‌مند است که می‌توانند مشکلات بسیاری از افراد و روابطشان را برطرف کنند یا به پیشرفت آن‌ها یاری رسانند.

این کتاب قرار است به شما، مسیر پیشرفت یک رابطه‌ی سالم و این مسئله که دو شخص برای بالا بردن کیفیت رابطه‌شان باید به چه کنش‌ها، احساسات و عواطفی توجه داشته باشند را نشان دهد. کتاب محکم در آغوشم بگیر، می‌تواند برای هر شخصی مفید واقع شود. چون سو جانسون در لابه‌لای صفحات آن، از اساس و اصول روابط انسانی و زناشویی‌ای می‌گوید که می‌توانند به بالا بردن اطلاعات علمی و همچنین کیفیت بیانِ احساسات افراد کمک کنند.

ممکن است در رابطه‌ای باشید که مدت‌هاست از نشاط، پویایی و عشق فاصله گرفته و یا اینکه دیگر آن عواطف گذشته را درون زیست زناشویی خود نیابید. احتمال دارد که در چهارچوب یک رابطه‌ی ساکن و خنثی گرفتار شده باشید و در ارتقای آن احساس استیصال کنید. سو جانسون در این کتاب، دقیقاً به مطالبی رجوع کرده که درخورِ توجه شماست. کتاب محکم در آغوشم بگیر، بر آن است تا به شما نشان دهد که در برابر هر کدام از این موقعیت‌ها، راه‌حلی وجود دارد.

در طول زندگی، هر کدام از ما در جست‌وجوی عشق، هم‌دلی، همراهی و عاطفه هستیم؛ اما گاهی نیز باید به دنبال کمک و آگاهی باشیم. دکتر سو جانسون به شما می‌گوید که برای التیام، بازسازی و ترمیم یک رابطه، یادگیری روش‌های بهتر و حذف جدل‌های بی‌پایان با شریکتان ضروری است. او اذعان دارد که حتی نیازی به تجزیه‌ و تحلیل دوران کودکی خود و دیگری یا جست‌وجو برای یافتن موقعیت‌های هیجان‌انگیز برای رابطه‌ی جنسی نیست. حتی احتیاجی به ژست‌ها و رفتارهای عاشقانه هم نیست. در عوض، سو جانسون در کتاب محکم در آغوشم بگیر به شما می‌گوید که به ساختارها و پایه‌های احساسی رابطه‌تان توجه کنید و به این درک برسید که شما هم‌سان کودکی هستید که با وجود وابستگی زیاد به والدینش، گاهی قصد فاصله گرفتن از آن‌ها و تنها ماندن را هم دارد.

اما چگونه می‌توان رابطه‌ی خود را استحکام بخشید یا آن را از نابودی کامل نجات داد؟ سو جانسون برای شما چنین پیشنهادی دارد: از داشتن رابطه‌ای سربسته، پرهیز کنید! برای ارتقای رابطه‌ی خود باید با شریکتان روراست باشید، نیازها و انتظارهایتان را به اشتراک بگذارید و از گفتن احساسات درونی‌تان شرمسار نشوید. نویسنده‌ی کتاب محکم در آغوشم بگیر، اذعان دارد که باید در برابر کنش‌ها، رفتارها و درخواست‌های شریک زندگی خود، کنش‌مند و پاسخ‌گو باشید و در ادامه با استفاده از ارتباط بیشتری که میانتان شکل گرفته، احساسات دوطرفه‌ی خود را نیز مورد بازیابی و پرورش قرار دهید.

سو جانسون بر موقعیت‌ها و لحظه‌های به‌خصوصی از یک رابطه تمرکز می‌کند و با مطالبی که شرح می‌دهد، راه‌کاری دقیق و عملی برای زوجین مطرح می‌کند. او برای توصیف این موقعیت‌ها، از عناوین استعاری و خاصی بهره می‌برد. به‌عنوان مثال در راستای جدل‌ها و مناقشه‌هایی که درون یک رابطه شکل می‌گیرند و دو شخصِ درگیر در آن سعی می‌کنند با کلماتشان دیگری را زجر دهند، از عنوان «تشخص دیالوگ‌های اهریمنی» استفاده می‌کند و برای بخش‌هایی که رابطه، نیاز به یافتن عمق و تمرین بیشتر میان زوجین دارد، به «یافتن نقطه‌های خام» اشاره می‌کند.

کتاب محکم در آغوشم بگیر در واقع یک راهنماست. اثری علمی که می‌توانید به آن رجوع کنید و به‌عنوان یک مشاور خصوصی و کم‌هزینه، در درون خانه از آن بهره ببرید. اما در واقعیت، این خود مخاطب است که در عملی شدن این گفتارها نقش دارد. جانسون به‌طور شفاف و دقیق، توصیه‌های خود را در کتابش گنجانده و در اختیار مخاطبانش قرا داده، ولی آشکار است که در عمل، هر کدام از این گفت‌وگوها و مطالب می‌توانند با چالش‌های متعددی روبه‌رو شوند. سو جانسون نیز خود به‌خوبی از این مسئله آگاه است و به همین دلیل به ارائه‌ی پیشنهادات و نکاتی پرداخته که منطقی باشند.

این کتاب به شما می‌گوید که هیچ‌گاه برای نجات یک رابطه دیر نیست. سو جانسون در این اثر عنوان می‌کند که برای داشتن یک عمر زندگی با عشق، و برای جان بخشیدن دوباره به عشقی که در گذشته وجود داشته و حالا کم‌رنگ شده، کافی‌ست که ارتباط خود را قوام بخشید و احساساتی که همچنان نسبت به یک‌دیگر دارید را بازسازی و بازیابی کنید. کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق، توسط سمانه پرهیزکاری ترجمه شده و نشر میلکان آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق

  • کتاب محکم در آغوشم بگیر، در خود پیامی دارد که هر زوج و روان‌شناسی باید آن را بخواند. این کتاب را به همه‌ی افراد پیشنهاد می‌کنم. (هارویل هندریکس)
  • کتابی که در آن، دکتر سو جانسون با علم، تجربه، شوخ‌طبعی و ذکاوتش نقشه‌ای دقیق و زیبا برای تمام ما و زوجین ترسیم کرده است. کتابی برای آن دسته از زوجین که باید بار دیگر به احساسات و درون خود رجوع کنند. (جان گاتمن)
  • این کتاب به من نشان داد که نه‌تنها می‌توان عشقی که مرده است را زنده کرد، بلکه همچنین قادر خواهیم بود آن را بارور و شکوفا سازیم. کتابی شجاعانه که در بیان باورهایش هیچ ترسی ندارد و افکارش را بی‌هیچ سانسوری عنوان می‌کند. (نشریه‌ی بوستون گلاب)
  • سو جانسون اصیل‌ترین نویسنده و روان‌شناسی‌ست که در سی سال اخیر در زمینه‌ی روان‌درمانی زوجین و مشاوره برای اصلاح زندگی زناشویی فعالیت کرده است. این کتاب دست روی قلبتان می‌گذارد، ذهنتان را به‌کار می‌گیرد و شما را متأثر می‌کند. از کتاب محکم در آغوشم بگیر در آینده، به‌عنوان اثری بزرگ یاد خواهد شد. (ویلیام جی دوهرتی)
  • کتابی فوق‌العاده! اثری که تحقیقات به‌انجام‌رسیده در زمینه‌ی روان‌شناسی زوجین و همچنین تمرینات عملی و عینی برای ارتقای روابط را برای شما بیان می‌کند. (دنیل جی سیگل)

کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در رابطه‌ی زناشویی خود به بن‌بست خورده‌اید یا سعی دارید عشق را به زندگی‌ خود بازگردانید، این کتاب بهترین راهنما برای شماست. اگر به دنبال کتابی می‌گردید که در ارتقای سطح روابطتان به شما کمک کند، جست‌وجوی خود را در همین صفحه متوقف کنید.

در بخشی از کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق می‌خوانیم

واقعاً چرا رابطه‌ی جنسی برای زوج‌های ناراضی، چنین مسئله‌ی بزرگی‌ست؟ چون این اولین چیزی‌ست که در زمان سستی یک رابطه، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در هر حال مشکل اصلی این نیست. به مشکلات جنسی به‌عنوان یک هشدار در رابطه‌ی خود نگاه کنید. درواقع مشکل اصلی این است که ارتباط بین زوج‌ها سست می‌شود و دیگر از نظر عاطفی احساس امنیت نمی‌کنند. و این به نوبه‌ی خود به فروکش‌شدن میل جنسی و رضایت جنسیِ کم‌تر، رابطه‌ی کم‌تر و آسیب عاطفی منجر می‌شود و این‌ها نیز رابطه‌ی عاطفی را سست‌تر از قبل کرده و این چرخه همین‌طور ادامه پیدا می‌کند.

درک این مسئله خیلی ساده است. طبق گفته‌ی هری هارلو در کتابش تحت عنوان «عشق‌ورزیدن را بیاموزید»، پریمات‌ها به واسطه‌ی رابطه‌ی چهره‌به‌چهره و عطوفت‌آمیزی از سایر جانداران تفکیک می‌شوند که در آن آسیب‌پذیرترین سطوح بدنشان به حالتی کاملاً مسالمت‌آمیز روی هم قرار می‌گیرد. ما اصلاً در آن لحظه احساس ترس نکرده و محتاطانه رفتار نمی‌کنیم.

امنیت پیوند عاطفی ما در آن لحظه، رابطه‌مان در زمان هم‌آغوشی و غیر از آن را تعریف می‌کند. بسته به اینکه تا چه حد با رابطه، احساس امنیت و راحتی می‌کنیم و به وجود معشوق خود نیازمندیم، اهدافمان در هنگام نزدیکی تغییر می‌کند. من این اهداف را به سه نوع تقسیم می‌کنم: رابطه‌ی جنسی مطلق، رابطه‌ی جنسی اطمینان‌بخش و رابطه‌ی جنسی هم‌زمانی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: دریچه‌ای تازه به عشق
عشق ما کجا رفت؟
پاسخگویی عاطفی، کلید یک عمر زندگی با عشق
بخش دوم: هفت گفت‌ و‌ گوی دگرگون‌کننده
گفت‌ و گوی 1: تشخیص گفت و گوهای دگرگون کننده
گفت‌ و گوی 2: پیدا‌کردن نقاط حساس
گفت‌ و گوی 3: بررسی مجددِ یک لحظه‌ی سخت و سرنوشت‌ ساز
گفت‌ و‌ گوی 4: محکم در آغوشم بگیر
گفت‌ و گوی 5: بخششِ آسیب‌ها
گفت‌ و گوی 6: پیوندِ عاطفی از طریق رابطه و لمس
گفت‌ و گوی 7: عشق‌تان را زنده نگه دارید
بخش سوم: قدرت «محکم در آغوشم بگیر»
ارتباط نهایی، عشق به‌عنوان آخرین مرز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق
نویسنده
مترجمسمانه پرهیزکاری
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-7443-59-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق

ملیکا عبداللهی
۱۳۹۹/۵/۶
برای افراد متاهل خیلی خوبه که بخونند. این کتاب به حل مسائل از طریق صحبت کردن میپردازه. فقط تئوری‌ها رو نمیگه و تمرین هم میده. بنظرم حتی اگر دو طرف رابطه اهل کتاب خوانی نیستن، خوندن این کتاب از سمت یک طرف رابطه میتونه تاثیری بیسار خوبی بذاره. این کتاب به درد افراد مجرد هم میخوره. شاید بعدا بصورت حل عملی واسه مسائلشون با پارتنرشون از رهنمود‌های این کتاب استفاده کنند. این کتاب به خوبی سواد رابطه را می‌آموزد هم برای زنان هم برای مردان. بخونید، بکا ببرید، لذتش رو بچشید
Yasamin Karimi
۱۴۰۰/۴/۲۹
به نظر من کتاب خوبی برای فهمیدن مرز‌های یک رابطه است و پیوند‌های عاطفی که گاها بهش بی توجه ایم را یاد آوری می‌کنه. راهکار‌های که ارائه می‌ده به علاوه متن روان کتاب و مثال‌ها، تمرین‌های که گفته شده باعث میشه بهتر موضوع درک بشه. در کل مشاور خوبی اگر به نکاتش عمل بشه و به نظرم تنها محدود به روابط نیست زوج‌ها و بعضی از نکاتش تو زندگی روز مره مون و در برخورد با دوست‌ها و خانواده‌ها مون می‌شه ازش استفاده کرد به شرطی که بهش عمل بشه. 😊😉
Maryam Manouchehr
۱۴۰۲/۱۱/۵
بخونید برای اینکه یاد بگیرید چه طور گفتگو و رفتار خوبی با پارتنرتون داشته باشید. تمرین هم داره. داستان زوج‌های مختلفی رو هم گفته.
فرقی نداره پارتنر داشته باشید یا نداشته باشید. در کل در آینده کمکتون می‌کنه این کتاب کمک میکنه مشکلات رابطه رو به خوبی بشناسید، بتونید راحت‌تر حل کنید، کمتر به هم آسیب بزنید و بیشتر همدیگر رو درک کنید.
sa za
۱۴۰۱/۸/۱۸
آن نظر کرده که یارب سپردی بمنش
میسپارم بتو از چشم حسود چمنش
به به به دکتر سو جانسون با این کتاب و قلم توانمند ایشون
که هر چه در مقام استادی ایشون بگوییم کم گفته ایم
بسیار راهبردی برای زوجین که زیر سقف مشترکی زندگی میکنند و با روش درمان منحصربفرد دکتر سوجانسون اشناتون میکنه
مهدیه
۱۴۰۲/۶/۱۶
توی این کتاب راهکار‌های برای اونای که توی زندگی مشترک مشکل دارن و همچنین برای مجرد‌ها هم خوبه در آینده بدردتون میخوره هفت تا راهکار داره و تمرین هم داره اینجوری بگم بهتره هر کسی باید یکی از این کتاب توی خونه‌اش داشته باشه چون عمیق و جزیه چون هروقت خواستی بهش رجوع کنی
سلطانی
۱۴۰۲/۱/۱۹
هنوز کتاب را تموم نکردم ولی نکات کاملا ریزی اشاره میکنه که اگه رعایت بشه 80 درصد زندگی رو رو به بهبود میبره. حرف زدن صادقانه در مورد مسائل. انباشته نکردن ناراحتی ها. تماس پوستی و نوازش. شنونده خوب بودن. قضاوت نکردن و از همه مهم تر احترام...
و همه‌ی اینا باید حتما دو طرفه باشه
Zahra Hamidi
۱۴۰۱/۵/۲۲
دیدگاه نویسنده کتاب قابل تحسینه‌. نکاتی که ذکر میشه به ظاهر ساده اما پراهمیت هست‌. تنها نکته منفی که من دیدم احساس اضافه گویی بود. فکر میکنم خلاصه تر میشد کتاب رو نوشت. تا هم تایم کمتری بگیره و هم انسجام نکات کتاب بیشتر بشه. به هر حال ارزش خوندن رو داشت.
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۲
توی قسمتی از کتاب خوندم قطع دلبستگی ها خطرناک اند و قطع رابطه ها، مثل یک قرنیه ی خراشیده، دردناک. واقعا صحت داشت حرفش👌این کتاب برای زوج هاست اما من به شخصه دوست دارم به همه ی روابط نزدیک و عزیزم تعمیم بدم و از نکات ارزندش استفاده کنم.
فاطمه قربانی
۱۴۰۱/۴/۲۴
بسیار کتاب خوبی بود پر از مطالب عالی و اموزنده بیشتر برای متاهلین مناسب است.
تمام مطالب را در قالب مثال توضیح داده بود که این قدرت فهم را بیشتر میکرد. درکل عالی بود و خیلی به من کمک کرد.
پرنیا کمالی
۱۴۰۱/۵/۱۶
بخونید تا متوجه بشید توی رابطه‌تون دارید چطور با پارتنر یا همسرتون گفتگو می‌کنید و سعی کنید به جای دیدن هیجانی که در سطح اتفاق میفته، ترس‌های عمیق خودتون و شریک عاطفی‌تون رو ببینید
سارا سعادت
۱۳۹۹/۱/۳۱
کتاب خوبی هست ولی ممکنه برای افرادی که تجربه بعضی روابط رو ندارند کسل کننده باشه. در کل کتابی هست که پیشنهاد میکنم چون یه سری نکاتی رو گوشزد میکنه که میتونه خیلی کمک کننده باشه.
Zynb Krmi
۱۴۰۱/۶/۲
این کتاب فوق العادس برای همه و فرقی نمیکنه مجرد باشی یا متاهل چون کاملا این مهارت رو یاد میگیری ک در زمان بحث و اختلاف چجوری باید مدیریت کنی خیلی خیلی سپاس از کتابراه😍😍
زهرا حیدری
۱۴۰۱/۳/۷
واقعا خوبه اگه استفاده کنیم این مدل کتابا رو نباید فقط خوند باید توجه کرد و یاد گرفت باید تمرینشون کرد الکی خوندن باعث میشه وقت هدر بدی ولی اگه واقعا تمرینش کنی نتیجش عالیه
ستایش کوثری
۱۴۰۰/۱۰/۲۰
کتابی که خیلی از دعوا‌ها رو درست تشخیص میده ولی به نظرم راه حل خوبی ارائه نداده با این کتاب میتونید مسائلی که هست و به خوبی شناسایی کنید ولی برای حل کردنش حتما پیش مشاور برید
Nahid Rakhshani
۱۴۰۰/۷/۱۵
خیلی کتاب مفید وموثریه، تو روشن شدن نکاتی از رابطه واختلافاتی که به چه اسونی سردی عمیقو در بر دارن، کمک می‌کنه آن نقاط حساس و بشناسیم وکمتر به هم آسیب بزنیم وبیشتر درک کنیم
مشاهده همه نظرات 70

راهنمای مطالعه کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق

برای دریافت کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.