معرفی و دانلود کتاب قفل آبی - جلد اول: رویا

عکس جلد کتاب قفل آبی - جلد اول: رویا
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قفل آبی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قفل آبی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قفل آبی - جلد اول: رویا

نبردی که سرنوشت را تغییر می‌دهد. ایساگی، قهرمان کتاب قفل آبی - جلد اول، برای اینکه به مهاجم تیم ملی فوتبال ژاپن تبدیل شود، باید با 299 نفر دیگر رقابت کند و اگر در این نبرد شکست بخورد، برای همیشه از بازی در تیم ملی محروم خواهد شد. این مانگای پرطرفدار نوشته‌ی مونیوکی کانشیرو در جشنواره‌ی مانگای کودانشا و کتاب کمیک آنگولم جایزه به دست آورده است و یکی از پرفروش‌ترین مانگاهای دنیا محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب قفل آبی - جلد اول

درست پس از شکست ژاپن در مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی فوتبال 2018، اتحادیه‌ی فوتبال ژاپن زنی به نام آنری تیِری را استخدام می‌کند تا رسیدگی به مشکلات فوتبال کشور را بر عهده بگیرد. اتحادیه از این‌که تیم ژاپن در مقابل دیگر تیم‌ها ضعیف ظاهر شده،‌ عصبانی است و می‌خواهد همه‌چیز را تغییر دهد. آنری به همراه مربی تیم،‌ جینپاچی اگو، برنامه‌ای برای تربیت بازیکنان جدید، تکنیکی و آینده‌دار ارائه می‌دهد که تیم ملی را به پیروزی می‌رساند. اما چه کسانی قرار است در این تیم قرار بگیرند؟ آیا تیم ملی همانطور که اتحادیه می‌خواهد، می‌تواند با این بازیکنان جدید در برابر بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا قد علم کند؟ کتاب قفل آبی – جلد اول (Blue Lock 1)، درباره‌ی داستان جمع‌آوری بازیکنان تیم ملی و داستان یکی از قهرمانان کتاب است: ایساگی.

مونیوکی کانشیرو (Muneyuki Kaneshiro) در همان ابتدا زاویه‌ی دید مخاطب را تغییر می‌دهد و او را نزد یویچی ایساگی می‌برد؛ نوجوانی که تیمش در مسابقات فوتبال دبیرستان در آخرین لحظات می‌بازد و رؤیای آن‌ها برای صعود به مرحله‌ی کشوری، برای همیشه نابود می‌شود. ایساگی که از همه‌چیز ناامید است، به آخرین لحظات فکر می‌کند. اگر به‌جای پاس دادن، خودش آخرین ضربه را به توپ می‌زد، آیا سرنوشتشان برای همیشه تغییر می‌کرد؟ وقتی ایساگی به خانه می‌رسد، با دعوتنامه‌ای از طرف آنری تیری مواجه می‌شود. او یکی از آن بازیکنانی است که به اردوی تمرین دعوت شده. وقتی ایساگی به محل تمرین می‌رسد، با 299 نوجوان دیگر مواجه می‌شود که همگی برای قرار گرفتن در تیم اصلی سخت تلاش می‌کنند. به آن‌ها می‌گویند که در مرکزی جدید به نام قفل آبی، مهارت‌های آن‌ها آزموده خواهد شد و فقط و فقط یک نفر از میان 300 نفر به‌عنوان مهاجم نوک خط حمله انتخاب خواهد شد. هر کسی که نتواند از پس این آزمون سخت بربیاید، برای همیشه از بازی در تیم ملی ژاپن محروم خواهد شد. آیا ایساگی از چنین چالش سختی سربلند بیرون خواهد آمد؟ جلد اول کتاب قفل آبی را بخوانید تا به پاسخ این سؤال برسید.

معرفی و دانلود کتاب قفل آبی - جلد اول

کتاب قفل آبی بیش از آنکه یک مانگای ورزشی باشد، نوعی بتل رویال یا نبرد شاهانه است که شرکت‌کنندگان در آن، باید برای رسیدن به یک هدف مشخص، هر نوع مخاطره‌ای را به جان بخرند. مونیوکی کانشیرو پیش از این مانگای «هر چه خدا بخواهد» را خلق کرده بود که در ژانر بتل رویال قرار می‌گیرد و نوعی بازی مرگ یا زندگی به حساب می‌آید. مونیوکی کانشیرو و یوسوکه نومورا (تصویرگر کتاب) درباره‌ی فوتبال ژاپن و به‌طورکلی بازی فوتبال، تحقیقات زیادی کرده‌اند. کتاب قفل آبی برای اولین بار در آگوست 2018 و در مجله‌ی شونن کودانشا منتشر شد. انتشارات مشهور کودانشا کتاب قفل آبی – جلد اول را در اواخر سال 2018 چاپ کرد و تا سال 2024، 29 جلد از آن را به انتشار رساند. این مانگا تاکنون در کشورهای مختلف جهان عرضه شده. انتشارات نگاه آشنا این کتاب کمیک جذاب را با ترجمه‌ی مطهره ابراهیم‌زاده روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب قفل آبی - جلد اول

  • فروش بیش از 30 میلیون نسخه در سراسر جهان
  • یکی از پرفروش‌ترین مانگاها در سال 2023
  • قرار گرفتن در فهرست بهترین مانگاهای ورزشی به انتخاب Honya Club در سال 2020
  • برنده‌ی جایزه‌ی چهل‌وپنجمین دوره‌ی مانگای کودانشا در ژانر شونن در سال 2021
  • نامزد جایزه‌ی هاروی در بخش بهترین مانگا در سال 2022
  • کتاب منتخب نوجوانان در جشنواره‌ی بین‌المللی کتاب کمیک آنگولم

نکوداشت‌های کتاب قفل آبی - جلد اول

  • کتاب قفل آبی یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مانگاهایی است که می‌توانید بخوانید! (هاجیمه ایسایاما،‌ نویسنده‌ی مانگای «حمله به تایتان»)
  • کتاب قفل آبی نوعی دیستوپیای ورزشی است و همین موضوع آن را از دیگر مجموعه‌های ورزشی متمایز می‌کند. هنر نویسنده در این کتاب خواننده را به مطالعه‌ی بیشتر ترغیب می‌کند. (ربکا سیلورمن، منتقد شبکه‌ی انیمه نیوز)

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب قفل آبی - جلد اول

مانگای قفل آبی موردتحسین بسیاری از افراد قرار گرفت و بر اساس، چندین اثر ساخته شد. بعضی از این آثار عبارتند از:

  • انیمه‌ی سریالی: شرکت Eight Bit فصل اول انیمه‌ی قفل آبی را تولید کرد و این انیمه از «تی‌وی آساهی» پخش شد. فصل اول این انیمه 24 قسمتی بود و بسیار مورد استقبال مخاطبین و منتقدان قرار گرفت. اعلام شد که فصل دوم در 14 قسمت در اواخر سال 2024 منتشر می‌شود.
  • انیمه‌ی سینمایی: پس از پایان فصل اول انیمه‌ی سریالی، با نویسندگی مونیوکی کانشیرو و کارگردانی شونسوکه ایشیکاوا، انیمه‌ای سینمایی ساخته شد. این انیمه در بهار و تابستان سال 2024 در ژاپن، آمریکا و کانادا به نمایش درآمد.
  • تئاتر: نائوهیرو ایسه کارگردانی و نویسندگی نمایش قفل آبی را بر عهده گرفت و آن را در سال‌های 2023 و 2024 در بسیاری از شهرهای ژاپن بر روی صحنه برد.
  • بازی ویدیویی: یک بازی گوشی هوشمند با عنوان Blue Lock: Blaze Battle قرار است در سال 2024 منتشر شود. در مارس 2024 کونامی اعلام کرد که برای ساخت بازی eFootball 2024 از مانگای قفل آبی استفاده خواهد شد.
  • رمان راحت‌خوان: اعلام شده است که در سال 17 جولای 2024، رمان راحت‌خوان قفل آبی با قلم مومو موگی (Momo Moegi) و یوسوکه نومورا منتشر شود.

کتاب قفل آبی - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به فوتبال علاقه‌مند هستند، عاشق کتاب قفل آبی – جلد اول خواهند شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قفل آبی - جلد اول: رویا
نویسنده
مترجممطهره ابراهیم زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-385-049-3
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قفل آبی - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قفل آبی - جلد اول

برای دریافت کتاب قفل آبی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.