معرفی و دانلود کتاب عوارض نوروپاتی دیابت

عکس جلد کتاب عوارض نوروپاتی دیابت
قیمت:
۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عوارض نوروپاتی دیابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عوارض نوروپاتی دیابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عوارض نوروپاتی دیابت

کتاب عوارض نوروپاتی دیابت نوشته‌ی شیوا برخورداری و امیر عبدالهی یک کتاب کوتاه اما پرفایده با موضوع بیماری دیابت است. در این کتاب آسیب‌های عصبی ناشی از دیابت، که عوارض نوروپاتی نام دارند، و راه‌های پیش‌گیری و کنترل آن‌ها بیان شده‌اند.

درباره‌ی کتاب عوارض نوروپاتی دیابت

یک بیماری خاموش مدت‌هاست دامن‌گیر انسان مدرن شده است: دیابت. امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله ایران، روند ابتلا به این بیماری با سرعت سرسام‌آوری رو به فزونی است. این بیماری تا مدت‌ها بعد از آنکه بدن را درگیر می‌کند، عوارضی از خود نشان نمی‌دهد. بسیاری از عوارض و علامت‌های آن مدت‌ها پس از درگیری نمایان می‌شوند. یک دسته از عوارض، عوارض نوروپاتی هستند که بر اثر افزایش قند خون در طولانی‌مدت به بدن آسیب می‌رسانند. در میان ارگان‌های بدن، اعصاب دست و پا در برابر این بیماری آسیب‌پذیرترند. از جمله علائمی که یک بیمار دیابتی تجربه می‌کند می‌توان به درد و بی‌حسی دست و پا، مشکل در حفظ تعادل و مشکلات گوارشی اشاره کرد. کتاب عوارض نوروپاتی دیابت نوشته‌ی شیوا برخورداری و امیر عبدالهی به بیماری قند و عوارض و تاثیرات آن بر بدن توجه نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب عوارض نوروپاتی دیابت

افزون بر دیابت، کشیدن سیگار، فشار خون بالا و کلسترول از جمله عواملی هستند که بیمار بر اثر آن‌ها به عوارض نوروپاتی دچار می‌شود. برای کنترل آسیب‌های نوروپاتی بهترین راه تغییر سبک زندگی، ترک عادات ناسالم و افزایش تحرک است. متاسفانه عوارض جبران‌ناپذیری مانند زخم‌های دیابتی در ناحیه‌ی پا می‌توانند به قطع عضو و یا جراحی‌های سنگین و پرخطر دیگر منجر شوند. با این همه، وجه روشن ماجرا در این است که تشخیص زودهنگام این بیماری می‌تواند از بسیاری از عوارض و مشکلات جلوگیری کند. درست است که تشخیص به‌جا و به‌موقع جز با مشورت با پزشکی حاذق صورت نمی‌گیرد اما اولین قدم افزایش آگاهی خود شماست! کتاب عوارض نوروپاتی دیابت کتابی آموزنده است که دیدگاه شما نسبت به عوارض، چگونگی تشخیص و کنترل بیماری دیابت را گسترش می‌دهد.

اگر ایدئال شما برای دیدن آموزش در این حوزه خواندن کتابی با حجم کم و اطلاعات کافی است، بهترین گزینه پیش روی شما قرار گرفته است. شیوا برخورداری و امیرعبدالهی با تدوین کتاب عوارض نوروپاتی دیابت شما را با الفبای بیماری دیابت، عوارض و علائمش به‌طور مختصر آشنا می‌کنند. نکته‌ی مثبت این کتاب ارائه‌ی تعاریفی ساده از مفاهیم پزشکی است، به‌نحوی که خواننده‌ی عام بتواند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند. درواقع این کتاب برای خوانندگانی طراحی شده است که در پی آشنایی اجمالی با این موضوع هستند.

از عنوان به‌ظاهر تخصصی کتاب نترسید! شما با خواندن آن از جستجوی چندباره در اینترنت و دریافت مطالب ضدونقیض آسوده خواهید شد. این کتاب را انتشارات مهرراوش به چاپ رسانیده است.

کتاب عوارض نوروپاتی دیابت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اطلاعات شما درباره‌ی این بیماری همه‌گیر اندک است، اگر برای پیش‌گیری از دیابت نیاز دارید سبک زندگی‌تان را تغییر دهید و یا اگر برای کمک به عزیزان دیابتی‌تان نیاز به راهنمایی مفید دارید، این کتاب توصیه‌ی ما به شماست.

در بخشی از کتاب عوارض نوروپاتی دیابت می‌خوانیم

برای کنترل هایپرگلیسمی، معمولا مخلوط‌های مختلفی از انسولین رگولار به صورت داخل وریدی و با سرعت کم و ثابت تجویز می‌شود (به صورت انفوزیون جداگانه). پس از کاهش قند خون و رسیدن آن به 250-300 میلی گرم بر دسی لیتر، از سرم قندی 5% برای بیمار استفاده می‌شود تا از کاهش بیشتر قند خون جلوگیری شود. تزریق داخل وریدی انسولین باید به طور مداوم و تا زمان شروع تزریق زیرجلدی ادامه پیدا کند که این کار تا زمان اصلاح بیکربنات سدیم و امکان تغذیه خوراکی بیمار (گاهی به مدت 12 تا 24 ساعت) ادامه می‌یابد. در صورت کاهش غلظت قند خون و رسیدن آن به مقادیر طبیعی، نباید تزریق انسولین متوقف شود، بلکه باید سرعت یا غلظت دکستروز تزریق شده را افزایش داد.

گاهی اوقات برای جایگزینی مایعات از دست رفته، لازم است بیمار 6 تا 10 لیتر مایع به صورت داخل وریدی دریافت کند. ابتدا سرم نمکی 0.9 درصد با سرعت بسیار بالا تجویز می‌شود. در بیماران مبتلا به هیپرتانسیون یا هیپرناترمی و یا در معرض CHF می‌توان از سرم نمکی هیپوتونیک یا 0.45 درصد استفاده کرد. بعد از گذشت چند ساعت اول، به شرط آنکه فشار خون بیمار ثابت باشد و سطح سرمی سدیم نیز پایین نباشد، سرم نمکی 0.45 درصد بهترین سرم برای ادامه‌ی درمان است.

از آنجا که طی درمان DKA، سطح پتاسیم خارج سلولی کاهش می‌یابد، لازم است پتاسیم به بیمار تجویز شود، حتی اگر غلظت پلاسمایی آن طبیعی باشد. همچنین برای جلوگیری از آریتمی‌های ناشی از هیپوکالمی، جایگزینی پتاسیم باید به موقع و با احتیاط صورت گیرد. گاهی اوقات لازم است مقادیر زیادی پتاسیم (حدود mEq/hr 40) به مدت چندین ساعت به سرم دریافتی بیمار اضافه شود. طی 8 ساعت اول درمان لازم است نوار قلب بیمار و سطح سرمی پتاسیم به طور مکرر (هر 2 تا 4 ساعت) ارزیابی شوند. تجویز پتاسیم تنها زمانی قطع می‌شود که بیمار ادرار نکند یا دچار هیپرکالمی شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
دیابت چیست؟
علایم و نشانه‌های دیابت
دیابت نوع یک
درمان دیابت
هایپرگلیسمی (افزایش سطح قند خون) چیست؟
علل به وجود آورنده قند خون بالا چیست؟
علائم ازدیاد قند خون چیست؟
برای درمان افزایش قندخون چه باید کرد:
برای پیشگیری از افزایش قند خون چه باید کرد:
افت قند خون (هایپوگلیسمی) یعنی چه؟
علل افت قند خون چیست؟
چه زمانی احتمال افت قند خون بیشتر است؟
علائم افت قند خون چیست؟
اقدامات ضروری به هنگام افت قند خون چیست؟
چگونه می‌توان از افت قند خون پیشگیری نمود؟
عوارض دیابت
عوارض کوتاه مدتز
علائم هایپوگلیسمی
عوارض بلندمدت
تاثیر دیابت بر چشم‌ها
تاثیر بر پاها
مشکلات قلبی و عروقی
آسیب به کلیه‌ها
آسیب به اعصاب یا نوروپاتی دیابتی
روش‌های کاهش عوارض بلند مدت دیابت
نوروپاتی
انواع نوروپاتی
نوروپاتی محیطی
تشخیص نوروپاتی محیطی
درمان نوروپاتی محیطی
نوروپاتی اعصاب خودمختار
علائم نوروپاتی اعصاب خودمختار
تشخیص نوروپاتی اعصاب خودمختار
درمان نوروپاتی اعصاب خودمختار
داروهای نوروپاتی اعصاب خودمختار
نوروپاتی مفصل شارکو: CHARCOT JOINT
نوروپاتی اعصاب جمجمه‌ای
مونونوروپاتی فشاری
نشانه‌های مونونوروپاتی فشاری
نوروپاتی فمورال
نوروپاتی کانونی
رادیکولوپاتی قفسه سینه‌ای/کمری
افتادگی پای یکطرفه
میزان افراد مبتلا به نوروپاتی:
دلیل اهمیت مراقبت از پاها در مبتلایان به نوروپاتی دیابتی چیست؟
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عوارض نوروپاتی دیابت
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهرراوش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-7119-83-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عوارض نوروپاتی دیابت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عوارض نوروپاتی دیابت

برای دریافت کتاب عوارض نوروپاتی دیابت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.