معرفی و دانلود کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم

عکس جلد کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم

کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم نوشته‌ی ریگاس دوگانیس یکی از کتاب‌های تخصصی در حوزه‌ی تجارت هوایی است که در آن مخاطب با قوانین مختلف در این صنعت آشنا می‌شود. این کتاب یکی از بهترین منابع برای کسب اطلاعات پایه‌ای و مفید در این حوزه است که توسط مدیرعامل سابق یک شرکت هواپیمایی نوشته شده.

درباره‌ی کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم

صنعت هواپیمایی یکی از صنایع پررونق دنیاست که همواره در حال تغییر است. از این جهت، بسیاری از متخصصانْ این حوزه را یک حوزه پرریسک می‌دانند که با توجه به سرعت رشد تکنولوژی همواره شرایط ناپایداری را تجربه می‌کند. رویکرد مولف در این کتاب اما متفاوت از نظر کارشناسان دیگر است. ریگاس دوگانیس (Rigas Doganis) در کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم (The Airline Business in the Twenty-First Century) صنعت هواپیمایی را صنعتی پرهیجان می‌داند که اتخاذ استراتژی‌های درست و به‌جا می‌تواند آن را تبدیل به یک صنعت پولساز کند. دوگانیس با بهره گرفتن از نظرات فعالان این حوزه کتابی را تدوین کرده که مورد استقبال بسیاری واقع شده است.

این کتاب یک اثر ساختاریافته است که دیدی کلی از تجارت هوایی به مخاطب ارائه می‌دهد و تعداد زیادی از موضوعات مرتبط با تحول صنعت هوایی را پوشش می‌دهد. ریگاس دوگانیس کتاب خود را در نه فصل تدوین کرده است. ساختار این اثر به نحوی است که هر فصل به یکی از موضوعات بااهمیت این صنعت می‌پردازد.

از جمله مضامین اصلی این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکانیسم تجارت و رقابت صنایع حوزه‌ی هوایی: دوگانیس با توجه به دانش وسیع خود آینده‌ی صنعت هوایی و راهکارهای احتمالی برای حل بحران‌های موجود در معاملات این حوزه را بیان می‌کند. او تلاش می‌کند تا به معایت و مزایای این بخش به‌طور یکسان توجه کند.
  • پیشرفت تکنولوژی: این مضمون یکی از برجسته‌ترین دغدغه‌های مولف در این کتاب است. او آگاهانه می‌داند که صنعت هوایی پیشرفت دنباله‌داری را تجربه می کند، در نتیجه مدام به مخاطب خود درباره‌ی فراز و فرودهای تکنولوژی هشدار می‌دهد.
  • انرژی‌های تجدیدپذیر و بحران انرژی: از دیگر مضامین محوری کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم، نقش انرژی در پیشبرد اهداف صنایع هوایی است. دوگانیس توجه خود را به تحقیقات انجام گرفته در این حوزه مبذول می‌کند و از تاثیر دوگانه‌ی صنعت هواپیمایی و محیط زیست سخن می‌گوید.

کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم در نه فصل تدوین شده است. از جمله مهم‌ترین عناوین کتاب می‌توان به «به سمت آسمان‌های آزاد»، «اتحادها؛ واکنشی به عدم قطعیت یا یک ضرورت اقتصادی؟»، «تحول کم‌هزینه»‌ و «شرکت‌های هواپیمایی دولتی؛ گونه‌ی درحال مرگ یا گزینه‌ای مناسب برای درمان؟»‌ اشاره کرد.

در هنگام خواندن این کتاب توجه داشته باشید که این اثر اولین بار در سال 2000 به چاپ رسید. در نتیجه، نگاهی اجمالی به سرعت رشد تکنولوژی نشان می‌دهد این کتاب در این برهه‌ی زمانی بیش از آنکه یک اثر پیشرو باشد، یک اثر گذشته‌نگر است.

نکوداشت‌های کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم

  • اگر به آینده‌ی صنعت هواپیمایی علاقه‌مندید، توصیه‌ی من این است که این کتاب را بخوانید. ضروری است که بینش ارزشمند متخصصی مانند ریگاس دوگانیس را بدانیم. (Micheal O'Leary)
  • برای کسانی که در صنعت هواپیمایی کار می‌کنند یا به‌طور کلی به هوانوردی علاقه‌مندند این کتاب یک اثر باارزش است. (European Access Plus)

کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان تخصصی صنعت هوایی این کتاب پایه‌ای را مفید خواهند یافت.

در بخشی از کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم می‌خوانیم

باوجود بهبود کلی در کارایی مالی شرکت‌های هواپیمایی، بعد از سال 1994، شرکت‌های هواپیمایی به‌طور فزاینده‌ای مقروض شدند به‌دلیل اینکه آن‌ها برای تامین امور مالی ضررهای خود، یا پرداخت هزینه‌ی هواپیماهای سفارش داده شده در سال‌های خوب بعد از دهه‌ی 1980، وام‌هایی سنگین گرفتند. به‌عنوان یک نتیجه، در طول دهه‌ی 1990، پرداخت‌های بهره، به‌طور نگران‌کننده‌ای، افزایش یافتند. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ضمن اینکه موجودی عملیاتی مناسبی داشتند، در نتیجه‌ی پرداخت‌های بهره‌ی بالا، وارد شرایط مالی غیرسودده شدند. مقدار کل پرداخت‌های بهره که باید هر ساله تسویه می‌شدند، به‌طور شگفت‌آوری در طول این دوره افزایش یافتند و شاخصی از بدهکاری رو به رشد صنعت بودند. پرداخت‌های بهره‌ی سالیانه بازای عملیات‌های بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی عضو انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا، از 8/1 بیلیون دلار در سال 1988 به میزان دوبرابرِ 6/3 بیلیون دلار در سال 1992 رسید و بعد از آن، بالای 3 بیلیون دلار در هر سال باقی ماند. این امر، با کسر بدهی‌ها در بین بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دولتی در اروپا که کمک‌های دولتی خود را اساساً برای حذف بعضی از قرض‌های انباشته‌شده‌ی خود بکار بردند، بسیار مغایر است.

با نزدیک شدن هزاره‌ی جدید، صنعت هواپیمایی با علائم متضادی مواجه شد. در اوایل 1998، شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده اعلام کردند که سال 1997، تا آن زمان بهترین سال آن‌ها بوده است و سود خالص آن‌ها به 6 بیلیون دلار رسیده بود. همچنان، واضح بود که بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل آسیایی، در تنگناهای هولناک خود قرار داشتند. بحران و فروپاشی اقتصادی که آسیای شرقی را در نیمه‌ی دوم 1997 تحت تاثیر قرار داد، ضربه‌ی سختی را به شرکت‌های آسیایی وارد کرد. رکود اقتصادی، مانعِ رشد ترافیکی پیش‌بینی شده گردید. در بسیاری از مسیرهای درون آسیایی، سرعت رشد ترافیک مسافر و محموله‌ها، کمتر از میزان پیش‌بینی شده بود یا حتی کاهش داشت.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده
پیشگفتار مترجم
1. روندهای کنونی و چشم‌اندازهای آینده
1-1. خوب، بد و بی‌اثر
1-2. روندهای گذشته
1-3. پیشرفت‌های آینده در محیط عملیاتی
1-4. تجارت ایرلاین در قرن بیست و یکم
2. به سمت آسمان‌های آزاد
2-1. دوجانبه‌گرایی سنتی تحت فشار
2-2. آزادسازی بازار و "بازارهای آزاد" 1978-1991
2-3. به سمت آسمان‌های آزاد از 1992 به بعد
2-4. بازار اروپایی واحد
3. فراتر از آسمان‌های آزاد
3-1. ابرها در آسمان‌های آزاد
3-2. قوانین ملیت: یک ناهنجاری (مورد غیرعادی) در اقتصاد جهانی
3-3. به سمت آسمان‌های پاک
3-4. ناحیه هوایی مشترک بین اروپا و امریکا (بر فراز اقیانوس اطلس)
4. اتحادها؛ واکنشی به عدم قطعیت یا یک ضرورت اقتصادی؟
4-1. تحریک برای اتحاد
4-2. تنوع اتحاد ایرلاین‌ها
4-3. مزایای بازاریابی در مقیاس و حیطه‌ای گسترده
4-4. هم‌افزایی‌ها و کاهش‌های هزینه
4-5. کاهش رقابت
4-6. عبور از موانع نظارتی
4-7. استحکام اتحادها
4-8. آیا اتحادها ضدرقابتی هستند؟
4-9. کنترل اتحادها
4-10. واکنشی به قدرت‌های اقتصادی یا عدم قطعیت؟
5. نیروی کار یک عامل حیاتی
5-1. اهمیت هزینه‌های نیروی کار
5-2. هزینه‌های نیروی کار
5-3. بهره‌وری نیروی کار
5-4. فشارهای رو به رشد برای کاهش هزینه‌های نیروی کار
5-5. کار به عنوان یک متمایزکننده‌ی هزینه یک مورد در اروپا
5-6. استراتژی‌های کاهش هزینه‌های نیروی کار
5-7. سهیم شدن در سود: طرح اختیار خرید سهام کارکنان
5-8. چالش نیروی کار
6. تحول کم هزینه
6-1. رویداد جدیدی در اروپا
6-2. مدل ساوت‌وست (Southwest)
6-3. اروپایی‌ها
6-4. مزیت هزینه‌های پایدار
6-5. امتیازات درآمد
7. E-commerce@airlines.co
7-1. افزایش تمرکز بر مشتری
7-2. محرک‌های ایجاد تغییر
7-3. مشکلات و خطرات
7-4. استراتژی‌های جایگزین
7-5. بازی با قوانین جدید مدیریت ارتباط با مشتری
8. شرکت‌های هواپیمایی دولتی؛ گونه‌ی در حال مرگ یا گزینه‌ای مناسب برای درمان؟
8-1. تغییر نگرش‌ها
8-2. سندرم خطوط هوایی دولتی آشفته
8-3. آماده‌سازی برای خصوصی‌سازی
8-4. حل موضوعات خصوصی‌سازی
8-5. کمک‌های دولتی و بازار واحد اروپا
8-6. شرکت المپیک‌ایرویز
9. راهبرد مناسب برای قرن بیست‌ویکم
9-1. یک دوره نامطمئن و ناپایدار
9-2. مشخص کردن مأموریت شرکت
9-3. پارادایم‌های جدید برای تجارت هواپیمایی؟
9-4. توسعه استراتژی اتحادیه
9-5. کاهش هزینه به‌عنوان یک ضرورت طولانی‌مدت
9-6. بازاریابی بر بهبود عملکرد متمرکز شده است
ضمیمه‌ها
ضمیمه الف: آزادی هوایی
ضمیمه ب: تعاریف اصطلاحات رایج حمل و نقل هوایی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم
نویسنده
مترجمآریا پگاه
ناشر چاپیانتشارات مهرراوش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-600-7119-97-6
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم

برای دریافت کتاب تجارت هواپیمایی در قرن بیست و یکم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.