معرفی و دانلود کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)

عکس جلد کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)
قیمت:
۴۰۵۰۰ ۲۰,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)

کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) نوشته‌ی جواد کاظم‌لو به مفهوم عزت‌نفس، به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به خودسازی و توسعه‌ی فردی، توجه نشان می‌دهد و تأکید می‌کند که مفهوم‌های ذهنی هر فرد نشان‌دهنده‌ی مسیر زندگی اوست و درک بهتر این مفاهیم ذهنی و نگاه به آن‌ها از دریچه‌ی عزت‌نفس می‌تواند به بهبود زندگی کمک کند.

درباره‌ی کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)

عزت نفس از عواملی‌ست که نقش تعیین‌کننده‌‌ای در رفتار و افکار انسان دارد. کسانی که اعتماد به نفس ندارند یا از عزت نفس ضعیفی برخوردار هستند، اغلب در زندگی و اجتماع احساس بی‌ارزشی می‌کنند و ممکن است به انزوا، پرخاشگری، خشونت و این قبیل رفتارهای غیرعادی روی بیاورند. می‌توانیم عزت نفس را مجموعه‌ای از افکار و احساسات بدانیم که در سازوکار حیات اجتماعی شکل می‌گیرد. تمام تفاسیر و ارزیابی‌هایی که شخص از خودش دارد، باعث می‌شود که نسبت به خودش احساس خوب یا بدی داشته باشد.

جواد کاظم‌لو با روایت ماجرای دو کودک به نام‌های علی و سارا که در دو خانواده‌ی مختلف با دو تربیت متفاوت بزرگ شده‌اند، کتابی را خلق کرده است که خواندن آن می‌تواند در زندگی هر کسی تأثیرات چشمگیری داشته باشد.

کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) درباره‌ی عزت نفس و نحوه‌ی کنترل خود و اعتمادبه‌نفس صحبت می‌کند. جواد کاظم‌لو در این کتاب، تمریناتی ارائه می‌دهد که بعد از انجام آن‌ها به درک عمیقی از آنچه که در ناخودآگاهمان ثبت شده می‌رسیم. کودکی که کتک می‌خورد، می‌آموزد که به خودش احساس بدی داشته باشد و عزت‌نفسش را در تمام طول زندگی از دست می‌دهد. وقتی والدین می‌خواهند کودک را تنبیه کنند یا او را تهدید به کتک می‌کنند، این امر باعث می‌شود که کودک احساس عجز و ناامیدی کند و به‌مرور دچار افسردگی شود و عزت نفس پایین نیز تا آخر عمر همراه این کودک بماند. بنابراین اگر از کودک اشتباهی سر بزند، والدین نباید حتی ادای کتک‌ زدن را نیز به او نمایش بدهند، چراکه همین رفتار می‌تواند مانند تهدیدات روانی روح او را برای همیشه زخمی‌کند. همچنین کودکان وقتی کتک می‌خورند، قدرت تصمیم‌گیریِ خود را در بزرگ‌سالی از دست‌ می‌دهند و همیشه در تشخیص درست از غلط دچار مشکل می‌شوند و مدام چشمشان به تصمیم دیگران خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)

در کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) می‌آموزیم که اتفاقات پیش روی ما، از قبل در ناخودآگاهمان ثبت شده است و ما ناخواسته فقط به سمت تجربه‌ی این اتفاقات حرکت می‌کنیم و نمی‌دانیم که تمام انتخاب‌ها و تصمیماتمان از قبل توسط ناخودآگاه برنامه‌ریزی شده‌اند. جواد کاظم‌لو سعی دارد به ما کمک کند که بفهمیم چه چیزی در ناخودآگاه ما ثبت شده و چگونه می‌توانیم آن را کشف کنیم و تغییر دهیم.

در 36 ماه اول زندگی، کودک می‌خواهد به یک پرسش اساسی پاسخ دهد. او از خودش می‌پرسد که آیا من خوب هستم یا بد؟ والدینی که از روی ناآگاهی و به اسمِ تربیت، کودک را با تنبیه فیزیکی، تحقیر، مقایسه و غیره مواجه می‌کنند، باعث می‌شوند که کودکشان به این نتیجه برسد که من بد هستم و لیاقت رفتار خوب را ندارم. این باور که «من بد هستم»، ممکن است تا آنجایی گسترش پیدا کند و قوت بگیرد که کودک تا پایان زندگی و در بزرگ‌سالی‌اش حتی ناخودآگاه از نام خود، قیافه و هیکل خود، حرف زدن خود، لباس پوشیدن خود، افکار، احساسات و عملکرد خود و اصولاً هر چیز مربوط به خود متنفر باشد؛ او خود را بد، نامناسب، ناکافی و ناشایست می‌پندارد.

با خواندن کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) و دقت در مثال‌های کتاب، زندگی‌مان دچار تغییرات اساسی و بنیادین می‌شود. چون این کتاب ما را به ناخودآگاه خود نزدیک می‌کند و با شناخت سازوکارهای ناخودآگاه، می‌توانیم مسیر زندگی‌مان را طوری که خودمان می‌خواهیم رقم بزنیم، نه طوری که گذشتگان، جامعه یا والدین برایمان تدارک دیده‌اند.

جواد کاظم‌لو معتقد است که عزت نفس، ساختاری‌ دارد درست مثل یک ساختمان. یعنی همان‌طورکه یک ساختمان از فونداسیون و اسکلت و باقی اجزای تشکیل‌دهنده‌اش شکل می‌گیرد، عزت نفس هم مثل یک ساختمان دارای اجزای مختص به خودش هست. او در کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) توضیح می‌دهد که خودشناسی مهم‌ترین قسمت عزت نفس هست. چراکه بزرگ‌ترین سفر هر انسانی نه در جهان هستی بلکه سفر به اعماق درون خودش است. کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) به ما می‌آموزد که چگونه قسمت‌های وجودی خودمان را کشف کنیم. با درک خودشناسی ما سفری خواهیم داشت به اعماق ناخودآگاه خودمان.

کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) نوشته‌ی جواد کاظم‌لو توسط انتشارات متخصصان به چاپ رسیده است.

کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) مناسب چه کسانی است؟

کسانی که می‌خواهند در زندگی به موفقیت برسند و روش اعتماد به خود را کشف کنند، می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند. همچنین این کتاب مناسب کسانی است که می‌خواهند سفر خودشناسی را آغاز کنند و زندگی خود را دگرگون سازند.

در بخشی از کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) می‌خوانیم

بیایید و پشه رو از سیستم جهان هستی حذف کنیم، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ شاید ندونید که حذف یک موجود باعث نابودی تمام اکوسیستم خواهد شد؛ چراکه درواقع اون رو نباید موجود دید، بلکه یک تبدیل‌کننده ارتعاش دید. گیاه عناصر خاک رو تبدیل به میوه یا موادی برای خوردن حیوانات یا انسان‌ها می‌کنه. این کار به‌صورت عادی ممکن نیست. حیوانات گیاهان رو می‌خورند و تبدیل به شیر یا فرآورده‌های دیگه‌ای می‌کنند. درواقع هر اتفاقی که داره رخ می‌ده، تبدیل‌شدن انرژی از حالتی به حالت دیگه هستش و اگر یک حیوان یا انسان یا گیاه یا هرچیزی در چرخه اکوسیستم هست؛ یعنی اون داره یک چیزی رو تبدیل به چیز دیگری می‌کنه. چون این تبدیل‌ها باعث بقای جهان هستی می‌شه. اما بیاییم و این نگاه رو برای یک اکوسیستم انسانی، یعنی جامعه انسان‌ها ببینیم چه‌جوری هستش.

یک رفتگر یا قصاب رو در جامعه در نظر بگیریم یا یک گارسون در یک رستوران، هرکدوم از این افراد یک چرخه از زندگی رو تشکیل می‌دهند، با حذف هر کدوم از این افراد دیگه چیزی به نام جامعه و یا زندگی وجود نخواهد داشت، فرض کنید هیچ‌کسی قصاب نباشه، اون‌وقت چگونه وقتی به رستوران می‌رید، می‌تونید یک کباب خوشمزه رو بخورید؟ برای اینکه شما به خواسته‌های خودتون برسید، یک انسان در یک جای دیگه باید یک عملی رو انجام بده، اون عمل ممکنه منفی باشه از نگاه دیگران، اما لازم هستش، عمل اون باعث می‌شه شما به خواسته‌هاتون برسید و اون انسان چگونه یک شغل رو انتخاب می‌کنه؟ یک شخصی که توانایی سر بریدن یک حیوان رو به‌دست میاره، شاید مثل یک انسان عادی دل‌رحم نباشه، پس علتی که باعث می‌شه یک شخص یک عمل رو انجام بده، باعث رسیدن افراد دیگه به خواسته‌هاشون می‌شه، بیایید کمی بیشتر نگاه کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: (احساس‌شناسی)
معنی و مفهوم احساس چیست؟
بخش حس‌شناسی
اما فکر چیست؟
بخش تجزیه‌تحلیل احساسات رایج
عشق (یا علاقه)
حس امید
حس میل و رغبت‌داشتن
حس احترام
لذت
آرامش (یا آسایش)
حس شادی
حس دوستی
حس امنیت
حس ایمان
حس سپاسگزاری
حس اشتیاق
حس تعجب و ذوق‌زده‌شدن
حس رضایت داشتن
حس نارضایتی
حس ناراحتی
حس ناامیدی
حس رودربایستی
حس نگرانی
حس دلشوره
حس استرس
حس تنفر
حس گناه یا عذاب وجدان
حس خشم
حس حسادت
حس ترس
حس خجالت
حس کینه
حس دلهره
حس جذب و دریافت
خلاصه فصل اول
تمرین این فصل
فصل دوم: (رفتارشناسی)
بخش تجزیه تحلیل رفتارها
وابستگی به دیگران
غیبت‌کردن
رفتار کمال‌گرایی
سعی در مهم‌کردن خود در ذهن دیگران به طرق مختلف
سعی در جلب ترحم دیگران
سعی در مهم‌کردن دیگران در ذهن خود به طرق مختلف
خلاصه فصل دوم
تمرین این فصل
فصل سوم: (افکارشناسی)
تجزیه تحلیل افکار
خلاصه فصل سوم
تمرین این فصل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-292-030-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۵۰۰ ۲۰,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی)

برای دریافت کتاب عزت نفس آلفا (مقدماتی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.