معرفی و دانلود کتاب عاصف و الدار

عکس جلد کتاب عاصف و الدار
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عاصف و الدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عاصف و الدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عاصف و الدار

محمدقائم خانی در کتاب عاصف و الدار داستان‌هایی را روایت می‌کند که در دل فضای مبهم و پرتلاطم ایران امروز می‌گذرد. شخصیت‌های این داستان‌ها میان سنت و مدرنیته در نوسان هستند، با آینده‌ای نامعلوم دست‌وپنجه نرم می‌کنند و تنها نقطه‌ی اتصالشان به زندگی دین است. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند افرادی را که در اطراف خود می‌بینید، بهتر بشناسید و ارتباط عمیق‌تری با واقعیت‌های امروز برقرار کنید.

درباره‌ی کتاب عاصف و الدار

مجموعه داستان عاصف و الدار به قلم محمدقائم خانی تصویری از فضای پیچیده و مبهم این روزهای ایران ترسیم می‌کند. این کتاب روایتگر داستان‌هایی است که در آن‌ها شخصیت‌ها بین سنت و مدرنیته وا مانده‌اند؛ شخصیت‌هایی که نمی‌دانند از زندگی چه می‌خواهند و گاه به سمت گذشته و گاه به سوی آینده گرایش پیدا می‌کنند. محمدقائم خانی با دقت و ظرافت خاصی داستان‌هایی خلق کرده که شما را به عمق این سردرگمی‌ها می‌کشاند.

همین حالا به اطراف خود و چهره‌هایی که هر روز از کنارشان می‌گذرید، نگاهی بیندازید؛ شاید خودتان متوجه نشوید اما بسیاری از این آدم‌ها دقیقاً همان شخصیت‌هایی هستند که در داستان‌های محمدقائم خانی به تصویر کشیده شده‌اند؛ کسانی که با سؤالاتی عمیق و گاه بی‌پاسخ روبه‌رو هستند. در این میان، تنها نقطه‌ی اتصالی که ممکن است آن‌ها را به آرامش و امیدواری برساند دین و معنویت است. نویسنده با نگاهی واقع‌گرا، این وجه از زندگی را به‌شکلی جذاب در داستان‌های خود به کار گرفته است.

داستان‌های کتاب عاصف و الدار هر کدام نمایانگر یک تکه از پازلی بزرگ هستند که تنها با خواندن تمامی این پازل، به درک کاملی از فضای مسلط بر آن آن خواهید رسید. هر داستان به نوعی به گذشته، حال و آینده‌ی شخصیت‌هایش پرداخته و مسائلی را مطرح می‌کند که شاید در نگاه اول شخصی به نظر بیایند اما در حقیقت بازتابی از جامعه و فرهنگ امروز ما هستند.

این کتاب موقعیت‌هایی را خلق می‌کند که مخاطب را به تفکر عمیق وادار می‌سازد؛ موقعیت‌هایی که شاید خودتان هم روزی در آن‌ها قرار بگیرید. محمد قائم خانی به گونه‌ای داستان‌های خود را نوشته که هر کدام از آن‌ها مثل آینه‌ای است که واقعیت‌های تلخ و شیرین زندگی امروز ما را منعکس می‌کند. نشر محتوای الکترونیک صاد با انتشار این کتاب، فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه فراهم کرده است تا به دنیای شخصیت‌هایی قدم بگذارند که انعکاسی از خودشان هستند.

کتاب عاصف و الدار برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عاصف و الدار برای کسانی مناسب است که به داستان‌های کوتاه و بازتاب‌های اجتماعی علاقه دارند. این کتاب افرادی را جذب می‌کند که در جستجوی درک بهتر پیچیدگی‌های زندگی معاصر ایران، سنت‌ها و چالش‌های معنوی در جامعه‌ی امروز هستند.

در بخشی از کتاب عاصف و الدار می‌خوانیم

زهره جوان است و خودکشی او، چیزی بیش از پایان زنده‌بودن ظاهری یک نفر است. وقتی جوانی خودش را می‌کشد، آن‌هم یکی مثل زهره، که پدرش معتمد محل باسابقه‌ای است و رئیس صندوق وام مسجد هم هست و زندگی‌اش با درد مردم گره‌خورده، نمی‌شود همین‌طوری از کنار قصه گذشت. اینکه چطور شکور پرونده را قبول کرد چندان مهم نیست. خلاصه‌اش این است که وقتی به او خبر دادند که دختری چنین و چنان مرده و روی دست پدرش مانده، پرسید این چه ربطی به او دارد؟ خودکشی است و با گزارش سادۀ پزشکی قانونی حل‌وفصل می‌شود. بهش گفتند که حاج‌آقا اعتمادی نفوذ کمی ندارد و تا ثابت نشده که مرگ دخترش صرفاً یک خودکشی بوده، باید احتمال حضور افراد دیگر را هم در ماجرا داد. شکور گیج‌وگول پرسید مگر چیزی بین قتل و خودکشی هم وجود دارد؟ گفتند که باید مطمئن بشویم هیچ عامل دیگری دخیل نیست و اعلام این قضیه، زندگی حاج‌آقا اعتمادی را نجات خواهد داد. از او خواسته بودند، البته در لفافه و به کنایه، تا می‌تواند دنبال عاملی بگردد که ماجرای زهره را از حالت خودکشیِ صرف بیرون بیاورد. هم ننگ خودکشی دختر از دامن حاج‌آقا اعتمادی پاک می‌شود و هم در برابر فردی سوم، حاج‌آقا فرصت مظلوم‌نمایی پیدا خواهد کرد. شکور «نه» در کار نیاورد ولی دوست داشت هرچه سریع‌تر به این نتیجه برسد که پای کسی دیگر در میان نیست و از دست حاج‌آقا اعتمادی خلاص شود. این پرونده بوی دردسر می‌داد.

از اوّل داستان باید زود بگذریم که شکور همراه تیم تحقیق رفت خانۀ حاج‌آقا اعتمادی. طبق معمول کسی حق نداشت وارد اتاق شود. دختر به پهلو افتاده بود روی زمین و البته چادری رویش کشیده شده بود. تیم با دستکش و وسائل مجهز مشغول وارسی اتاق بودند. پدر و مادر زهره، پشت در اتاقش ایستاده بودند و حقِّ ورود به اتاق را نداشتند. اولین چیزی که ضبط شده بوده قوطیِ قرص بود. شکور خیالش راحت بود که وسیلۀ خودکشی پیدا شده. می‌ماند انگیزۀ خودکشی که به‌علت جوانی دختر، شکور امیدوار بود صحبت با پدر و مادر یا نهایتاً دو تا از دوستانش، سرنخ‌ها را بدهد دستش و پرونده زود بسته شود.

فهرست مطالب کتاب

دنیای متهور وحشت‌آور نو
آگاهی
داستان داستان‌های فیکای
مهر و ماه
برند
نوار خاموش
یک و نود و نه
بند آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عاصف و الدار
نویسنده
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-622-7459-41-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان کوتاه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عاصف و الدار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عاصف و الدار

برای دریافت کتاب عاصف و الدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.