معرفی و دانلود کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma

عکس جلد کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma

کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma، راهنمای کاملی برای طراحان و توسعه‌دهندگانِ اپلیکیشن‌های موبایل است. پراتک پراساد، نویسنده‌ی کتاب، روش‌های طراحی رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری در برنامه‌های کاربردیِ گوشی‌های هوشمند را با استفاده از قوانین اصولیِ طراحی در این اثر مطرح کرده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، جدیدترین شیوه‌های طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با کمک نرم‌افزار فیگما را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma

کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma با نام انگلیسی App Design Apprentice: A Non-Designer's Guide to Making Better Mobile UI & UX، منبع آموزشی برای طراحان تجربه‌ی کاربری و رابط کاربریِ نرم‌افزارهای موبایل به‌حساب می‌آید. پراتک پراساد (Prateek Prasad)، نویسنده‌ی کتاب، مطالب این اثر را با در نظر گرفتنِ مخاطبی که اطلاعات چندانی درباره‌ی طراحی رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری ندارد، به رشته‌ی تحریر در آورده است. در نتیجه مفاهیم آموزشی با شیوه‌ای گام‌به‌گام در این اثر پیش روی خواننده قرار گرفته است. فیگما، برای طراحی رابط کاربریِ وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل و سایر محصولات دیجیتال استفاده می‌شود.

مطالب کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma با مروری بر مفاهیم آموزشیِ این اثر و پیش‌نمایش برنامه‌ی کاربردی آغاز می‌شود. خواننده با مطالعه‌ی این بخش، درمی‌یابد که چرا طراحی اهمیت دارد. خلاصه‌ای از فصل‌های کتاب، نمونه‌‌ی فایل‌ها برای شروع کار، تنظیمات فیگما و گشت‌و‌گذاری سریع در این نرم‌افزار، بخش‌های دیگر فصل نخست کتاب را تشکیل می‌دهد.

پس از آشنایی با این بخش‌ها، نویسنده به توضیح رابط کاربری فیگما پرداخته است. با مطالعه‌ی این توضیحات، علاقه‌مندان کار با فیگما در جریان شیوه‌‌ی کار با ساخت فریم قرار می‌گیرند و افزودن اشکال، تراز لایه‌ها، ایجاد صفحه‌ی ورود به برنامه‌ی سینماتیک و محدود کردن لایه‌ها را فرا خواهند گرفت. در کنار یادگیری شیوه‌های کار با نرم‌افزار فیگما، مراحل تحلیل برنامه‌های کاربردی در این اثر آموزش داده شده است. فریم و طرح‌بندی صفحه‌ی نمایش، دو مقوله‌ی مهم در طراحی رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری به‌حساب می‌آید. پراتک پراساد توضیحات کاملی را درباره‌ی این مقوله‌ها در بخش دوم کتاب مطرح کرده است.

مطالب کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma با آموزش‌هایی درباره‌ی تایپوگرافی، رنگ‌ها، سیستم‌های طراحی، تبدیل‌ها و انیمیشن‌ها، بازخوردها و به‌کارگیری برنامه به‌صورت آزمایشی، خاتمه پیدا می‌کند. در بخش انتهایی این اثر نیز جمع‌بندی و نتیجه‌گیریِ مفاهیم آموزشیِ فیگما قرار دارد تا طراحان رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری، کاملاً در جریان مطالب آموزشی کتاب قرار بگیرند.

نویسنده در کنار متن برای انتقال بهتر مفاهیم آموزشی از تصویرهایی رنگی و گویا کمک گرفته است. این رویکرد، کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma را به اثری خوش‌فهم و کاربردی برای یادگیری کار با فیگما تبدیل کرده است.

انتشارات آتی نگر، ناشر این کتاب است و لیلا ملکان، به‌عنوان مترجم کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma شناخته می‌شود.

کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که می‌خواهند جدیدترین روش‌های طراحی تجربه‌ی کاربری و رابط کاربری با استفاده از نرم‌افزار فیگما را فرا بگیرند، مخاطب اصلی کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر برای طراحان تجربه‌ی کاربری و رابط کاربری که نیاز به مرور اطلاعات آموخته‌ی خود دارند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma می‌خوانیم

هرچه گوشی‌های هوشمند بیشتر متداول می‌شوند، درک ما از طراحی و تأثیر آن بر زندگی روزمره نیز تغییر می‌یابد .در اولین گوشی‌های iPhone، برنامه‌های کاربردی بیشتر سعی داشتند با نوعی طراحی به نام Skeuomorphing (تبدیلی) از دنیای واقعی تقلید کنند. و برای این کار دلیل خوبی هم داشتند. iphone ابزاری کاملا جدید بود، در طبقه‌ی خود اولین بود، بنابراین تنها مدل ذهنی که کاربران هنگام استفاده از آن داشتند برگرفته از تجربه‌های آنان در استفاده از اشیای دنیای واقعی بود. یادداشت‌ها همان برگه‌های واقعی کاغذی بودند که سوراخ‌هایی در بالای آن‌ها دیده می‌شد. فهرست‌های تماس درست شبیه به دفترچه تلفنی واقعی بودند که در آن‌ها از نمای مجازی چوب و چرم استفاده شده بود. اگر الان برگردیم و به این طرح‌ها نگاه کنیم، قدیمی و برای بعضی از ما حتی بچگانه به نظر می‌رسد. اما در زمان خود انقلابی بر پا کرده بودند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: طراحی و اصول استفاده از ابزارها
فصل اول: مروری بر کتاب و پیش نمایش برنامه کاربردی
فصل دوم: آشنایی با فضای کار و اصول مقدماتی Figma
فصل سوم: تحلیل برنامه کاربردی
بخش دوم: مولفه‌ها و سیستم‌های طراحی
فصل چهارم: ایجاد وایرفریم‌ها و طرح بندی صفحات نمایش
فصل پنجم: عناصر و داده‌ قابل استفاده مجدد
فصل ششم: تایپوگرافی
فصل هفتم: رنگ‌ها
فصل هشتم: سیستم‌های طراحی
بخش سوم: نمونه‌های اولیه تعاملی و تحویل کار توسط طراحان
فصل نهم: تبدیل‌ها و انیمیشن‌ها
فصل دهم: بازخوردها و به کارگیری برنامه به صورت آزمایشی
فصل یازدهم: مفاهیم کلی و گام‌های بعدی
فصل دوازدهم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma
نویسنده
مترجملیلا ملکان
ناشر چاپیانتشارات آتی نگر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-7571-57-8
موضوع کتابکتاب‌های تجربه کاربری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma

برای دریافت کتاب طراحی برنامه‌های کاربردی موبایل با Figma و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.